Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Begrijp me niet verkeerd en ik zeg ook helemaal niet dat je het moet uitmaken met je vriendin, maar ik denk dat jouw gevoelens heel herkenbaar zijn voor iemand van jouw leeftijd die een relatie heeft. In mijn omgeving zijn veel relaties stuk gegaan, op het moment dat men ging studeren. Dit had niet alleen te maken met afstanden die onstonden doordat men op kamers ging, maar ook omdat andere dingen op zo'n moment belangrijker werden. Dan bedoel ik dingen zoals studie, vrienden, uitgaan, persoonlijke ontwikkeling etc. Op zo'n leeftijd en op het moment dat je gaat studeren, wil je de wereld gaan ontdekken en op eigen benen staan. Het zou goed kunnen gebeuren dat jij en je vriendin uit elkaar groeien. Daar is helemaal niets mis mee, want je bent nog jong en er ligt nog een hele wereld aan jouw voeten. Wie weet wie je allemaal tegenkomt en een relatie wordt wel weer belangrijker als je wat ouder bent.
|
![]() |
|
Geloof me, het is heel normaal om drang naar meer vrijheid te voelen, 't is inderdaad niet makkelijk om op jonge leeftijd een lange relatie te hebben, met alle veranderingen en dingen die je zou willen uitproberen (ook seksfantasieën over andere meisjes lijken me niet onlogisch, af en toe). Wat kan helpen, is je bedenken hoe ziek je ervan gaat worden als de relatie om zo'n lullige reden uitgaat en ook nooit meer aan kan gaan.
Verder lijken vriendschappelijke relaties met andere meisjes me geen probleem, zolang je de kat maar niet op het spek bindt (vaak omgaan met een véél te leuk meisje, zoiets). Zou niet weten waarom je opeens de geslachten gescheiden moet houden als je een relatie hebt, klinkt een beetje primitief. ![]()
|
Over vrijheid denken is leuk, maar ik merk zelf in ieder geval dat zo'n vrijheid na een lange relatie lang niet alles is. Ik zit echt in een soort relationeel vacuüm en ik verwacht eigenlijk dat dat nog wel eventjes zo blijft. Ik moet in ieder geval echt nieuwe vriendschappen gaan opbouwen, omdat ik die de afgelopen 4 jaar een beetje heb genegeerd. Gelukkig zijn de meeste mensen erg begripvol.
Bedenk of wat je verliest tegen wat je wint je echt zo veel waard is dat je er een relatie voor wil opgeven. Mij lijkt het in ieder geval geen goed idee.
|
weet je,
ik ben nu bijna 17 en heb een relatie van een jaar en paar maanden. Ik heb me de laatste tijd ook al héél vaak afgevraagd, wat als het blijft duren, gaat hij binnen een jaar gaan studeren, ga ik de jaar erop gaan studeren, en stel dat het dan fout gaat... Dan zit ik ondertussen al in een relatie van 3 jaar, en ik zou écht nie willen dat ik dan besef dat al die jaren uitgedraaid zijn tot niks... Ik zie hem echt graag, begrijp me niet verkeerd ![]() Want ik ben ook nogal een type die veel vrijheid nodig heeft, en zoals jou wel af en toe nieuwschierig is naar het single leven ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Kort] Verdwaal in mij. Orpheus | 19 | 21-09-2006 15:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |