Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2010, 17:19
KreZor
KreZor is offline
Momenteel ben ik in Indonesie voor een masteronderzoek. Nou kom ik er net achter dat mijn reisverzekering maar tot 45 dagen dekt (misschien heel dom, maar ik ging er vanuit dat een doorlopende verzekering met werelddekking genoeg zou zijn). Ik ben in totaal 4 maanden weg dus ik denk dat ik tot actie moet overgaan. Momenteel voorzie ik een paar scenario's:

1. Ik kan mijn verzekering verlengen zodat k de hele reisperiode ben gedekt; op de site van ING staat dat je tot max. 45 dagen bent verzekerd "tenzij anders overeengekomen". Ik heb geen idee of dit (achteraf) kan.

2. Ik sluit nog een verzekering af die wel langer dan 45 dagen dekt; hierbij zit ik alleen met het probleem dat je dan dubbel verzekerd bent, ik meen me te herinneren dat dit niet mag in Nederland. En mocht er iets te declareren zijn in de eerste 45 dagen, wie keert dan uit?

Dan het laatste, en eigenlijk het meest belangrijke: ben ik nu verzekerd? Ik ben 5 dagen weg maar heb mijn ticket naar Nederland staan op begin Juni; is de hele reis dan niet verzekerd omdat het langer duurt dan in de voorwaarden staat of zijn de eerste 45 dagen wel verzekerd?

Ik hoop dat ik hier verder kom, ik vind het niet echt een fijn idee om onverzekerd rond te lopen hier...
Oud 18-02-2010, 17:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bel of mail even met je reisverzekering?
Oud 18-02-2010, 18:22
Lente
Lente is offline
Bel ook even je zorgverzekeraar. Ik ben voor ongeveer 5 maanden in het buitenland en ben voor ongevallen enz gewoon verzekerd. Ik heb voor dingen als rechtsbijstand, diefstal, aansprakelijkheid enz een aparte verzekering afgesloten. Dat was in mijn geval veel goedkoper dan het verlengen van mijn ing reisverzekering, dat zou mij meer dan €1 per dag kosten.
Oud 19-02-2010, 18:22
Verwijderd
Ik weet niet wat je nu wilt zeggen, maar bij de eerste overeengekomen contract moet je declareren.
Daarnaast is het wel toegestaan op dubbele dekking, maar het is niet praktisch.
Oud 20-02-2010, 18:50
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik weet dat jij bij de ABN Amro twee soorten reisverzekeringen hebt. Een is de doorlopende reisverzekering, geldig maximaal 60 dagen. De ander is de "lang in het buitenland" verzekering. Die sluit je af voor de resterende periode dat je nog in het buitenland bent. Voor mij kostte dit destijds 90 euro voor 6 maanden.
Oud 22-02-2010, 14:21
KreZor
KreZor is offline
Citaat:
Ik weet dat jij bij de ABN Amro twee soorten reisverzekeringen hebt. Een is de doorlopende reisverzekering, geldig maximaal 60 dagen. De ander is de "lang in het buitenland" verzekering. Die sluit je af voor de resterende periode dat je nog in het buitenland bent. Voor mij kostte dit destijds 90 euro voor 6 maanden.
Mja, dat was handiger geweest ja . Het gaat me voornamelijk om mijn ziektekosten eigenlijk, maar ik ben er net achter gekomen dat ik pakket 2 heb (via mijn moeders werk) en hiervoor dus al werelddekking heb. Verder ga ik even kijken of ik nog een andere reisverzekering afsluit die de resterende periode ook dekt. ING is per dag te verlengen maar dat is echt belachelijk duur omdat je dan per extra dag betaalt. Misschien is ABN dan toch een optie . Thanx in ieder geval!

@ Lente: welke verzekering had jij dan?
Oud 22-02-2010, 17:20
Lente
Lente is offline
ips: http://www.ace-ips-nl.com/nl/outbound.asp, naast mijn zorgverzekering.
Oud 23-02-2010, 06:47
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Mja, dat was handiger geweest ja . Het gaat me voornamelijk om mijn ziektekosten eigenlijk, maar ik ben er net achter gekomen dat ik pakket 2 heb (via mijn moeders werk) en hiervoor dus al werelddekking heb. Verder ga ik even kijken of ik nog een andere reisverzekering afsluit die de resterende periode ook dekt. ING is per dag te verlengen maar dat is echt belachelijk duur omdat je dan per extra dag betaalt. Misschien is ABN dan toch een optie . Thanx in ieder geval!

@ Lente: welke verzekering had jij dan?
Volgens mij betaalde ik ook per dag! Maar ik kwam uiteindelijk dus op 90 euro uit voor zes maanden.

Dit was inderdaad een reisverzekering met geneeskundige dekking, wereldwijd. In mijn verzekering (Trias + aanvullend) zat namelijk alleen Europa dekking. Heb er wel wat aan gehad, want in Nederland heb ik van de ABN Amro verzekering iets van 350 euro (gemaakt aan zorgkosten) teruggekregen
Oud 13-05-2010, 18:49
Hypotheek
Hypotheek is offline
Sluit een lang op vakantieverzekering af. Het is ook belangrijk je verzekeren tegen medische kosten. Aangezien niet alles wordt gedekt op je zorgverzekering.
Stel dat een operatie in NL 3000 euro kost. Dezelfde operatie kost in de USA 7500 euro.
Je hebt dan maar dekking 3000 euro

Laatst gewijzigd op 15-05-2010 om 17:05. Reden: reclame
Oud 06-06-2010, 10:26
PieterT
PieterT is offline
Een doorlopende reisverzekering is inderdaad helaas niet geschikt voor lange vakanties/reizen. Wellicht is het een optie om een aparte reisverzekering (niet doorlopende reisverzekering) af te sluiten. Ik zou voor de zekerheid even contact opnemen met je verzekeraar. Een goede website over reisverzekeringen is de website *reclame is niet toegestaan* , wellicht vind je daar antwoord op je vraag.

Succes en alvast heel veel plezier in Indonesie!

Laatst gewijzigd op 22-09-2010 om 10:53. Reden: reclame verwijderd
Oud 22-09-2010, 10:42
ebonic2
ebonic2 is offline
voor langer op reis voor bijvoorbeeld stage of werk kun je het beste een buitenlandverzekering afsluiten. Ik heb dit gedaan voor een 1 jaar australie via de website *reclame is niet toegestaan*
Belangrijk is wel uit te zoeken of je je zorgverzekering stop zet of gewoon laat doorgaan

Laatst gewijzigd op 22-09-2010 om 10:54. Reden: Reclame
Oud 22-09-2010, 10:55
ganralph
ganralph is offline
Reclame maken is niet toegestaan en na een half jaar zal het niet meer zo urgent zijn voor TS. Deze gaat op slot.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten