Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2009, 07:03
Nikki..
Nikki.. is offline
heeui ik ben een meisje van 15 jaar
ik wil heel graag stoppen met school
ik red het gewoon niet. ik heb veel gespijbeld en net
toen dat weer goed ging werd ik steeds ziek
en moest geopereerd worden (andere reden (rug) )
ik wil weten of werk leren voor mij al van toepassing is
xx Mij..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2009, 07:17
Black_Joker
Black_Joker is offline
Je bent nog wel erg jong om te stoppen met school hoor.. je kan nog altijd aan een thuisstudie Havo/Vwo beginnen van 1 max 2 jaar om daarna door te gaan met Hbo/Uni.

Wat zoek je nu dan? En wat is/was je opleiding?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 07:34
REETSJ
REETSJ is offline
Als je 15 bent ben je nog leerplichtig je hebt geen startkwalificatie. Dus je bent verplicht om ingeschreven te staan op een dagschool. Ik denk niet dat er iets anders op zit dan doorbijten..
Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 07:45
Nikki..
Nikki.. is offline
Juaa je hebt gelijk denk ik ..
najaa ..
thankx
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 10:10
Verwijderd
wat schiet je er verder mee op?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 19:57
Pater Noster
Pater Noster is offline
Kwalificatieplicht is in Nederland een onderdeel van de leerplicht. Het is de wettelijke verplichting voor ouders om hun kinderen onderwijs te laten volgen. Het gaat om kinderen waarover zij het wettelijk gezag hebben, die onder de Nederlandse wet vallen, dat wil zeggen in Nederland wonen, onder de 18 jaar oud zijn, en nog geen startkwalificatie gehaald hebben. Een startkwalificatie is een diploma op minimaal MBO-2 niveau, HAVO of VWO.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 23:54
Verwijderd
Citaat:
Als je 15 bent ben je nog leerplichtig je hebt geen startkwalificatie. Dus je bent verplicht om ingeschreven te staan op een dagschool. Ik denk niet dat er iets anders op zit dan doorbijten..
Sterkte!
Tenzij je ontheffing aanvraagt bij de leerplichtambtenaar van jouw gemeente. Alleen moet je het dan wel heeeel bont maken. Dus ik zou nog effe lekker lopen schelden, vloeken, schoppen, slaan, slechte cijfers halen en een paar keer geschorst worden. Bovendien moeten je ouders wel achter je staan als je zo'n ontheffing gaat aanvragen, anders krijg je hem niet.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 21:18
Albert.Hartog
Albert.Hartog is offline
Je kan betr doorleren hoor, dat is beter voor later... Succes!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 10:30
remy476
remy476 is offline
Weer een die later thuis komt te zitten. Wat ga je dan ook spijbelen als de studie te hoog gegrepen is moet je een niveau lager gaan studeren.
Oud 10-02-2009, 08:31
Verwijderd
ga even met je decaan praten, die kan je beter advies geven, maar stoppen is sowieso geen optie op je 15e
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 10:04
Kitten
Kitten is offline
Je beste optie is zonder twijfel school. Zelfs al zou stoppen een mogelijkheid zijn, zou ik je dat heel erg afraden. Gewoon niet meer spijbelen en dan red je het wel (misschien vind je het zelfs leuk!)
Oud 15-02-2009, 15:05
xxceline
xxceline is offline
Als je er geen zin meer in hebt, dan wordt het ook niets meer ..
Kun je nog altijd beter een BOL/BBL opleiding gaan doen.

Stoppen betekent niet per definitie 'mislukt'.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 12:23
T_ID
T_ID is offline
Je moet je afvragen of nu een periode lang 'geen zin hebben' erger is dan de komende 45 jaar kunnen kiezen uit werkeloos zijn, of werk waar je ook vast en zeker geen zin in hebt.

En met dat argument in de hand zin maken is ook een goed idee.
Citaat:
Stoppen betekent niet per definitie 'mislukt'.
Dat lijkt me juist wel. Ongeschoolden prijken altijd bovenaan in de cijfers over werkeloosheid, armoede en andere problemen. Ook een lager-dan-laag leer-werk opleiding gaat niemand daar van redden, omdat er dan nog steeds op je CV staat 'ik kon het allemaal niet aan en koos voor makkelijk', en je voor functies die inzet vereisen altijd zal moeten compenseren voor dat probleem.
Oud 18-02-2009, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Tenzij je ontheffing aanvraagt bij de leerplichtambtenaar van jouw gemeente. Alleen moet je het dan wel heeeel bont maken. Dus ik zou nog effe lekker lopen schelden, vloeken, schoppen, slaan, slechte cijfers halen en een paar keer geschorst worden. Bovendien moeten je ouders wel achter je staan als je zo'n ontheffing gaat aanvragen, anders krijg je hem niet.
Klopt, maar even geheel offtopic. Het blijkt dus uit onderzoek dat kinderen zonder extreme gedragsproblemen ook vaak ontheffing verkrijgen. Ik geloof dat het laatst bij nova/netwerk of iets dergelijks was.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 20:09
xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Dat lijkt me juist wel. Ongeschoolden prijken altijd bovenaan in de cijfers over werkeloosheid, armoede en andere problemen. Ook een lager-dan-laag leer-werk opleiding gaat niemand daar van redden, omdat er dan nog steeds op je CV staat 'ik kon het allemaal niet aan en koos voor makkelijk', en je voor functies die inzet vereisen altijd zal moeten compenseren voor dat probleem.
Vergeet niet dat ongeveer de helft van de drop-outs weer begint met een opleiding aan de middelbare school.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 18:36
kv88
kv88 is offline
Citaat:
Je moet je afvragen of nu een periode lang 'geen zin hebben' erger is dan de komende 45 jaar kunnen kiezen uit werkeloos zijn, of werk waar je ook vast en zeker geen zin in hebt.

En met dat argument in de hand zin maken is ook een goed idee.

BS!

Kben zelf gestopt in 4 Havo, heb verder niets. Werk al fulltime sinds mijn 16e, tig baantjes gehad. Nooit langer dan een paar weken zonder gezeten. Het is dus geheel afhankelijk van de persoon zelf of diegene werkloos is/blijft/gaat zijn.

Overigens ben ik met mbo-2 begonnen via mijn werk, wegens ziekte en mijn leeftijd geen contractverlenging gekregen dus kan het niet afmaken. Ja t kan wel, in eigen tijd.. Waarschijnlijk ga ik vanaf september weer fulltime naar school.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 18:40
Verwijderd
Citaat:
BS!

Kben zelf gestopt in 4 Havo, heb verder niets. Werk al fulltime sinds mijn 16e, tig baantjes gehad. Nooit langer dan een paar weken zonder gezeten. Het is dus geheel afhankelijk van de persoon zelf of diegene werkloos is/blijft/gaat zijn.

Overigens ben ik met mbo-2 begonnen via mijn werk, wegens ziekte en mijn leeftijd geen contractverlenging gekregen dus kan het niet afmaken. Ja t kan wel, in eigen tijd.. Waarschijnlijk ga ik vanaf september weer fulltime naar school.
conclusie? je bent heel dom geweest vroeger?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 18:41
kv88
kv88 is offline
Citaat:
conclusie? je bent heel dom geweest vroeger?

Niet zozeer dom. Je weet niet de redenen erachter. Als ik het over kon doen had ik het wel anders gedaan.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 19:07
Roelof-
Roelof- is offline
Ik zou eens gaan praten met een psycholoog/decaan ofzo.
Op je 15e met school willen stoppen is een beetje raar, misschien is er juist een ander probleem wat je weerhoud van het naar school gaan?
Ik zou iig nog niet stoppen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Op je 15e met school willen stoppen is een beetje raar, misschien is er juist een ander probleem wat je weerhoud van het naar school gaan?
Met je 15e willen stoppen met school is heel normaal. Bijna alle pubers denken zo...

Maar goed. Stop vooral met school. Word je toiletjuffrouw. En vast heel gelukkig laten. Veel plezier
Met citaat reageren
Oud 18-03-2009, 16:25
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
is vrij normaal hoor dat mensen op hun 15e geen zin meer hebben in school maar om er dan direct mee te kappen en te willen gaan werken is anders. ik zou proberen het nog een paar jaar vol te houden tot je in ieder geval een diploma hebt
Met citaat reageren
Oud 23-03-2009, 12:44
xAnkee
xAnkee is offline
hee simaaan

Laatst gewijzigd op 23-03-2009 om 12:49.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 00:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat kan als jongere ja. Maar op die manier kom je het leven niet door.

Tenzij je 51 jaar lang vakken wilt vullen en nooit een cent te makken wilt hebben natuurlijk..
Oud 25-03-2009, 09:54
kv88
kv88 is offline
Citaat:

Tenzij je 51 jaar lang vakken wilt vullen en nooit een cent te makken wilt hebben natuurlijk..
Die reactie slaat ook echt weer nergens op

Ik heb in januari 2 operaties kort achter elkaar gehad en mede daardoor is mijn contract niet verlengd. Mijn regiomanager vond dat raar ofzo, mijn hele team wou mij houden. Mooi dat ik dan nu wel een vast contract had gehad. Niks geen vakken vullen.

Als jij het naar je zin hebt binnen een bedrijf, je best doet en inzet toont, maakt het niet uit of je wel of geen diploma's hebt. Hogerop kun je dan toch wel komen. Zolang je dat ook maar wílt.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2009, 11:08
Daboman
Daboman is offline
Citaat:

Alsof je je niet kunt opwerken via het bedrijfsleven...

Ik ken genoeg mensen die niet veel meer dan een vmbo-gelijkwaardige opleiding hebben gedaan en nu een HBO/WO functie beoefenen. Zonder tussendoor voltijd een HBO/WO opleiding te volgen.

Ik geef echter wel toe; school is natuurlijk wel de weg of the least resistance.
Oud 27-03-2009, 22:39
East
East is offline
Citaat:
Alsof je je niet kunt opwerken via het bedrijfsleven...

Ik ken genoeg mensen die niet veel meer dan een vmbo-gelijkwaardige opleiding hebben gedaan en nu een HBO/WO functie beoefenen. Zonder tussendoor voltijd een HBO/WO opleiding te volgen.

Ik geef echter wel toe; school is natuurlijk wel de weg of the least resistance.
Ja, maar meestal gaat het dan wel om mensen met een talent, zakelijk instinct, dat soort zaken. Dat geldt lang niet voor iedereen. Wat betreft situatie van TS lijkt me dit dus geen goed argument.

Wat wel te doen: wat iedereen hiervoor ook al zei. Misschien ligt het aan iets anders dan aan school? En het klinkt een beetje bemoederend maar misschien is 't ook maar gewoon een fase? En zo nee: KOM OP ZEG, beetje zelfdiscipline, pers dat jaartje er nog even uit en dan heb je in ieder geval een papiertje om mee te wapperen
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 06:57
Alyssia
Alyssia is offline
Wat East zei; bovendien zul je in je leven wel vaker dingen tegenkomen die tegenwerken of gewoon niet leuk zijn. Gewoon doorzetten.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 15:13
Verwijderd
Inderdaad! Zonder diploma lijkt het me moeilijk om ergens in te komen en het is zonder van je school. Als de reden gewoon is dat je het niet ziet zitten, praat dan met je decaan of iets dergelijks, maar stoppen lijkt me niet slim. Daar krijg je de rest van je leven spijt van. Dat diploma blijkt toch belangrijker dan je dacht later!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten