Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2009, 19:03
Verwijderd
3 weken geleden vond mijn vader het toch nodig om eens eindelijk een nieuwe pc aan te schaffen. De oude was al bijna 8 jaar oud, maar aangezien hij alleen maar af en toe een krant leest en ik hier slechts in het weekend ben kon dat prima.
Maar de bak werd toch steeds trager de laatste tijd dus dan maar een nieuwe pc met dank aan de belastingsdienst.
Een dure bak was niet nodig, wederom door het niet veel-eisende gebruik, dus gingen we maar op weg naar de Mediamarkt. Uiteindelijk werd het een Packard Bell Imedia 5000 http://www.packardbell.nl/products/d...0X003-246.html inclu monitor maar 500 euro, dus prima deal.

Helaas ben ik tot nu toe vrij ontevreden over het stuk, zo is het trager en slechter in het handelen van meerdere taken dan mijn eigen 4 jaar oude pc van een amd 3000. Deze nieuwe zou in principe toch wat beter moeten zijn, maar alla.

Het grote probleem zit hem echter in de problemen met internet.
Zo kan ik onder Firefox niet op youtube filmpjes kijken, want elke keer als de site wil laden vanaf y.timg (of iets dergerlijks) crasht FF.
Flash en Java zijn in elk geval geïnstalleerd, alsook Noscript.
Ondertussen heb ik alle programma's, inclusief Firefox opnieuw geïnstalleerd, alsook Spybot -Search&Destroy puur voor de zekerheid. Niets helpt helaas en nog altijd loopt Firefox vast. Hetzelfde geldt overigens voor de zoekpagina van Hyves en de hoofdpagina van Facebook.

Gelukkig doen alledrie de sites wel normaal onder Internet Explorer, dus zo'n ramp is dat niet. Toch zou een oplossing wel fijn zo.

Wat wel een probleem geeft is dat ik zowel met Firefox als met IE geen (kan het niet duidelijk omschrijven) Mediaplayers zoals de Liveplayer van 3fm kan checken. http://www.3fm.nl/ -->Luister Live zowel bovenaan als in het linkermenu. Er komt simpelweg geen pop-up, noch in IE, noch in FF.

Hetzelfde geldt voor http://www.radiostanica.com/ . (Balkanradio-site) Door op een icoon van de WMP te klikken zou je normaal automatisch een pop-up met daarin de mediaspeler. Overigens staat de pop-upblocker in beide programma's niet aan.

Aangezien mijn vader de pc eigenlijk vooral gebruikt om buitenlandse kranten te lezen en om via de genoemde site naar de radio te luisteren zou ik het erg fijn vinden als iemand hier wellicht een oplossing zou weten.

Qua beveiligingsprogramma's heeft deze pc precies dezelfde als mijn eigen en de oude pc. Het enige verschil is dat hier Vista op draait in plaats van XP.

Hopelijk weet iemand hier een oplossing, bij voorbaat dank voor de moeite.

Edit: overigens waren de problemen al voordat ik Java installeerde. Dat heb ik slechts geïnstalleerd om te kijken of het enige impact had. Noppes dus.
Daarnaast waren de problemen met Youtube al vanaf het begin, 3 weken geleden, maar omdat ik slechts in het weekend hier ben heb ik nog niet de tijd gehad om echt bezig te gaan met de problemen.

Laatst gewijzigd op 26-04-2009 om 19:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2009, 16:21
Verwijderd
Zo, na veel trial&error eindelijk gevonden waar de 'fout' zat. Blijkbaar leverde Kerio Sunbelt Firewall wat problemen op. Maar door simpelweg de popup-blokkade van dat programma uit te zetten werkt alles weer naar behoren.

Hoe het komt snap ik nog steeds niet, want het beïnvloedde blijkbaar ook Youtube en Hotmail.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 20:10
M@rco
M@rco is offline
Vista heeft een prima ingebouwde firewall, dus dat Kerio kun je ook wel gewoon verwijderen. Je ziet maar weer wat voor gezeik je altijd hebt met die firewalls
Reageren

Regels voor berichten