Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2009, 11:57
d'alessandro
d'alessandro is offline
Beste vrienden,

ik weet dat er hier in Belgie cursussen kan worden gevolgd in het Tweedekans onderwijs voor degenen die het diploma van het Secundair Onderwijs (nog) niet hebben behaald. In Nederland zijn de benamingen van de opleidingen/richtingen totaal anders. Bv. MBO/HBO/… ik wilde vragen of er in Nederland ook organisaties bestaan zoals hier het Tweedekans onderwijs van Belgie? Ik volgde een opleiding BSO Kantooradministratie. Hoe heet deze opleiding/richting in Nederland. Beter gezegd; bestaat er een Secundair (middelbare) opleiding Kantooradministratie in Nederland zodat we ons Secundair diploma kunnen behalen?

Ik zou enorm dankbaar zijn indien er mensen zijn die me hierbij verder kunnen helpen.

Alvast thanks
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2009, 12:50
Verwijderd
MBO en HBO zijn vervolgopleidingen, die komen dus na de middelbare school (na het secundair onderwijs). VMBO, HAVO en VWO zijn de middelbare school opleidingen (secundair onderwijs).

BSO komt, min of meer, overeen met het Nederlandse VMBO, ik weet alleen niet precies met welk niveau van het VMBO (ik denk met name kaderberoepsgericht). Je hebt op het VMBO wel de richting (wordt sector genoemd) economie, maar niet specifiek kantooradministratie.

In Nederland kun je in het VAVO (Voortgezet Algemeen Volwassenen Onderwijs) alsnog je diploma halen, als je dat op een 'gewone' middelbare school niet gelukt is.

Samenvattend: op een school voor VAVO VMBO (waarschijnlijk leerweg kaderberoepsgericht) economie doen.

Hopelijk kun je wat met deze informatie.

Laatst gewijzigd op 01-05-2009 om 12:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten