Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2009, 10:48
Balance
Balance is offline
Toch maar op G&R, omdat het imo meer te maken heeft met mijn rechten, dan met werk

Ik heb een contract van 13 uur in de week bij een zorginstelling. Die 13 uur mag ik vrij indelen. Ik hoef nergens op te geven wanneer ik ga werken of wanneer ik heb gewerkt. Ik heb dus geen vaste dagen oid en krijg elke maand gewoon die uren uitbetaald.

Nu hebben wij als bedrijf in deze periode veel verplichte vrije dagen
Spoiler

Bij een 40 urig contract is het duidelijk dat je gewoon vrij bent.
Als je normaal ingeroosterd wordt op (bijv) 5 mei, word je dit keer niet ingeroosterd en is het ook helder.
Werk je standaard alleen op dinsdag, dan houdt het morgen ook gewoon op.

Maar mijn werkdagen zijn dus helemaal vrij. Ik heb voor mezelf wel dinsdag en woensdag als werkdag gemarkeerd, maar dat is nergens bekend en/of verplicht. Er valt nu 1 vakantiedag op mijn werkdag.
Had ik maandag en vrijdag als werkdagen, dan waren het er wel 4 geweest..

Nu vraag ik me af of ik de uren die ik morgen zou maken, nu ergens zou moeten inhalen.
Hoe zou het in dit geval moeten gaan qua vrije dagen?
Oud 04-05-2009, 11:14
martijn1985
martijn1985 is offline
het lijkt mij niet dat daar een vaste regeling voor is, waarom overleg je het niet met je baas?
Oud 04-05-2009, 11:31
Balance
Balance is offline
Omdat hij op vakantie is en hier alwetende mensen zitten
Oud 04-05-2009, 17:19
Ivo
Ivo is offline
Wat algemeen geldend is, weet ik niet.

Ik heb een 40 uren-contract, maar werk niet op vaste dagen/tijden. Bij mij is het zo dat wanneer er een feestdag doordeweeks valt, ik daarvoor 8 verlof-uren krijg. Als ik de feestdag niet hoef te werken, dan worden die verlof-uren meteen weer opgenomen. Moet ik die dag wel werken, dan mag ik die verlof uren een andere keer gebruiken en krijg ik op de feestdag zelf bovendien de feestdag-vergoeding voor de uren die ik werk.
Is er een 'verplichte' verlofdag die geen officiële feestdag is voor het 9-tot-5 personeel, maar moet ik die dag wel werken? Dan krijg ik die verlofdag gewoon op een andere keer en krijg ik mijn uren zonder feestdag-toeslag uitbetaald.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 18:46
Verwijderd
Werk je altijd op dezelfde dagen of wissel je ook elke week van dag?
En werk je er al meer dan 3 maanden?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 22:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
Werk je altijd op dezelfde dagen of wissel je ook elke week van dag?
En werk je er al meer dan 3 maanden?
Ik werk 9 van de 10 keer op dezelfde dagen. Als het me een keer slecht uit komt, of als het juist in het belang van het werk is dat ik een keer op een andere dag beschikbaar ben, wissel ik wel.

En ik hop van contract naar contract. Ik werk er al langer dan 3 maanden, maar mijn huidige contract is van december, met een urenwijziging in februari en in april.
Oud 05-05-2009, 10:52
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ik werk 9 van de 10 keer op dezelfde dagen. Als het me een keer slecht uit komt, of als het juist in het belang van het werk is dat ik een keer op een andere dag beschikbaar ben, wissel ik wel.

En ik hop van contract naar contract. Ik werk er al langer dan 3 maanden, maar mijn huidige contract is van december, met een urenwijziging in februari en in april.
Dan kan je er volgens mij van uitgaan dat dinsdag en woensdag als je vaste dagen aangemerkt kunnen worden. De wetgever zegt er het volgende over, heb je de afgelopen 13 weken 8 weken gewerkt op de dag dat de feestdag valt, dan word gesteld dat dit je vaste werkdag is en krijg je het totaal aantal gewerkte uren gedeeld door 13 weken uitbetaald.

Dus als je 10 weken 8 uur gewerkt hebt is dat 80 uur :13 weken = 6,15. Zoveel uur heb je dus van je 13 uur al gewerkt.
Oud 05-05-2009, 15:32
Balance
Balance is offline
Ah mooi
Reageren

Regels voor berichten