Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2009, 12:20
Verwijderd
Hoi,

Ik ben al tijdje van plan om een CMS te ontwikkelen voor mijn website's in php met MySQL. Alleen lukt het me niet om met een goed uitvoerbaar plan te komen. Het hoeft helemaal geen toeters en bellen te hebben, in tegendeel.
De moeilijkheid die ik mezelf heb opgelegd is dat mijn website's css dropdown menu's hebben. Ik wil dus dropdown menu's kunnen creeren en hier items aan toe kunnen voegen.
Natuurlijk wil ik kunnen bepalen wat de volgorde van de primaire items en dropdown menu's zijn op mijn website. Daarnaast wil ik ook weer kunnen bepalen in welke volgorde alle items gerangschikt kunnen worden binnen de betreffend dropdown menu's.

Ten eerste vraag ik mij af hoe ik mijn webinterface er uit zal laten zien (waarin ik de menu's kan creeren, items hieraan kan toevoegen en alles rangschikken enz.):

Ik heb al verschillende overwegingen gemaakt, namelijk handmatige invoer en allerlei dingen met selectie boxen die ter plekke zouden moeten verschijnen, radiobuttons, handmatig positionering of prioriteits selectie.

Ik heb er geen goed zicht op wat hierin de beste keus zou kunnen zijn. Bij alles merk je dat het duidelijk zijn voor en nadelen heeft. Het een is makkelijker te realizeren en het andere is gebruikersvriendelijker.

Ten tweede vraag ik mij af hoe ik alles kan indelen in een database:

Hoe deel ik mijn tabellen in?
Welke aspecten laat ik hier in voorkomen?
Welke bewerking pas ik op mijn database toe?

Ik nodig hierbij alle geinterreseerden uit om hierover een mening te geven, te discusseeren enz.

Ik hoop dat ik alles specifiek genoeg heb benoemd. Ik geef graag meer uitleg.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2009, 13:46
Bender
Bender is offline
Ik raad je aan om eerst met wat simpelers te beginnen...
Leer eerst een beetje php.
Ga daarna pas naar een database kijken
maar een eenvoudig gastenboekje

en als je zover bent moet je pas aan cmssen gaan denken..
Oud 06-05-2009, 18:33
freyk
freyk is offline
En nadat je een gastenboek in elkaar hebt gedraait hebt, raad ik je aan om uit te zoeken hoe bijvoorbeeld een berichtenregistratiepagina kan beveiligen, met bijvoorbeeld .htacces (als je apache als webserver hebt) of een met php gegenereerde inlogpagina.

Maar als je verstandig bent, download je installatiepakketten van populaire cms'sen zoals joomla of de iets lichtere wordpress, bestudeerd de code.
Oud 06-05-2009, 19:06
Verwijderd
Gastenboeken die gebruik maken van een database heb ik allang een keer gemaakt.

Ik vraag dus niet hoe ik een CMS moet maken, ik heb al eens eerder wat dergelijks gemaakt.

Misschien heb ik mijn vraag niet goed geformuleerd.

Wat ik vraag is of mensen ideeen hebben over een oplossing voor een webinterface voor dropdown menu´s.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten