Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Pasta is makkelijk, snel klaar en gezond als je veel groente en/of sla toevoegt! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
pasta maaltijden zijn makkelijk te maken en vaak ook niet te duur... En je kan er meerdere dagen van eten.
Als ik jou was zou ik alvast beginnen met oefenen voordat je het huis uit gaat. Koken hoeft niet moeilijk te zijn, Het is gewoon een kwestie van doen. __________________ Pas op met afvallen, misschien krijg je er spijt van ![]() Laatst gewijzigd op 23-11-2012 om 16:48. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Gewoon lekker meekoken met je ouders en stel je hebt een keer geen zin in gekookte aardappelen en je ouders zeggen: "Wat wil je er dan voor in de plaat?" Dan zou je zelf wat kunnen voorstellen en vragen hoe je dat moet maken
![]() Hoe je bijvoorbeeld rijst moet koken, of hoe je aardappelen lekker kan opbakken. Je kan inderdaad wat mensen hierboven zeggen ook gewoon proberen eerst pannenkoeken te bakken of iets anders makkelijks. Het gaat niet allemaal vlekkeloos, maar door het steeds vaker te doen kan je het uiteindelijk wel ![]() |
![]() |
|
pasta pesto! das m'n lievelings eten en heel makkelijk te maken, het enige wat je nodig hebt is:
pesto pijnboompitten rucola sla bacon spaghetti, of wat voor pasta je ook maar lekker vindt. de bacon in kleine stukjes snijden en dat een klein tijdje met de pijnboompitjes bakken, de pasta koken, en dan samenvoegen en er pesto doorheen gooien, weetniet precies hoeveel maar als je denkt dat het te weinig is doeje dr gewoon nog iets door :3 en dan als laatst rucola sla eroverheen strooien. zoo lekkerrr! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Om het kookproces technisch een beetje onder de knie te krijgen, moet je gewoon doen. Pan water op het vuur, aanvoelen wanneer het kookt en hoe hard je gas/elektra moet staan zodat het (met deksel) wel kookt, maar niet teveel. Idem met de koekenpan, je moet leren aanvoelen wanneer het te koud, goed of juist te heet is. Dat verschilt per ingrediënt, maar vaak kun je wel zien, horen en ruiken of het goed gaat. Het is ook handig om te weten wat je oven doet: is hij betrouwbaar of gaat hij harder of zachter dan normaal? Iedere keer krijg je er weer meer ervaring in en er zal vaak genoeg iets mislukken. Verder is het ook een kwestie van veel eieren breken, veel bloem afwegen en veel appels in stukjes snijden, bij wijze van. Met koken helpt het als je van jezelf en je materiaal weet wat het waarschijnlijk gaat doen.
Bovengenoemde recepten zijn goed om mee te beginnen. Met eieren koken kan eigenlijk weinig mis (tenzij je ze te hard in de pan gooit) en met een ei bakken moet je ook je best doen om dat te laten mislukken. Kwestie van erbij blijven, keukenwekker aanzetten bij het koken en bij het bakken opletten. Pannekoeken worden genoemd als iets makkelijks, maar ik geloof niet dat ze echt makkelijk zijn. De eersten mislukken sowieso, zegt men, en verder is een beetje handigheid wel vereist. Probeer anders een plak ontbijtspek ![]() Qua gerechten zou ik inderdaad wat wereldgerechten maken, of soepen of iets dergelijks. Er zijn veel (goede) kookboeken op de markt, toegesneden op iedere doelgroep. Zelfs Fokke en Sukke hebben een (overwegend hilarisch) kookboek. Ik heb leren koken met Jamie Oliver's boeken. Zeker zijn recentere werk heeft plaatjes van het proces zodat je beter kunt zien of het er uit ziet 'zoals in het boekje'. Verder zou ik ook gewoon wat dingen proberen. Sommige smaakcombinaties werken goed (honing-mosterd, bijvoorbeeld), anderen helemaal niet. Ik vind het een kunst om iets te vinden dat al niet tot in den treure wordt uitgemolken (zoals honing-mosterd) maar toch verrassend lekker is. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
1 persoonsmaaltijden dennis018 | 17 | 17-08-2011 17:47 | |
Lichaam & Gezondheid |
Puistjes R093 | 53 | 20-10-2010 14:25 | |
Eten & Drinken |
Ideeën voor recepten nodig? Vraag ze hier! murwari | 500 | 12-10-2008 14:51 | |
De Kantine |
"doe elke dag iets wat je nog nooit eerder hebt gedaan" trophus | 88 | 31-07-2007 12:22 | |
Psychologie |
Wat te doen met mijn huidige thuissituatie? Pruts0r | 3 | 07-05-2007 12:17 | |
De Kantine |
[GOUWE OUWE] Wat zit er onder jouw Ctrl-V? Tandpasta | 487 | 02-08-2003 11:02 |