Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2010, 12:34
vosje16
vosje16 is offline
Deze nacht ben ik wakker geworden om 4u30 door hevige maagkrampen. Tegen 5u30 was het nog niet over en toen heb ik 5 koffielepels suiker gegeten. De krampen zijn toen bijna direct gestopt. Maar daarna heb ik nog tot 7u30 wakker gelegen omdat telkens ik op het punt stond in slaap te vallen, ik maagzuuroprispingen kreeg, waardoor ik weer klaarwakker was. Tegen 7u30 zijn de maagkrampen ook opnieuw begonnen, waarna ik direct weer 2 lepels suiker gegeten heb en waarna de krampen ook weer direct over waren.

Vanmorgen 2 boterhammen met hagelslag gegeten en sindsdien voelt mijn maag al de hele dag raar. Rond 11u ben ik honger beginnen krijgen en kreeg ik ook weer lichte maagkrampen. Verder geen maagzuuroprispingen meer gehad.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en waardoor het zou kunnen komen? Ik heb gisteren normaal gegeten, maar vandaag let ik er toch op om vooral zoete dingen te eten, aangezien dat wel leek te helpen tegen de krampen (dus geen mandarijnen enzo)... Ook heb ik de indruk dat ik vooral (hevige) krampen heb wanneer mijn maag leeg is...

En heeft het nut dat ik naar de dokter ga? Veel kan hij niet onderzoeken en 'k neem aan dat hij mij gewoon zal aanraden om pillen te nemen tegen de maagkrampen/oprispingen?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2010, 13:14
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb dat echt nog nooit gehoord, dat zoetigheid helpt tegen oprispingen (aan de andere kant wel logisch, want als je maagzuur is al zo zuur blabla)!
Misschien heb je gisteren toch wat verkeerd gegeten? Ik zou het nog even afwachten, als je er last van blijft houden, kan je misschien wat van die rennies of iets slikken en anders naar de dokter gaan. Mijn moeder heeft een tijd gehad dat ze steeds 's nachts last had van haar maag en dat bleek aan haar maagklepje oid te liggen, dat sloot niet goed, maar dat is uiteindelijk volgens mij ook wel goed gekomen, dus ik zou me niet te veel zorgen maken
Oud 07-01-2010, 13:56
vosje16
vosje16 is offline
De suiker hielp tegen de maagkrampen, niet tegen de oprispingen ;-)
'k Was ook niet zeker dat het ging helpen, maar die krampen deden zo'n pijn, dat ik wel iets moest doen/nemen (en ik had geen pillen liggen, aangezien ik bijna nooit last heb van mijn maag).

Wat ik vooral vervelend vind, is dat ik morgen op skivakantie vertrek en dat ik hoop dat ik er niet de hele vakantie last van ga hebben :-s
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten