Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2002, 18:07
AnSerbruyns
AnSerbruyns is offline
Hey,

Iedereen die mooie, ontroerende (al dan niet zelfgeschreven) teksten of gedichten heeft, mag deze altijd mailen naar LittleGoldfish@hotmail.com, of zijn/haar idee posten op dit forum.
Het is de bedoeling dat ik een heel goed(e) gedicht/tekst vind, om voor te dragen tijdens een selctiewedstrijd.

Groetjes,

An.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2002, 19:42
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ik zou zeggen, kijk es op het Dansen op Papier-forum.
Oud 03-02-2002, 20:20
everdien
everdien is offline
uitgezonderd dat. tik in de eerste de beste zoeksite het woord gedichten in en je krijgt een heleboel sites met gedichten.
succes
everdien
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 21:19
PV
PV is offline
het lijkt mij dat je op zo'n wedstrijd een zelfgeschreven gedicht moet voordragen, of niet?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 21:53
AnSerbruyns
AnSerbruyns is offline
Nee hoor,

Van wie het gedicht of de tekst is maakt niet uit, het gaat over de manier waarop je het voordraagt, expressief en correct, over je houding en je uitspraak, over je inlevingsvermogen enz...
Ik weet ook wel dat er duizenden gedichten te vinden zijn op het internet, maar het is heel moeilijk om daar een goed gedicht uit te kiezen, dus vraag ik aan zoveel mogelijk mensen om heel goede gedichten/teksten te posten, zodat de selectie al iets makkelijker wordt.
Natuurlijk ben ik zelf ook hard aan het zoeken, maar ik heb HET gedicht nog altijd niet gevonden, en de selectie zal heel zwaar zijn, dus is een ijzersterk "nummer" echt wel nodig!

Groetjes,
An,
xxx.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 22:16
PV
PV is offline
ow ok tja als je het zelf schrijft kan je het misschien beter voordragen, omdat je je dan goed kan inleven...

maar als je iets zoekt kan je idd zoals al is gezegd op Dansen op Papier kijken, daar staan soms heel goeie gedichten bij. ook over allerlei onderwerpen, dus dr zit vast wel iets bij wat je aanspreekt... ik zou alleen wel ff tegen degene die het heeft geschreven zeggen dat je het ergens voor wil gebruiken (kan zijn dat diegene dat liever niet heeft).
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 08:11
AnSerbruyns
AnSerbruyns is offline
Dat zou ik zeker en vast doen, men moet de auteur van het gedicht zowiezo vermelden, en je weet nooit of er iemand het gedicht zo goed vindt dat die er meer mee wil doen, dus...
Als iemand een mooi gedicht schrijft, verdient die zeker de erkennng, niet???

An,
xxx.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 19:28
black nailpolish
black nailpolish is offline
mogen het ook engelstalige gedichten zijn??
dan kun je namelijk op deze site hele mooie vinden.. www.luminarium.org
mijn favoriete dichter is John Donne.. die kun je vinden onder www.luminarium.org/sevenlit/donne
Oud 05-02-2002, 22:30
AnSerbruyns
AnSerbruyns is offline
Nop,
geen Engelstalige gedichten, spijtig genoeg.
(Ik vind Engelse gedichten eigenlijk mooier, maar dan zou heel het idee achter de voordracht nogal dom zijn, niet?)

Bedankt voor de tip toch.

An,
xxx.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten