Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2009, 08:12
Verwijderd
Hallo.. Ik heb even jullie mening nodig over iets, aangezien rationeel denken moeilijk is voor mij. Het zit zo:

Ik heb nu al 3 jaar een relatie sinds me 17de en ik ben daar heel erg blij mee. Maar nu we al wat langer hebben kijk ik ook vooruit. Nu twijfel ik heel erg over wat ik nou wil. Aan de ene kant ben ik echt heel erg blij dat ik haar heb. Maar aan de andere kant voel ik me nu veel te gebonden voor me leeftijd. Ik heb het idee dat ik iets mis, nu ik al een vriendin heb. Ik zou het ook leuk vinden om andere meisjes beter te leren kennen, maar ik denk dat me vriendin dat niet zo leuk zou vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2009, 08:32
Wammus
Wammus is offline
Wat bedoel je precies met beter leren kennen? Als je bijvoorbeeld seks bedoeld zal ze daar hoogstwaarschijnlijk een probleem mee hebben maar als je alleen een vriendschappelijke relatie op wilt bouwen lijkt mij dat geen probleem.

Ik zou er met haar over praten en afwachten wat zij er van vindt.
Oud 11-05-2009, 08:45
Alyssia
Alyssia is offline
Ik heb dat zelf ook een beetje. Ik heb nu iets meer dan een jaar een vriend en daarvoor was ik eigenlijk altijd heel stilletjes en verlegen. Nu ben ik wat meer outgoing geworden en durf ik ook veel meer, maar dan word ik dus 'tegengehouden' door hem. Niet letterlijk ofzo, maar ik voel me wel een beetje schuldig als ik te veel met andere jongens om ga. Vroeger was hij ook wat jaloerser, maar toen ik eens tegen hem zei dat ik me een beetje beperkt voelde en dat ik dus ook graag wat vrijer wilde zijn, heeft hij dat wel goed op kunnen nemen. Het is tegenwoordig zelfs zo dat ik eerder ophoud dan van hem moet, zeg maar. ^^
Maargoed, ik zou er dus inderdaad gewoon met haar over (proberen te) praten. Je kunt ook tijdens het uitgaan wat andere meisjes leren kennen, met haar erbij (als je het over vriendschappen hebt, natuurlijk). Dan geef je ook aan haar aan dat er dus niks aan de hand is, dat je niks geheim hoeft te houden en zij is gerust dat de andere meisjes weten dat je al bezet bent, enzo. Kwestie van vertrouwen, in dat geval.
Als je meer een seksuelere relatie bedoelt, dan ..ja. Dat is nogal out of your league, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2009, 15:20
Myuki
Myuki is offline
Je zegt dat je er blij mee bent dat je haar hebt, geen wonder dat je je te gebonden voelt. Je hebt elkaar niet, je bent bij elkaar omdat je elkaars leven nog kleurrijker maakt. Omdat je graag samen bent. Als het goed is.
Oud 11-05-2009, 18:21
I C U
I C U is offline
Het hangt ervanaf wat je bedoelt. Vriendschappelijke dingen moeten gewoon kunnen, vind ik. Seksuele relaties zijn wat te ver gezocht, in de meeste gevallen.
Oud 11-05-2009, 19:25
Verwijderd
Ik heb het dan over vriendschappelijke relaties. Je bent dan geïnteresseerd in de ander, maar als je dan opeens gevoelens krijgt voor een ander persoon dan is dat heel erg fout. En daar ga ik me dan slecht over voelen. Schuldig..

Maar misschien dat zij ook veranderd. We zitten nu allebei in een nieuwe periode, de overgang van middelbaar naar vervolgopleiding.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2009, 19:30
Zwoek
Zwoek is offline
Ik snap goed wat je bedoelt. Maar zelfs als mijn eventuele vriend graag vriendschappelijke relaties op wil bouwen met andere meisjes zou het bij mij gaan kriebelen. Ik heb wel eens gehad van kijken hoe het met die jongen is, alleen is de kans zo groot dat ik hem leuk ga vinden dan. Die spanning komt dan snel in mij naar boven en ik zou het niet leuk vinden als mijn vriend dat ook krijgt.

Drie jaar een relatie is zo lang nou je pas 19? bent. Ik heb zelf een relatie van bijna 1,5jaar 'gehad' (ik zie hem toch nog af en toe en het is fijn hem niet helemaal kwijt te zijn, maar dat terzijde). En van de ene kant lijkt het me ook heel leuk om iemand opnieuw te leren kennen, maar het is ook zo fijn om vertrouwd bij iemand te zijn.

Voel je je te gebonden omdat je het idee hebt nooit meer met iemand anders te kunnen zijn? Of wil je weten of er meer is? Als je het idee hebt dat je iets mist, dan mis je misschien ook wel iets in je huidige relatie. Je zou de leuke dingen die je met haar doet op kunnen wegen tegen de dingen die je denkt te missen. Heb je nog genoeg plezier met haar e.d.? Heb je het er met haar al over gehad? Misschien kan ze je meer ruimte geven die je graag wil hebben. Tenzij je dus wat anderen al zeggen meer wilt dan de ruimte die toegestaan is in een relatie.

Edit: ik zie dat je het net over vriendschappelijke relaties hebt, maar wat je zelf ook zegt is dat er de kans is dat je meer voor diegene gaat voelen en dat is heel pijnlijk. Weet je diep diep van binnen wat je zelf het liefst wil, buiten wat zij er van vindt?
Oud 11-05-2009, 20:40
Flijn
Flijn is offline
Ik vraag me naar aanleiding van wat je zegt af wat je wilt: nieuwe vriendschappen of contact met meisjes waar meer uit zou kunnen ontstaan? Je zegt dat dat laatste juist niet is wat je wilt, maar jij (of je vriendin?) gaat er wel (onbewust?) van uit dat dat gebeurt zodra je een band met een meisje opbouwt. Zolang jij niet op zoek bent naar een nieuwe flirt/relatie/seks, zou er op basis van geslacht eigenlijk geen verschil moeten zijn tussen de nieuwe vrienden die je maakt; je bent immers helemaal niet op zoek naar iets meer? (Ja ik weet wel dat vriendschap met een meisje anders is dan met een jongen, maar het gaat er hier om dat je geen bijbedoelingen hebt.)

Als je echt gewoon nieuwe mensen, waaronder meisjes, wilt ontmoeten lijkt je vriendins reserve me hier misplaatst. Als zij het gevoel heeft dat je naar iets meer op zoek bent, moeten jullie maar eens bespreken of dat echt zo is en of het dan überhaupt nog een goed idee is bij elkaar te blijven.

Hebben jullie eigenlijk gezamenlijke vriend(inn)en, en hoe gaat het daarmee, vindt ze dat ook moeilijk?
Oud 11-05-2009, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Ik snap goed wat je bedoelt. Maar zelfs als mijn eventuele vriend graag vriendschappelijke relaties op wil bouwen met andere meisjes zou het bij mij gaan kriebelen. Ik heb wel eens gehad van kijken hoe het met die jongen is, alleen is de kans zo groot dat ik hem leuk ga vinden dan. Die spanning komt dan snel in mij naar boven en ik zou het niet leuk vinden als mijn vriend dat ook krijgt.
Dit is precies wat ik voel!

Citaat:
Hebben jullie eigenlijk gezamenlijke vriend(inn)en, en hoe gaat het daarmee, vindt ze dat ook moeilijk?
We hebben niet echt gezamenlijke vriendinnen, want ze zit een klas lager. Ik vertrouw haar helemaal en zij mij ook.

Ik ben nu aan het nagaan of ik wel wat mis in mijn relatie. Je kent elkaar door en door en we passen zo goed bij elkaar. Toch vind ik het raar van mezelf dat ik toch nieuwsgierig ben naar andere meisjes. En ik ga er nog niet over beginnen met me vriendin. Ik wil eerst zelf alles op een rijtje hebben. Ik ga haar niet ongerust maken of zoiets, als er niks aan de hand is. Ik ga er maar is een nachtje over slapen... Dit is toch wel een nieuwe fase in een relatie, vooruit kijken en reflecteren.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 09:42
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik heb het dan over vriendschappelijke relaties. Je bent dan geïnteresseerd in de ander, maar als je dan opeens gevoelens krijgt voor een ander persoon dan is dat heel erg fout. En daar ga ik me dan slecht over voelen. Schuldig..

Maar misschien dat zij ook veranderd. We zitten nu allebei in een nieuwe periode, de overgang van middelbaar naar vervolgopleiding.
Op zich is het niet fout als je een gevoel krijgt voor een ander. Overkomt mensen zelfs op hun 40e nog. Het gaat erom dat het bij dat gevoel blijft en dus niet vreemdgaat e.d.
Oud 12-05-2009, 15:45
cenerentola
cenerentola is offline
Begrijp me niet verkeerd en ik zeg ook helemaal niet dat je het moet uitmaken met je vriendin, maar ik denk dat jouw gevoelens heel herkenbaar zijn voor iemand van jouw leeftijd die een relatie heeft. In mijn omgeving zijn veel relaties stuk gegaan, op het moment dat men ging studeren. Dit had niet alleen te maken met afstanden die onstonden doordat men op kamers ging, maar ook omdat andere dingen op zo'n moment belangrijker werden. Dan bedoel ik dingen zoals studie, vrienden, uitgaan, persoonlijke ontwikkeling etc. Op zo'n leeftijd en op het moment dat je gaat studeren, wil je de wereld gaan ontdekken en op eigen benen staan. Het zou goed kunnen gebeuren dat jij en je vriendin uit elkaar groeien. Daar is helemaal niets mis mee, want je bent nog jong en er ligt nog een hele wereld aan jouw voeten. Wie weet wie je allemaal tegenkomt en een relatie wordt wel weer belangrijker als je wat ouder bent.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 16:36
Changshan
Changshan is offline
Geloof me, het is heel normaal om drang naar meer vrijheid te voelen, 't is inderdaad niet makkelijk om op jonge leeftijd een lange relatie te hebben, met alle veranderingen en dingen die je zou willen uitproberen (ook seksfantasieën over andere meisjes lijken me niet onlogisch, af en toe). Wat kan helpen, is je bedenken hoe ziek je ervan gaat worden als de relatie om zo'n lullige reden uitgaat en ook nooit meer aan kan gaan.

Verder lijken vriendschappelijke relaties met andere meisjes me geen probleem, zolang je de kat maar niet op het spek bindt (vaak omgaan met een véél te leuk meisje, zoiets). Zou niet weten waarom je opeens de geslachten gescheiden moet houden als je een relatie hebt, klinkt een beetje primitief.
Oud 14-05-2009, 17:28
Kitten
Kitten is offline
Over vrijheid denken is leuk, maar ik merk zelf in ieder geval dat zo'n vrijheid na een lange relatie lang niet alles is. Ik zit echt in een soort relationeel vacuüm en ik verwacht eigenlijk dat dat nog wel eventjes zo blijft. Ik moet in ieder geval echt nieuwe vriendschappen gaan opbouwen, omdat ik die de afgelopen 4 jaar een beetje heb genegeerd. Gelukkig zijn de meeste mensen erg begripvol.

Bedenk of wat je verliest tegen wat je wint je echt zo veel waard is dat je er een relatie voor wil opgeven. Mij lijkt het in ieder geval geen goed idee.
Oud 14-05-2009, 18:55
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
weet je,
ik ben nu bijna 17 en heb een relatie van een jaar en paar maanden. Ik heb me de laatste tijd ook al héél vaak afgevraagd, wat als het blijft duren, gaat hij binnen een jaar gaan studeren, ga ik de jaar erop gaan studeren, en stel dat het dan fout gaat... Dan zit ik ondertussen al in een relatie van 3 jaar, en ik zou écht nie willen dat ik dan besef dat al die jaren uitgedraaid zijn tot niks... Ik zie hem echt graag, begrijp me niet verkeerd maar gewoon het feit dat je dan zo ontgoocheld word en de pijn is dan waarnschijnlijk groter omdat je zoveel tijd samen hebt doorgebracht.

Want ik ben ook nogal een type die veel vrijheid nodig heeft, en zoals jou wel af en toe nieuwschierig is naar het single leven ik denk dat dat wel normaal is. Maar zolang je gelukkig bent met je vriendin, en je goed voelt bij haar, denk ik wel dat het goed zit hoor vooral als je elkaar al zo lang en zo goed kent, kun je gemakkelijk met elkaar praten
Reageren

Regels voor berichten