Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik gebruik trouwens geen springvorm maar een quichevorm, ik denk dat het dan ook wat minder snel zompig wordt (omdat hij een stuk lager is).
|
![]() |
Ik ben nog niet echt een quiche expert maar vind het echt zoiets wat je altijd kunt maken met alle restjes die je hebt dus in principe met vanalles!
Heb er wel een keer eentje gemaakt en had toen gewoon bladerdeeg in een ronde ovenschaal gedaan (wel ff met boter beetje invetten) en als inhoud had ik wat eieren, slagroom en geraspte kaas door elkaar gemend, toen een berg groente er in gedaan en dan het mengsel er overheen en dan nog wat geraspte kaas erop (en evt net als met een appeltaart van die reepjes bladerdeeg als bovenkant). 200 graden in de oven, maar geen idee meer hoe lang? Gewoon tot het ei mengsel gestold is ![]()
|
Verwijderd
|
Quiche. <3333
Spinazietaart met feta Dek de vellen filodeeg, als ze niet gebruikt worden af met een vochtige doek omdat ze snel uitdrogen. Ingredienten: 2 uien, fijngesneden 100 gram gesmolten boter ca 1 kg diepvries bladspinazie, ontdooid 2-3 el bloem 4-6 el slagroom 3-4 hardgekookte eieren, fijngesneden 2-3 el geroosterde pijnboompitjes 300-350 gram feta, verkruimeld. zout en peper ca 15 vellen diepvries filodeeg, ontdooid. Bak de ui 5 minuten in 25 gram boter. Voeg de spinazie toe en bak dit ca 2 minuten mee. Strooi de bloem erover en bak ook dit ca 2 minuten mee. Voe de slagroom toe en verwarm alles even tot het mengsel licht gebonden is. Laat het spinaziemengsel iets afkoelen en roer er dan de eieren, pijnboompitten, feta, peper en zout naar smaak door. Bestrijk de deegvellen dun met de boter. Leg steeds 3 vellen filodeeg op elkaar en leg ca 5 van deze stapeltjes naast elkaar (een beetje overlappend), zodat je een rij deeg van ca 1 meter lang en ca 24 cm breed krijgt. Schep het spinaziemengsel als een lange slang op het deeg en rol het deeg om de vulling. Bestrijk de buitenkant van het deeg ook ook met boter en rol de slang op. Bak de taart op een ingevette bakplaat in 20-30 minuten krokant gaat in het midden van een voorverwarmde over op 190 graden. Bereiden ca 40 minuten, oventijd ca 20-30 minuten. Zelf laat ik de ui weg en gebruik Alpro Soya cuisine ipv slagroom. Gister had ik 'm in een gewone springvorm gemaakt (ipv als slang, dat is in je eentje best lastig nml) en had minder filodeeg nodig (ongeveer 7 vellen denk ik). -Om te voorkomen dat de onderkant van het deeg heel nat wordt kun je iets van havermout/brinta(bloem door het mengesel zoals het recept hierboven werkt ook goed) op de bodem doen voordat je de vulling er in doet. Dit neemt het vocht op. -Gebruik in plaats van bladerdeeg eens filodeeg. -Lekker in een quiche: prei/chamingons/(geiten)kaas/ei. Eigenlijk kan elke groente goed in een quiche, tis maar net wat je zelf lekker vind. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb gister 3 mini-quiches gemaakt.
Eentje met broccoli en zalm, hier had ik was boursin doorheen geroerd Eentje met spinazie, blauwaderkaas en ook wat boursin doorheen En eentje met champignons, courgette en vega sweet chili stukjes Allemaal met melk-ei-kaas mengsel er overheen. Waren erg goed gelukt, lekker, geen soppige bodem, ik was er helemaal blij mee ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Met m'n vriendinnetje maak ik vaak een soort quiche die niet officieel een quiche is geloof ik, maar dat is heel simpel:
-willekeurige groenten als paprika, courgette, ui, champignons, wortel, etc -bakje tomatentapenade van de turk -creme fraiche -bladerdeeg -oude kaas Ovenschaal bekleden met bladerdeeg, groenten roerbakken tot ze lekker zijn, tomatentapenade erdoor en creme fraiche naar smaak, alles in de ovenschaal, oude kaas erover, 20 minuten in oven, ![]() Nog een heel simpele is de spinazietaart die een andere vriendin altijd maakt: -(diepvries)spinazie -gehakt -oude kaas -bladerdeeg Gehakt bakken, spinazie erdoor, kruiden naar smaak (zout, peper, etc). Ovenschaal bekleden met bladerdeeg, mengsel erin, kaas erdoor of erover (kan allebei), al dan niet de bovenkant dichtmaken met bladerdeeg, 20 minuten in oven. Dat zijn wel de eenvoudigste die ik ken ![]() |
![]() |
|
Oe wat een leuke en lekkere recepten allemaal!
Ik heb nu net een quiche in de oven gezet, er komt een vriendin straks lunchen en ik wil haar verrassen. Dus ik heb verse broodjes/lekker beleg, fruit en een (kleine) quiche ![]() Ik heb filodeeg gebruikt, met dank aan sonho. En met spinazie en kaas, met dank aan velen. Oh en een paar zongedroogde tomaatjes. Ben benieuwd! Edit: Lekker! En vriendin vond het ook en het was gezellig dus ![]()
Laatst gewijzigd op 23-04-2009 om 14:39. |
![]() |
|
Nieuw probeersel;
Quiche met kip, gruyère en dragon Bodem van kruimeldeeg (250 gr. bloem, 125 gr. boter, snufje zout, 3 el water). Gaatjes in de bodem 100 gram gruyère in dunne plakjes over de bodem verspreiden ongeveer 250 gram gare kipfilet op de bodem mengsel maken van: - 4 eieren - 400 ml room - 100 gr geraspte gruyère - 4 el bieslook - 3 el dragon - peper/zout Over de kip verspreiden ongeveer 45 min. in de oven op 210 graden.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Ideeën voor recepten nodig? Vraag ze hier! deel 2 Calyx | 371 | 10-08-2015 21:32 | |
De Kantine |
Wie saait zal baantjes oogsten #1656 Verwijderd | 500 | 16-05-2012 23:21 | |
Eten & Drinken |
Ideeën voor recepten nodig? Vraag ze hier! murwari | 500 | 12-10-2008 14:51 | |
Eten & Drinken |
Quiche Auntie M | 7 | 28-12-2003 16:50 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #10 Snufje | 390 | 08-05-2003 19:30 |