Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2009, 18:25
Signy
Signy is offline
Hoi mensen,
Ik ga over een tijdje met mijn ouders een tijd lang in de auto zitten
en ik wilde eigenlijk mijn muziek luisteren
Wat voor apparaatje kan ik het beste kopen om mijn Ipod aan te sluiten op de radio van de auto?

Ik had op inet wel een apple auto kit gezien zoals deze:
Griffin RoadTrip met SmartScan voor de iPod en iPhone

Maar die kost 100 euro en da's wel erg duur.
Oud 11-04-2009, 13:47
TopDrop
TopDrop is offline
Als je nog een cassettedeck in je autoradio hebt zitten, dan kun je ook een speciaal cassettebandje kopen, met een kabeltje eraan, die in de koptelefoon uitgang van je ipod gaat. Daarmee kun je ook muziek luisteren op je autoradio. Die zijn niet zo duur.

Verder zijn er dingen die je op je ipod kunt aansluiten, en die zenden de muziek die je afspeelt in FM straling uit. En als je dan je autoradio op de goede frequentie zet, dan hoor je dus de muziek van je ipod. Dat ding dat op het plaatje staat in je post heeft ook een FM knopje, dus daar kan het kennelijk ook mee. Over prijzen van zoiets als dit, heb ik eigenlijk geen idee.

Een laatste optie die ik kan bedenken, is een autoradio met een USB aansluiting. Dat hebben wij in de auto. Maar ik weet niet of die ook ipod formaat aankan, omdat muziek op ipods altijd enigszins wordt versleuteld ofzoiets, en het dan voor normale apparaten niet echt meer te begrijpen is. Maar onze autoradio kan iig wel muziek van gewone usb sticks en normale mp3 spelers afspelen.

Trouwens, als je een cdspeler in je auto hebt zitten, dan is het ook vrij gemakkelijk om de muziek die op je ipod staat, ook op een paar cdtjes te zetten en mee te nemen.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten