Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2009, 21:28
Verwijderd
hoi, ik zit op een pc met vista en de nieuwste IE en stuff maar sinds kort kan ik niet meer in mn hotmail box, niet meer op www.scholieren.com en nog een paar andere hoofdsites met fora erop of fora links, ik krijg de melding:
de webpagina kan niet worden weergeven
Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, waaronder:

•De internetverbinding is verbroken.
•De website is tijdelijk niet beschikbaar.
•De DNS-server is niet bereikbaar.
•De DNS-server heeft het domein van de website niet in een lijst.
•U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.
•Als dit een (beveiligd) HTTPS-adres is, klikt u op Extra en vervolgens op Internetopties en Geavanceerd. Zorg ervoor dat de SSL- en TLS-protocollen zijn ingeschakeld onder de beveiligingssectie.

alle beveiligingsdingen in IE zijn gechecked, in firefox werkt het ook niet dus er moet ergens iets fout zijn in de beveiliging maar wat...

eh ghalp
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2009, 07:19
Verwijderd
Ik ben bang dat jij, of iemand anders, een firewall heeft geinstalleerd. Deze kan redelijk wat blokkeren.

Wat ook een mogelijkheid kan zijn is een router (zo'n kastje voor het internet). Moderne routers zouden geen probleem op moeten leveren.

Als je even naar DOS gaat (opdrachtprompt) en typ: "ping google.nl" (zonder de haakjes) wat krijg je dan te zien?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2009, 08:53
M@rco
M@rco is offline
Firewall zou kunnen idd. Als je die hebt, zet 'm dan eens uit.
Oud 26-04-2009, 12:38
Verwijderd
t kan volgens mij niet aan zn router liggen die doet t prima en hij heeft alleen meer shit opengegooid en de firewall ligt t niet aan (zojuist even aan en uit gezet)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 21:53
Bender
Bender is offline
Firewall uit en reboot eventueel
Daarnaast virusscanners uit en alle andere internet 'beveiligings' meuk.
Oud 28-04-2009, 17:53
freyk
freyk is offline
Ik ben vraag me af of je systeem wel verbinding heeft gemaakt met je netwerk.
dus <stukje wordt nu getypt>
Oud 28-04-2009, 17:56
freyk
freyk is offline
[QUOTE=freyk;29175969]Ik ben vraag me af of je systeem wel verbinding maakt (of heeft gemaakt) met je netwerk.
dus vraag ik hetzelfde als robin00007:
Citaat:
Als je even naar DOS gaat (opdrachtprompt) en typ: "ping google.nl" (zonder de haakjes) wat krijg je dan te zien?
Klik linksonderin op je windows vlaggetje, typ in het zoekveldje "cmd" (zonder aanhalingstekens) om de opdrachtprompt te laten verschijnen. Typ daarin "ping google.nl" en druk dan op de enter-toets om de opdracht uit te voeren.
Oud 28-04-2009, 21:27
grensgeval
grensgeval is offline
Is de PC draadloos of met een kabel verbonden?

Wat is er exact aan 'shit' opengegooid op de router?

Werken alleen de genoemde sites niet, of werken alle sites niet op dat moment?

Laat ook even de router opnieuw starten door de stroomstekker eruit te trekken, en er uiteraard weer terug in te doen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2009, 07:39
Verwijderd
de pc heeft een kabeltje, het ligt niet aan de firewall of windows beveiligingsshit, heb de router al aan en uitgezet dmv de stekker en alleen de genoemde sites werken niet... dus ik kan wel gewoon hier komen maar alleen bepaalde sites werken niet, maar volgens mij ben ik er al achter, er zat iig een virus op zn pc maar henkie doet geen moeite m eraf te gooien, zucht. mannen
Met citaat reageren
Oud 29-04-2009, 18:04
grensgeval
grensgeval is offline
Zorg inderdaad maar dat de pc virusvrij is, dan is in ieder geval uitgesloten
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 06:42
freyk
freyk is offline
Ik denk zelf dat het iets anders is, want een virus wil zich graag verspreiden en daarvoor is een werkkende netwerkverbinding cruciaal.
Oud 04-05-2009, 16:28
Verwijderd
nou eh kaspersky wilde niet online en de boel is geformatteerd en werkt weer dus t is klaar
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 17:33
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Ik denk zelf dat het iets anders is, want een virus wil zich graag verspreiden en daarvoor is een werkkende netwerkverbinding cruciaal.
Dat een virus bepaalde sites/poorten/protocollen blokkeert wilt niet automatisch zeggen dat hij daar zelf geen gebruik van kan maken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten