Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2009, 18:42
klordy
klordy is offline
Hallo,

ik had vorig jaar (helaas) mijn hvo diploma niet gehaald. En nu mocht ik dit jaar over doen.
Maar in de afgelopen toetsweek had ik een nederlandse toets. Je moest een tekst schrijven (vorig jaar een uiteenzetting, nu een beschouwing) dus de opdracht was in principe hetzelfde. Vorig jaar had ik een 6,8 voor deze toets nu een 4,8. Ik heb geen idee hoe dit kan . Maar omdat ik volgens de bezemregeling val klopt het dan dat als je een schoolexamen met een voldoende heb afgerond(vorig jaar) dat dit cijfer niet van je ontnomen kan worden. Ik zou dit graag willen weten want ik heb namelijk liever een 6,8 ipv een 4,8

groeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2009, 20:37
honkballertje
honkballertje is offline
ik ben daar niet heel erg bekend in maar ik ga er eigenlijk wel van uit dat je niet je oude cijfers kan houden. anders hoef je voor sommige toetsen niet te leren omdat je ze vorig jaar al goed hebt gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 21:24
Cees van der pol
Cees van der pol is offline
Hallo Klordy

De regeling is zo dat je alle cijfers voor je schoolexamens van vorig jaar verliest wanneer je het examen op je eigen school overdoet. Volgens mij is dat bij jou het geval. Je 6,8 voor Nederlands is dus vervallen en je hebt nu een 4.8 voor je schoolexamen. Dat is dan ook de reden dat wij alle leerlingen die op onze school zakken aanraden om naar een school voor het vavo te gaan. Dan hioef je namelijk alleen d evakken te doen waarvoor je een onvoldoende voor
stond. Maar je kunt het morgen natuurlijk al zeker weten: loop even langs de examensecretaris van je school: die is van dit soort regelingen goed op de hoogte, maar ik vree het ergste voor je....
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 12:37
klordy
klordy is offline
ok.

Ik ben vandaag bij school geweest en het wordt voorgelegd aan de examencommissie misschien! wordt er een uitzondering gemaakt maar ik vrees ook het ergste in ieder geval bedankt voor de info.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 19:10
Verwijderd
Heb je ook gevraagd aan de docent waarom het nu opeens lager is?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 20:25
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Heb je ook gevraagd aan de docent waarom het nu opeens lager is?
omdat hij de toets dit jaar slechter had gemaakt dan vorig jaar denk ik je kan zulk soort dingen snel vergeten hoor. kom je ook achter als je ziek bent op het moment van de toets en toen kende je alles en als je het dan later (2 weken ofzo) moet inhalen. als je dan weer begint met leren ken je niks meer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten