Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2009, 23:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Best forum.

Ik poets natuurlijk braaf elke ochtend en avond mijn tanden. Maar ik ben panisch voor vieze geuren enzo en ik MOET mijn tong reinigen. 's ochtends doe ik dat met een schraper en dan met tandenborstel en pasta, 's avonds alleen met borstel en pasta. Het probleem is het volgende: Iedere keer moet ik verder naar achter reinigen voor ik gemoedsrust heb en me schoon voel. Anders voel ik me heel vies. En steeds sneller moet ik daarvan kokhalzen. En de laatste tijd begin ik al over te geven als ik pas op de helft van mijn tong ben. Dan moet ik weer helemaal opnieuw beginnen met het poetsritueel en dat duurt uren. Afgezien van mijn dwangmatige gedrag, weet iemand iets waardoor ik minder snel ga overgeven tijdens het reinigen van mijn tong? Een bepaalde techniek of een andere manier?
Bedankt!

liefs,
Fizzle
Met citaat reageren
Oud 24-04-2009, 23:54
Mara
Mara is offline
Is het verstandig om je tips te geven als je er al zo dwangmatig mee omgaat?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2009, 00:00
Verwijderd
Ophouden met dwangmatig je tong reinigen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2009, 08:51
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja het is verstandig om me tips te geven. Ik zit in een examenperiode en dat is geen goed moment om tics en dwangmatigheden te proberen af te leren want ik heb kans dat degene die ervoor in de plaats komen storend gaan zijn voor mij of anderen op het eindexamen.
Jullie weten dat ik Tourette heb?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2009, 09:49
Lorelei
Lorelei is offline
Hoe voelt het als je mondwater gebruikt? Dat geeft geen schoon genoeg gevoel? (nog buiten of het zo is en zo, het gaat bij jou duidelijk om het gevoel )
Oud 25-04-2009, 10:20
blablatje
blablatje is offline
Je keel aanspannen alsof je een Engelse g probeert te zeggen, daarmee onderdruk je de kokhalsreflex een beetje.
En na de examenperiode dit afleren, maar dat wist je al. Ik neem aan dat je al wel begeleiding hebt voor je Tourette?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2009, 10:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Hoe voelt het als je mondwater gebruikt? Dat geeft geen schoon genoeg gevoel? (nog buiten of het zo is en zo, het gaat bij jou duidelijk om het gevoel )
Dat helpt wel, maar we hebben geen mondwater. Ik zal eens naar een fijn mondwater gaan kijken binnenkort

Citaat:
Je keel aanspannen alsof je een Engelse g probeert te zeggen, daarmee onderdruk je de kokhalsreflex een beetje.
En na de examenperiode dit afleren, maar dat wist je al. Ik neem aan dat je al wel begeleiding hebt voor je Tourette?
Ok, dankjewel
Ik heb geen begeleiding nee, want meestal ondervind ik er geen hinder aan. Alleen met dit soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2009, 11:13
Verwijderd
Stop ermee. Behalve dat het belachelijk is wat je doet, kan je je tong beschadigen. Ik zou toch op zoek gaan naar begeleiding met je dwangmatigheden.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2009, 11:44
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hoezo beschadigt het je tong? Ik heb een zachte tandenborstel.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2009, 14:39
Verwijderd
Je ragt je smaakpapillen aan gort en je tast de bacteriën aan.

Daarbij doe je ook iets met je kotsreflex als je dit blijft forceren, je hebt die kotsreflex niet voor niks.
edit: Je bent ook gewoon ongezonde tips aan het vragen op het lichaam&gezondheid forum...

Ik neem aan dat je weet dat dwangmatigheden niet normaal zijn. Je kan wel zeggen dat je er geen hinder aan ondervindt, maar als je uren per dag bezig bent met tandenpoetsen is dat natuurlijk gelul. Heb je een psycholoog (of andere therapeut)? Je kan beter ingrijpen voor je hele leven op z'n gat ligt dan erna.

Laatst gewijzigd op 25-04-2009 om 23:39.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2009, 17:07
Mara
Mara is offline
Citaat:
Ik heb geen begeleiding nee, want meestal ondervind ik er geen hinder aan. Alleen met dit soort dingen.
Dat klopt dan natuurlijk van geen kant he? En dingen is meervoud, je bent dus met meerdere dingen dwangmatig bezig? Ik zou hulp zoeken.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2009, 08:19
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Die Engelse 'g' werkt inderdaad goed. Het lukt me ook om steeds minder ver achterin mijn keel te poetsen. Ik gorgel nu wel langer, maar dat schijnt goed voor je te zijn. En mondwater helpt inderdaad! Ik ga zometeen even zelf mondwater aanschaffen. Mn oma had het in huis en ik hoefde helemaal niet zo ver te poetsen dankzij dat spul ^^
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten