Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2009, 14:13
anjali
anjali is offline
Wie gebruikt dit en wat zijn jullie ervaringen ermee? Ik gebruik het nu zelf al bijna twee maanden om pericoronitis te voorkomen. Want mijn afspraak om mijn verstandskies te laten verwijderen in pas in juli dus ik moet tot die tijd ontstekingen proberen te voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 17:57
Pluis
Pluis is offline
Tja het brandt als een malle in je mond, maar daarna heb je wel een lekker frisse smaak. Moet nodig weer een nieuwe fles kopen, want volgens mij is het wel een nuttige aanvulling op mijn tandenpoetsritueel
Oud 04-04-2009, 19:39
AzN
AzN is offline
Ik heb Listerine vorig jaar 'n tijdje gebruikt, maar ik zag er 't nut niet van in.
Oud 04-04-2009, 22:37
Wammus
Wammus is offline
Ik heb er ook al eens over gedacht om zo'n fles te halen als aanvulling op het tandenpoetsen. Als ik dat ga gebruiken betekend dat dan ook dat ik niet hoef te flossen enzo?
Oud 05-04-2009, 00:24
anjali
anjali is offline
volgens mij moet je gewoon blijven flossen en goed tandenpoetsen, maar eerlijk het werkt wel. ik heb al mijn hele leven last van echt veel zichtbare tandsteen op mijn ondertanden. er zit dan gewoon een echt zichtbare wit/gele laag op mijn tanden en wanneer de tandarts dat verwijdert zit het er na een weekje weer. ben voor het laatst bij de tandarts in februari geweest. de tandarts kwam met een heel eng verhaal over dat mijn verstandskies voor een pijnlijke onsteking kan zorgen en dat hij er snel uitmoet. het punt is alleen dat ik geen tijd heb om een paar daagjes vrij te nemen van mijn studie dus ik kon mijn afspraak pas in juli maken. uiteindelijk heb ik besloten om zelf te gaan uitzoeken wat ik kan doen en dat is maar 1 ding: Ik moet de bacteriën die zich rond mijn verstandskies vestigen tegenhouden, wat vrijwel onmogelijk is met poetsen en flossen/tandenstokers kunnen er niet bij. Dus blijft er maar 1 oplossing over en dat is een mondspoelmiddel. Ben toen na het bezoek aan de tandarts met listerine begonnen en het is nu al 2 maanden verder en ik heb totaal geen tandsteen meer . ik weet alleen niet of het een ontsteking bij mijn verstandskies kan voorkomen en of het wel verstandig is om listerine te gebruiken
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 00:39
knijtert!
knijtert! is offline
Beter poets je gewoon goed je tanden.

Ik heb een keer een onderzoek gezien (volgens mij in opdracht van "kassa!") waaruit bleek dat het overgrote deel van de mondspoeldrankjes geen nut hebben. Zeker niet wanneer je goed je tanden poetst. Dat is alweer maanden geleden. Maar ik betwijfel of zo snel veranderd zonder dat we het doorhebben.
Oud 05-04-2009, 10:32
blablatje
blablatje is offline
Citaat:
Ik heb er ook al eens over gedacht om zo'n fles te halen als aanvulling op het tandenpoetsen. Als ik dat ga gebruiken betekend dat dan ook dat ik niet hoef te flossen enzo?
nee, je zult alsnog moeten flossen, een mondspoeling is niet antiseptisch genoeg om ook maar een kwart van de bacteriën tussen je tanden weg te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 11:07
Verwijderd
's Avonds poets ik eerst m'n tanden, dan gebruik ik een tandenstokers en daarna spoel ik met Listerine. Dit op aanraden van mijn tandarts. M'n tandvlees is nu véél minder gevoelig en ik heb ook minder tandsteen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 13:13
anjali
anjali is offline
Citaat:
's Avonds poets ik eerst m'n tanden, dan gebruik ik een tandenstokers en daarna spoel ik met Listerine. Dit op aanraden van mijn tandarts. M'n tandvlees is nu véél minder gevoelig en ik heb ook minder tandsteen.
ja ik heb totaal geen tandsteen meer
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 14:57
BfmvFreakx3
BfmvFreakx3 is offline
Ik gebruik mondwater puur weg omdat ik een tongpiercing heb xD En daarmee blijft hij beter schoon
Oud 06-04-2009, 18:42
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind Listerine echt héél erg smerig. Té smerig.

Normaal gesproken gebruik ik OdolMed, die is helemaal niet smerig, als ik dat heb gespoeld, heb ik juist een lekkere frisse smaak in mijn mond, niet zo'n droge smaak als bij Listerine. Maar ik kon OdolMed laatst nergens vinden en nu heb ik Kruidvatmondwater en daar krijg ik ook zo'n droog gevoel van, al is het niet zo smerig als Listerine. Ik heb overigens niet het idee dat het helpt tegen tandsteen, ik gebruik het zodat ik frisser uit mijn mond ruik en bij mij helpt het écht (dus dat onderzoek geloof ik niet zo, of ik ben een positieve uitzondering).
Oud 09-04-2009, 19:12
jerryboy
jerryboy is offline
listerine is wel goed tegen tandsteen maan voor goede adem niet want als je het gebruikt geeft het voor een korte tijd een frisse adem maar het maakt je mond ook droog en daar krijg je een slechte adem van

dus gebruik het alleen tegen tandsteen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 20:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb het een tijdje gebruikt omdat ik astmamedicijnen gebruik die slecht zijn voor je tanden. Dan spoelde ik daarmee (niet de echte listerine trouwens maar gewoon huismerk iets) nadat ik m'n medicijnen genomen had. Ben er op een gegeven moment mee gestopt omdat de fles leeg was
Oud 09-04-2009, 22:12
Verwijderd
Citaat:
listerine is wel goed tegen tandsteen maan voor goede adem niet want als je het gebruikt geeft het voor een korte tijd een frisse adem maar het maakt je mond ook droog en daar krijg je een slechte adem van

dus gebruik het alleen tegen tandsteen
Mijn tandarts zei dat flossen goed kan helpen tegen een slechte adem, in combinatie met spoelen. Veel mensen hebben ontstoken/gevoelig tandvlees en daardoor een slechte adem, flossen en spoelen zorgt er voor dat er geen etensresten tussen je tanden blijven zitten en dat je tandvlees dus goed schoon blijft (en dan is er dus ook niets dat die stank kan veroorzaken). Veel mensen gebruiken dingen als mondspray of snoepjes tegen een slechte adem, maar ja, dat werkt natuurlijk maar even omdat de oorzaak niet wordt aangepakt. Sommige mensen hebben een slechte adem door iets anders (bv. door een slokdarm of maagprobleem), dan helpt flossen + mondwater natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten