Advertentie | |
|
![]() |
|
Ongeveer alles wat open gemaakt moet worden met een opener; van blikjes tot bierflesjes. Ik kan het namelijk niet. Echt niet. Ik kan geen flessen wijn openmaken waar een kurk in zit. De laatste keer dat ik dat probeerde liep ik maar naar de buren omdat ik bang was dat de fles kapot zou vallen en ik toch wel erg toe was aan een glas wijn. Ik kan geen bierflesjes openmaken met een bieropener, ik kan niet omgaan met een blikopener, ik kan helemaal níets met openers.
En verder vind ik blikjes waar bv knakworsten in zitten onwijs irritant omdat ik eerst 6x moeite moet doen dat stomme lipje omhoog te doen, en vervolgens eindigt het er altijd mee dat de knakworsten(of eventuele andere inhoud) over het aanrecht liggen, ondanks al mijn voorzichtigheid. Dit alles kan ook aan mij liggen in plaats van de verpakkingen, want ik ben eigenlijk gewoon een kluns en een onhandig deer.
|
Verwijderd
|
Mijn schaar ging laatst kapot, dus kocht ik een nieuwe. Dat ding zat verpakt in van dat rottige harde plastic waar je dus weer een schaar voor nodig hebt om 't open te krijgen
![]() Tijdje terug ook zo'n harde plastic verpakking gehad waarbij ik bijna dwars door een kabeltje had geknipt dat een beetje verstopt zat en je dus niet kon zien door 't plastic heen. Ook zo handig ![]() Verder heb ik vaak ruzie met flessen van van die geribbelde doppen, die ribbels staan na een paar pogingen altijd helemaal in m'n hand en dat doet pijn! Met deksels van potjes heb ik ook wel eens ruzie, maar dan ram ik gewoon een priem door 't dekseltje heen, beetje jammer wel dat dat soms nodig is. Oh ja, en gesealde dingen zoals cd's en dvd's moeten van mij verplicht zo'n lipje met (rood) stripje hebben zodat je 'm makkelijk eraf kan halen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() zooooooooooo qft gewoon. waarom? waarom?! *heft dramatisch handen naar de hemel* |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik krijg de verpakking van een schaar nooit open. En wat heb je nodig om die dan te openen? Precies, waar je juist een tekort aan hebt.
Mijn hand past niet goed in de Pringles-bus. Als je elektronica koopt, krijg je een enorme berg zooi. Het zit in een tasje in een doos en daain zit het weer met piepschuim en zakjes en van die staaldraadjes om snoeren bij elkaar te houden ingepakt. En plasticjes en beschermers en handleidingen en garantiebewijzen en bonnetjes en allemaal andere zooi. Verpakkingen om cd's zijn irritant. Ik heb geen moeite met het openen van potten of draaidingen, eigenlijk. Tubes waarbij je de dop moet omdraaien en op een flupje moet zetten en dan ronddraaien worden bij mij altijd half vermorzeld, om grip te hebben. En het flupje smelt / vervormt. Dus dan is het ding nog niet open en moet je er met een schaar in gaan rammen. Post krijg ik vaak niet op een normale manier open. Brieven scheur ik ergens open en buig de post en trek het er doorheen. Pakketjesdozen zijn ook niet meer heel. Trouwens, bubbeltjesplastic is wel ![]() ![]() Leuk topic trouwens. Ik dacht dat het ging over rare plaatjes, maar dat valt misschien onder 'vreemde promotie'. Laatst gewijzigd op 16-04-2009 om 13:18. |
![]() |
|
![]() |
In de kast ligt er bij ons altijd wel een bijna lege tube tandpasta die ik gewoon niet openkrijg. En daar kan ik me heel erg aan ergeren.
Die flessen chocomelk die je de eerste keer goed kan schudden, maar het dopje dat je er nadien opzit sluit niet goed genoeg. Dus de volgende keren kun je niet meer schudden. Dus dat koop ik niet meer. |
![]() |
|
Ik heb echt standaard ruzie met de plasticjes om sigarettenverpakkingen
![]() En die hardplastic dingen zijn ook wel vervelend. En Gazeuse-flessen gaan bij mij altijd standaard spuiten, en ik ben een ramp ik kurktrekken. En die grafpostpaketten krijg ik nooit open, alleen die van de Large. Melkpakken gaan prima, want schroefdoppen. En die zakken waar brood inzit krijg ik ook nooit normaal open, want daar zit zo'n plastic plakker aan als sluiting, en dan scheurt de zak als ik ht probeer en dan drogen de broodjes uit omdat de zak niet meer dicht kan...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En sappen inderdaad met lipjes/klepjes/of weet ik veel wat. Sardientjes, makreeltjes e.d gaan ook lastig open. Vind het eng en ben bang dat ik mn vinger snijd ofzo, of dat de olie eruit kletst. Ik vind rijst ook een beetje lastig eigenlijk, maar na 10 jaar heb ik eindelijk een goede methode gevonden om het open te knippen (zo'n 5 kilo zak). ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik had laatst een waardeloos pak cacaopoeder. Het zit in een kartonnen doosje, en als je dat openscheurt, zit er nog een soort seal over zeg maar (net zoals bij sommige dropverpakkingen). Ik scheurde dat (per ongeluk scheef) open en alle cacao vloog in het rond. En het kan nu ook niet dicht, dus elke keer als ik de doos pak, ploft er cacao uit.
![]() Bierdoppen die je eraf kunt draaien met je hand. Nou, allereerst weet ik niet eens of ie draaibaar is. Ik zoek dus gewoon een flessenopener tot ik erop gewezen word dat ik 'm kan afdraaien, om vervolgens verschrikkelijk mijn vingers te pijnigen. |
![]() |
|
![]() |
dat doet me denken aan http://weblogs3.nrc.nl/dag/2009/03/1...erpakkingen-2/
met verwijzing naar dit forum ![]() |
![]() |
|
Hard plastic.
En die sappakken met draaidop. Eerst dacht ik wow eindelijk hebben ze door dat die doordruk dingen niet werken maarja nu gaat ie makkelijk open maar heb je geen luchtgaatje meer en klotst alles ![]() Verder haat ik grote pakketjes met meer piepschuim of snippers of chips dan inhoud. Potten witte bonen in tomatensaus zijn net iets te groot om goed vast te pakken en zitten wel altijd zo stevig dicht dus das ook oorlog. Tandpasta waar je zo'n lipje af moet trekken, maar dat je dan net verkeerd trekt waardoor het folie eraf gaat maar er nog zo'n heel dun laagje blijft zitten wat je er alleen met een schaar nog uit krijgt. Oh en ik heb een verpakking met kindersluiting waar je onderaan de dop moet knijpen tijdens het draaien, en dat vergeet ik altijd want normale kindersluitingen moet je op de dop duwen en dan draaien dus dat probeer ik dan zwaar gefrustreerd tot ik er na een paar minuten achter kom dat je moet knijpen ![]()
|
Oh ik heb me vanacht een uur lang geërgerd aan de rookmelder die ik niet openkreeg en dat ding was zo kut aan het piepen en ik wou slapen en na een uur lang hysterisch op dat knopje geduwd te hebben en geprobeerd het te openen heb ik hem van de muur gesloopt
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En blikken zonder zo'n lipje, zodat je een blikopener moet gebruiken. Ik snap een blikopener helemaal niet! Ik heb een keer m'n moeder gebeld om instructies te vragen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
OT: Bapao-verpakkingen zijn ook rampzalig. Als je hem open maakt, ontsnapt de stoom waardoor je je poten brandt, en dan moet je het hele zakje openscheuren en de bapao op je bord wippen, want vastpakken is onmogelijk. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|