Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2009, 22:19
Verwijderd
Welke producten, vind jij, hebben een irritante, onmogelijke of idiote verpakking? Krijg jij nooit een pak drinken open? Snij jij jezelf nét niet in de vingers wanneer je al pulkend en trekkend een gat in een netje mandarijnen probeert te krijgen, dat groot genoeg is voor je handen om naar binnen te gaan of breed genoeg voor deze vruchten om er zelf één voor één uit te vallen? Erger jij je dood aan blikjes, ín folies, ín doosjes, ín tasjes, omdat het zinloos veel verpakkingsmateriaal is? Heb jij een kettingzaag nodig voor het openen van een potje augurken? Hè, wat zijn jouw openingstactieken voor bepaalde producten? Laat jij producten staan in de schappen, puur omdat je weet dat je het toch nooit geopend krijgt en alleen maar er gestrest van raakt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2009, 22:40
Laisve
Laisve is offline
Die ananasverpakkingen irriteren mij mateloos. Hè, als je een keer zin hebt in een lekkere ananas dan moet in zo'n hele dinges er vanaf dingesen voordat je eindelijk toekomt aan het genot van de ananas.
Oud 15-04-2009, 23:25
Uice
Uice is offline
Het genot van de ananas.

Bedoel je met ananasverpakking de schil? Want ik heb nog nooit een verpakte ananas gezien. Of bedoel je die wikkel die er soms omheen zit?

Ik vind de meeste sapverpakkingen achterlijk. Die waar je een ding in moet drukken zodat je met je vinger het sap in plonst, en die waar je er een flups vanaf moet rukken zodat het sap op het aanrecht plenst, en die waar je aan een dop moet draaien die te strak zit zodat het pak kapot gaat en het sap eruit planst.

CD's mogen ook wel wat makkelijker, dat plastic eromheen bedoel ik dan. Hoewel het soms ook gedoe is om een CD-boekje uit het hoesje te krijgen zonder beschadiging, maar ik weet niet of dat onder verpakking valt.
Oud 15-04-2009, 23:42
Verwijderd
- Chocolade-paaseitjes die allemaal apart omwikkeld zijn waardoor je met een kilo aan zilverfolie zit.

- Potten appelmoes die zo vacuüm zijn dat je eerst met een vork het deksel moet buigen om hem open te krijgen.

- Melkpakken waarbij de kartonnen klepjes zo slap zijn dat ze ombuigen en nog onmogelijk open te vouwen zijn zonder een mesje te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 05:25
Verwijderd
Plastic om lollies dat je er met geen mogelijkheid af kunt krijgen zonder dat er een schaar aan te pas moet komen.
Het meest irritante vind ik melkpakken, maar tegenwoordig hebben we bijna altijd pakken met doppen en daar heb ik geen enkel probleem mee.
Appelmoespotten kunnen ook heel irritant zijn, maar als ie echt niet open wil pak ik een allesopener en ram ermee op de deksel.
En van die flupjes die je er eerst af moet trekken, zoals bij een toetje of koffiemelk. Grote kans dat het op je schoot belandt..
Sommige scheermesjes zijn ook idioot verpakt.
Een heleboel dingen dus eigenlijk.
Cd-hoesjes met plastic er omheen vind ik ook heel irritant, maar gelukkig heb je er ook waarbij aan het plastic een strip zit waarmee je het er makkelijk af kunt halen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 06:40
Neko*
Neko* is offline
Ongeveer alles wat open gemaakt moet worden met een opener; van blikjes tot bierflesjes. Ik kan het namelijk niet. Echt niet. Ik kan geen flessen wijn openmaken waar een kurk in zit. De laatste keer dat ik dat probeerde liep ik maar naar de buren omdat ik bang was dat de fles kapot zou vallen en ik toch wel erg toe was aan een glas wijn. Ik kan geen bierflesjes openmaken met een bieropener, ik kan niet omgaan met een blikopener, ik kan helemaal níets met openers.

En verder vind ik blikjes waar bv knakworsten in zitten onwijs irritant omdat ik eerst 6x moeite moet doen dat stomme lipje omhoog te doen, en vervolgens eindigt het er altijd mee dat de knakworsten(of eventuele andere inhoud) over het aanrecht liggen, ondanks al mijn voorzichtigheid.

Dit alles kan ook aan mij liggen in plaats van de verpakkingen, want ik ben eigenlijk gewoon een kluns en een onhandig deer.
Oud 16-04-2009, 09:11
Verwijderd
die belachelijke hardplastic verpakkingen om alles wat electrisch/gereedschap is die je NIET OPEN KRIJGT MET EEN SCHAAR WANT DAN IS JE HELE SCHAAR NAAR DE TERING MAAR ALS JE ER EEN MES IN STEEKT ZIT IE IN JE HAND, of is de inhoud kapot... de zak die dat heeft bedacht verdient een nekschot....
en alle zakken die waardeloos dichtgesealed zijn die je met geweld open moet maken waardoor alles over de vloer ligt...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 09:29
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik vind juist de verpakkingen van pringles erg lastig, mijn hand past namelijk niet in die koker.
Oud 16-04-2009, 10:07
Verwijderd
Ik vind die verpakkingen waar Smac (ofzoiets) inzit, echt heel vervelend. Een lipje afbreken, dat lipje bevestigen aan een uitsteeksel aan de zijkant van het blikje en dan draaien maar. Ik draai altijd scheef, waardoor ik uiteindelijk nog zo'n anderhalf tot twee uur kwijt ben voor ik zo'n achterlijk blikje open heb.
Verder ram ik in de deksels van die stomme glazen potten (waar augurken, appelmoes e.d.) inzitten, gewoon een gaatje met een schaar of een scherp mes. Je hebt dat hele ding dan zo open.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 10:10
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik vind de meeste sapverpakkingen achterlijk. Die waar je een ding in moet drukken zodat je met je vinger het sap in plonst, en die waar je er een flups vanaf moet rukken zodat het sap op het aanrecht plenst, en die waar je aan een dop moet draaien die te strak zit zodat het pak kapot gaat en het sap eruit planst
Dit.
Oud 16-04-2009, 10:12
Verwijderd
Mijn schaar ging laatst kapot, dus kocht ik een nieuwe. Dat ding zat verpakt in van dat rottige harde plastic waar je dus weer een schaar voor nodig hebt om 't open te krijgen Hoe moeilijk is het om in dat harde plastic een soort kartellijntje te maken zodat je 'm open kan duwen ofzo?

Tijdje terug ook zo'n harde plastic verpakking gehad waarbij ik bijna dwars door een kabeltje had geknipt dat een beetje verstopt zat en je dus niet kon zien door 't plastic heen. Ook zo handig

Verder heb ik vaak ruzie met flessen van van die geribbelde doppen, die ribbels staan na een paar pogingen altijd helemaal in m'n hand en dat doet pijn! Met deksels van potjes heb ik ook wel eens ruzie, maar dan ram ik gewoon een priem door 't dekseltje heen, beetje jammer wel dat dat soms nodig is.

Oh ja, en gesealde dingen zoals cd's en dvd's moeten van mij verplicht zo'n lipje met (rood) stripje hebben zodat je 'm makkelijk eraf kan halen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 10:37
Verwijderd
Citaat:
die belachelijke hardplastic verpakkingen om alles wat electrisch/gereedschap is die je NIET OPEN KRIJGT MET EEN SCHAAR WANT DAN IS JE HELE SCHAAR NAAR DE TERING MAAR ALS JE ER EEN MES IN STEEKT ZIT IE IN JE HAND, of is de inhoud kapot... de zak die dat heeft bedacht verdient een nekschot....
en alle zakken die waardeloos dichtgesealed zijn die je met geweld open moet maken waardoor alles over de vloer ligt...

zooooooooooo qft gewoon. waarom? waarom?! *heft dramatisch handen naar de hemel*
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 11:21
Tink*
Tink* is offline
Sapverpakkingen idd en dingen als yoghurt en vla hebben ook zo'n openklap en dan naar voren duwen zodat ie opengaat. Ik heb echt altijd een randje wat nog dichtzit dan.
Oud 16-04-2009, 12:07
Dinalfos
Dinalfos is offline
Van die sapjespakken die van die ouderwetse "zijkleppen" hebben, maar tegelijkertijd wel op hoge poten eisen dat we eerst even stevig schudden voor gebruik.
Oud 16-04-2009, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Van die sapjespakken die van die ouderwetse "zijkleppen" hebben, maar tegelijkertijd wel op hoge poten eisen dat we eerst even stevig schudden voor gebruik.
Idd, ook die met dop zijn erg lastig; als je daar mee wil schenken, klotst 't alle kanten op, dus prik ik altijd een gat in 't pak, maar ja, dan kan je niet meer schudden natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 13:04
Alyssia
Alyssia is offline
Als je een chipszak nét niet goed scheurt, waardoor je telkens, als je met je hand die zak in gaat, 'm verder openscheurt.. En dan kan je 'm ook niet meer gemakkelijk dichtvouwen. T.T
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 13:05
flyaway
flyaway is offline
Ik krijg de verpakking van een schaar nooit open. En wat heb je nodig om die dan te openen? Precies, waar je juist een tekort aan hebt.

Mijn hand past niet goed in de Pringles-bus.

Als je elektronica koopt, krijg je een enorme berg zooi. Het zit in een tasje in een doos en daain zit het weer met piepschuim en zakjes en van die staaldraadjes om snoeren bij elkaar te houden ingepakt. En plasticjes en beschermers en handleidingen en garantiebewijzen en bonnetjes en allemaal andere zooi.

Verpakkingen om cd's zijn irritant.

Ik heb geen moeite met het openen van potten of draaidingen, eigenlijk.

Tubes waarbij je de dop moet omdraaien en op een flupje moet zetten en dan ronddraaien worden bij mij altijd half vermorzeld, om grip te hebben. En het flupje smelt / vervormt. Dus dan is het ding nog niet open en moet je er met een schaar in gaan rammen.

Post krijg ik vaak niet op een normale manier open. Brieven scheur ik ergens open en buig de post en trek het er doorheen. Pakketjesdozen zijn ook niet meer heel.

Trouwens, bubbeltjesplastic is wel

Leuk topic trouwens. Ik dacht dat het ging over rare plaatjes, maar dat valt misschien onder 'vreemde promotie'.

Laatst gewijzigd op 16-04-2009 om 13:18.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 15:13
Sens.
Sens. is offline
In de kast ligt er bij ons altijd wel een bijna lege tube tandpasta die ik gewoon niet openkrijg. En daar kan ik me heel erg aan ergeren.

Die flessen chocomelk die je de eerste keer goed kan schudden, maar het dopje dat je er nadien opzit sluit niet goed genoeg. Dus de volgende keren kun je niet meer schudden. Dus dat koop ik niet meer.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 15:23
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb echt standaard ruzie met de plasticjes om sigarettenverpakkingen Maar dat ligt aan mij, want ik kan nooit dat treklintje vinden.
En die hardplastic dingen zijn ook wel vervelend.
En Gazeuse-flessen gaan bij mij altijd standaard spuiten, en ik ben een ramp ik kurktrekken. En die grafpostpaketten krijg ik nooit open, alleen die van de Large. Melkpakken gaan prima, want schroefdoppen. En die zakken waar brood inzit krijg ik ook nooit normaal open, want daar zit zo'n plastic plakker aan als sluiting, en dan scheurt de zak als ik ht probeer en dan drogen de broodjes uit omdat de zak niet meer dicht kan...
Oud 16-04-2009, 16:32
Verwijderd
Ik krijg pakken melk nooit open.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Post krijg ik vaak niet op een normale manier open. Brieven scheur ik ergens open en buig de post en trek het er doorheen. Pakketjesdozen zijn ook niet meer heel.
Ja he, dat heb ik dus ook. Ik heb hier wel zo'n briefopener in de la liggen, maar als ik die gebruik scheur ik de envelop plus inhoud alsnog kapot. Normaal een stuk papier recht door midden scheuren kan ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 16:39
Miekje*
Miekje* is offline
Voor e post heb ik een trucje; gewoon de envelop door de midden scheuren
Oud 16-04-2009, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Dat ja.

En sappen inderdaad met lipjes/klepjes/of weet ik veel wat.

Sardientjes, makreeltjes e.d gaan ook lastig open. Vind het eng en ben bang dat ik mn vinger snijd ofzo, of dat de olie eruit kletst.

Ik vind rijst ook een beetje lastig eigenlijk, maar na 10 jaar heb ik eindelijk een goede methode gevonden om het open te knippen (zo'n 5 kilo zak).
Met citaat reageren
Oud 17-04-2009, 00:39
Verwijderd
Ik had laatst een waardeloos pak cacaopoeder. Het zit in een kartonnen doosje, en als je dat openscheurt, zit er nog een soort seal over zeg maar (net zoals bij sommige dropverpakkingen). Ik scheurde dat (per ongeluk scheef) open en alle cacao vloog in het rond. En het kan nu ook niet dicht, dus elke keer als ik de doos pak, ploft er cacao uit.

Bierdoppen die je eraf kunt draaien met je hand. Nou, allereerst weet ik niet eens of ie draaibaar is. Ik zoek dus gewoon een flessenopener tot ik erop gewezen word dat ik 'm kan afdraaien, om vervolgens verschrikkelijk mijn vingers te pijnigen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2009, 00:43
Uice
Uice is offline
Ja, voor mongolen die geen opener kunnen hanteren.
Oud 17-04-2009, 19:15
Sae
Sae is offline
Lollies. Ik ben altijd vrij lang bezig, voordat het papiertje eraf is.
Oud 17-04-2009, 21:33
PV
PV is offline
dat doet me denken aan http://weblogs3.nrc.nl/dag/2009/03/1...erpakkingen-2/

met verwijzing naar dit forum
Met citaat reageren
Oud 17-04-2009, 21:38
Verwijderd
Haha gaaf.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 08:46
Verwijderd
haha
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 12:26
marrel
marrel is offline
Hard plastic.
En die sappakken met draaidop. Eerst dacht ik wow eindelijk hebben ze door dat die doordruk dingen niet werken maarja nu gaat ie makkelijk open maar heb je geen luchtgaatje meer en klotst alles
Verder haat ik grote pakketjes met meer piepschuim of snippers of chips dan inhoud.
Potten witte bonen in tomatensaus zijn net iets te groot om goed vast te pakken en zitten wel altijd zo stevig dicht dus das ook oorlog.
Tandpasta waar je zo'n lipje af moet trekken, maar dat je dan net verkeerd trekt waardoor het folie eraf gaat maar er nog zo'n heel dun laagje blijft zitten wat je er alleen met een schaar nog uit krijgt.
Oh en ik heb een verpakking met kindersluiting waar je onderaan de dop moet knijpen tijdens het draaien, en dat vergeet ik altijd want normale kindersluitingen moet je op de dop duwen en dan draaien dus dat probeer ik dan zwaar gefrustreerd tot ik er na een paar minuten achter kom dat je moet knijpen
Oud 18-04-2009, 13:19
Calyx
Calyx is offline
Oh ik heb me vanacht een uur lang geërgerd aan de rookmelder die ik niet openkreeg en dat ding was zo kut aan het piepen en ik wou slapen en na een uur lang hysterisch op dat knopje geduwd te hebben en geprobeerd het te openen heb ik hem van de muur gesloopt ..
Oud 18-04-2009, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Oh ik heb me vanacht een uur lang geërgerd aan de rookmelder die ik niet openkreeg en dat ding was zo kut aan het piepen en ik wou slapen en na een uur lang hysterisch op dat knopje geduwd te hebben en geprobeerd het te openen heb ik hem van de muur gesloopt ..
Idd, daar heb ik ook altijd ruzie mee. Daar moet gewoon een 'uit'-knopje op, want soms gaat zo'n ding af voor niets en kan je 'm alleen maar uitkregen door 'm open te slopen en de batterij eruit te halen ofzo. En dat gaat niet zo makkelijk als dat ding op 't plafond zit
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 16:34
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Verder ram ik in de deksels van die stomme glazen potten (waar augurken, appelmoes e.d.) inzitten, gewoon een gaatje met een schaar of een scherp mes. Je hebt dat hele ding dan zo open.
Uh, gewoon op de onderkant slaan en dan draai je de deksel zo open. Glazen potten is zo ongeveer de enige soort verpakking waar ik nog nooit echt moeite mee heb gehad. (behalve toen ik klein was en niet hard genoeg kon rammen)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Lollies. Ik ben altijd vrij lang bezig, voordat het papiertje eraf is.
Lollies zijn het ergst ja.

En blikken zonder zo'n lipje, zodat je een blikopener moet gebruiken. Ik snap een blikopener helemaal niet! Ik heb een keer m'n moeder gebeld om instructies te vragen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Uh, gewoon op de onderkant slaan en dan draai je de deksel zo open. Glazen potten is zo ongeveer de enige soort verpakking waar ik nog nooit echt moeite mee heb gehad. (behalve toen ik klein was en niet hard genoeg kon rammen)
Ik kan nog steeds niet hard genoeg rammen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 11:17
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja, voor mongolen die geen opener kunnen hanteren.
Mijn vriendje wou op mijn verjaardag een bierflesje openmaken met een normale opener, en toen brak de halve flessenhals eraf En die draaidoppen zijn best kut idd.
Oud 19-04-2009, 17:45
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
dat doet me denken aan http://weblogs3.nrc.nl/dag/2009/03/1...erpakkingen-2/

met verwijzing naar dit forum
Met citaat reageren
Oud 20-04-2009, 00:49
Verwijderd
Citaat:
Lollies zijn het ergst ja.

En blikken zonder zo'n lipje, zodat je een blikopener moet gebruiken. Ik snap een blikopener helemaal niet! Ik heb een keer m'n moeder gebeld om instructies te vragen.
Wat valt er aan een blikopener niet te snappen? Je knijpt m klem om het blikrandje en draaien maar.

OT:
Bapao-verpakkingen zijn ook rampzalig. Als je hem open maakt, ontsnapt de stoom waardoor je je poten brandt, en dan moet je het hele zakje openscheuren en de bapao op je bord wippen, want vastpakken is onmogelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten