Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2005, 14:37
Kimisa
Kimisa is offline
Een meisje postte gister op een ander forum dat er binnenkort iemand die haar dierbaar was dood zou gaan. Ze is volgens eigen zeggen paranormaal begaafd en heeft al meerdere malen gehad dat ze een soort klop op het raam hoorde. Liep ze vervolgens naar het raam, dan zag de ze persoon die binnenkort zou overlijden, vaak gruwelijk verminkt. Ze zei dat ze een keer haar opa heeft gezien en haar oudtante, en dat ze vervolgens nooit meer is gaan kijken omdat ze dat beeld niet nog een keer wou zien. Ze had die klop dus eergister weer gehoord.

Ik had hier nog nooit van gehoord, en was benieuwd of iemand hier ook zoiets heeft of heeft meegemaakt? Hoe moet ik me dat voorstellen, dat je kunt zien wie er dood gaat? Is die dood dan nog te voorkomen?
Advertentie
Oud 13-09-2005, 18:47
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ik denk dat je flink met jezelf en de wereld in de knoop zit als je denkt dat je nog levende te overlijden mensen in reeds overleden staat ziet verschijnen.

Proberen een op die manier voorspelde dood te voorkomen leidt aandacht af van het werkelijke probleem, dat bevindt zich nl bij de 'ziener'. De vraag is of daar erger voorkomen kan worden.
Oud 14-09-2005, 14:51
Careless
Careless is offline
Heb hebben van wanen is een symptoom van schizofrenie.
Oud 14-09-2005, 15:06
Faerie
Faerie is offline
Dat je heel erg het gevoel hebt dat zo iets gaat gebeuren geloof ik zeker wel, maar dat je iemand gruwelijk verminkt ziet staan achter het raam weer niet.
Oud 14-09-2005, 19:30
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 13-09-2005 @ 15:37 :
Een meisje postte gister op een ander forum dat er binnenkort iemand die haar dierbaar was dood zou gaan. Ze is volgens eigen zeggen paranormaal begaafd en heeft al meerdere malen gehad dat ze een soort klop op het raam hoorde. Liep ze vervolgens naar het raam, dan zag de ze persoon die binnenkort zou overlijden, vaak gruwelijk verminkt. Ze zei dat ze een keer haar opa heeft gezien en haar oudtante, en dat ze vervolgens nooit meer is gaan kijken omdat ze dat beeld niet nog een keer wou zien. Ze had die klop dus eergister weer gehoord.

Ik had hier nog nooit van gehoord, en was benieuwd of iemand hier ook zoiets heeft of heeft meegemaakt? Hoe moet ik me dat voorstellen, dat je kunt zien wie er dood gaat? Is die dood dan nog te voorkomen?
De grens tussen gestoord zijn en paranormale dingen is subtiel, waar trek jij de grens voor jezelf?
Oud 15-09-2005, 18:38
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
voor de mensen die er niet al te serieus op posten; ze heeft het niet over zichzelf hé, maar over iets wat ze gelezen heeft, dus reken haar daar niet op af

ts:

ik denk dat je best wel een gevoel kan hebben over wat er kan gaan gebeuren of als er iets gebeurt. bij de een is dit een heel zwak gevoel, bij de ander heel sterk en komt het zelfs met beelden. dat ligt er maar net aan hoe je er voor open staat denk ik.
Oud 15-09-2005, 23:42
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
wil je zeggen dat iedereen in feite de gave heeft de toekomst te kunnen voorspellen?
Oud 16-09-2005, 07:09
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 16-09-2005 @ 00:42 :
wil je zeggen dat iedereen in feite de gave heeft de toekomst te kunnen voorspellen?
nee, dat bedoel ik niet. nooit gehad dat je van te voren wist wie er belde toen de telefoon afging? een naar voorgevoel had als er iets stond te gebeuren. dat bedoel ik.
Oud 16-09-2005, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 16-09-2005 @ 08:09 :
nee, dat bedoel ik niet. nooit gehad dat je van te voren wist wie er belde toen de telefoon afging? een naar voorgevoel had als er iets stond te gebeuren. dat bedoel ik.
Laten we dat voor het gemak eens toeval noemen. Bij zó veel dingen heb je wel een bepaald voorgevoel. Als het niet uitkomt ben je dat ook net zo snel weer vergeten. De paar keer dat het wel uitkomt lijkt het iets bijzonders.
Oud 16-09-2005, 11:49
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 16-09-2005 @ 00:42 :
Ik geloof wel degelijk dat dat kan ja. Alleen of ik me hierin wil verdiepen? Nee...
Oud 16-09-2005, 19:40
Verwijderd
ik heb voordat mijn opa overleed heel veel over hem gedroomd, ik vond dit heel raar en was ook heel ongerust maar k heb het nooit verteld, toen was ik ook nog een stuk jonger...een tijd geleden is mijn oma ook overleden en daarvoor heb ik ook heel veel over haar gedroomd, maar ik vond niet dat de dromen eng waren ofzo, juist heel mooi en rustig, alsof het wel goed was ofzo, tenminste dat gevoel heb ik er bij.
Oud 16-09-2005, 20:42
Kimisa
Kimisa is offline
Ik heb het niet over mezelf, ook niet omdat ik bang was voor de reacties. Het ging ECHT om een ander meisje, ik kan het desbetreffende topic zelfs posten, het is alleen gepost op een meisjesforum (geen jongens toegestaan) alleen het is een meisjesforum dus ja. Ik ben zelf niet paranormaal begaafd, tenminste niet dat ik weet, ben er ook nog nooit mee in aanraking gekomen. Ik vind het gewoon interessant.

Ze heeft het dus niet over voorgevoelens, en volgens mij kan ze het ook niet sturen of voorkomen. Ze weet alleen dat diegene dood zal gaan. Het komt dus blijkbaar niet vaker voor, ik geloofde het zelf ook niet helemaal.

Stukje van wat ze postte:

Citaat:
Afgelopen vrijdagavond zat ik in mijn kamer huiswerk te maken toen mijn mijn moeder mij ineens kwam vragen of ik ook iemand over het grindpad had horen lopen. Ik had het niet gehoord, net zoals mijn vader en zus. M'n moeder ging weer naar beneden. Even later hoorde ik luid en duidelijk kloppen op het raam. Ik weet wat dat betekent en ik schrok me dood. Ik durfde niet naar het raam toe te lopen, want je mag nooit gaan kijken. Dan zie je namelijk degene die dood gaat, maar ook op de manier waarop die doodgaat. Oftewel, als hij bijvoorbeeld door een auto-ongeluk verminkt wordt, zie je die persoon ook zo.
Ik ging naar beneden en vroeg of mijn moeder het ook had gehoord. Dat bleek zo te zijn. Mijn vader had niks gehoord en daardoor werden onze vermoedens bevestigd.
Oud 17-09-2005, 17:48
Faerie
Faerie is offline
(meer tegen dat meisje: ) Ja is er ook ECHT iemand doodgegaan dan? en wat is dat voor een onzin dat je niet mag kijken, van wie mag dat niet
Oud 17-09-2005, 18:37
Kimisa
Kimisa is offline
Citaat:
Faerie schreef op 17-09-2005 @ 18:48 :
(meer tegen dat meisje: ) Ja is er ook ECHT iemand doodgegaan dan? en wat is dat voor een onzin dat je niet mag kijken, van wie mag dat niet
Dat meisje komt hier geloof ik niet. Hoe ik het van haar begreep, was het zodat je de persoon niet zo verminkt ziet, lijkt mij ook een beetje traumatiserend eigenlijk (als het waar is).
Oud 17-09-2005, 19:11
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 17-09-2005 @ 19:37 :
Dat meisje komt hier geloof ik niet. Hoe ik het van haar begreep, was het zodat je de persoon niet zo verminkt ziet, lijkt mij ook een beetje traumatiserend eigenlijk (als het waar is).
dat zal ook vast de reden zijn dat dat meisje op dat forum is gaan posten om het van zich af te schrijven. lijkt mij? Topicstarter?
Oud 18-09-2005, 10:24
Kimisa
Kimisa is offline
Ja, dat was het ook. En om te zien of mensen misschien iets soortgelijks hadden.
Oud 18-09-2005, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 16-09-2005 @ 08:09 :
dat staat ook in het boek van char het medium
Oud 18-09-2005, 21:34
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Blush schreef op 18-09-2005 @ 14:24 :
dat staat ook in het boek van char het medium
haha echt? dat wist ik niet. wel grappig though
Oud 19-09-2005, 01:01
Verwijderd
Dit zijn dingen met een hoge 'zie je wel'-factor. Als iemand in je omgeving ziek is of een slechte gezondheid heeft dan is het logisch dat je vaak, meestal onbewust, bezig bent met de kans dat hij of zij wel eens kan overlijden. Gezien de functie van dromen is het dan niet zo verwonderlijk dat je veel vaker dan gemiddeld droomt van die persoon, al dan niet in overleden toestand. Als je dan een keer droomt (of hallucineert, misschien wegens gebrek aan slaap, misschien wegens een nogal grote fantasie) dat die persoon dood/verminkt/whatever is, en hij of zij overlijdt een paar dagen of weken later (wat natuurlijk best toevallig het geval kan zijn) dan is het natuurlijk heel makkelijk om te zeggen 'kijk, ik heb zijn dood in de toekomst gezien, ik wist het'. Vaak doet men dat dan niet eens bewust, onder de indruk van diens overlijden
Oud 19-09-2005, 01:04
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Bovendien, als iedereen om je heen denkt dat je dood gaat, heb je veel meer kans dat je dat ook daadwerkelijk doet. Heb geen percentages bij de hand maar het was iig een betrouwbaar onderzoek.
Oud 19-09-2005, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 18-09-2005 @ 22:34 :
haha echt? dat wist ik niet. wel grappig though
ja dat staat er echt bijna letterlijk in
Oud 19-09-2005, 17:57
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Dit lijkt mij aardig naar, mits het echt zo is.
Ik ken wel iemand die droomt, over problemen en over overlijden van mensen die dicht bij haar straan.

Zij heeft ook dingen van mijn voorspeld die stuk voor stuk later uitkwamen, ik geloof er wel in dus.
Aan de andere kant, lijkt mij dit erg onwaarschijnlijk.

Maar. Je weet het maar nooit
Oud 19-09-2005, 19:21
Raven
Raven is offline
hum je kan misschien dingen zien die KUNNEN gebeuren of die al gebeurt zijn. de toekomst ligt namelijk niet vast maar veranderd al naar wat er in het "nu" gebeurt
Oud 19-09-2005, 19:27
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Raven schreef op 19-09-2005 @ 20:21 :
hum je kan misschien dingen zien die KUNNEN gebeuren of die al gebeurt zijn. de toekomst ligt namelijk niet vast maar veranderd al naar wat er in het "nu" gebeurt
dat is toch logisch lijkt mij? natuurlijk is het niet vast te leggen aangezien het nog niet gebeurd is.
Oud 19-09-2005, 21:01
Raven
Raven is offline
Citaat:
Mr.Ed. schreef op 19-09-2005 @ 20:27 :
dat is toch logisch lijkt mij? natuurlijk is het niet vast te leggen aangezien het nog niet gebeurd is.
toch snappen sommige mensen dat niet
Advertentie
Oud 20-09-2005, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Raven schreef op 19-09-2005 @ 22:01 :
You crazy determinists!
Oud 20-09-2005, 15:44
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
Citaat:
Raven schreef op 19-09-2005 @ 22:01 :

ik denk dat we ervan uit moeten gaan dat mensen die het gevoel hebben dat ze de toekomst kunnen zien/voorspellen er altijd van uit moeten gaan dat het gaat om wat er mogelijk kan gaan gebeuren. tenslotte, zoals je zei, kan door elke kleine beslissing veranderd worden.
Oud 20-09-2005, 17:24
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Hoe is het afgelopen met het meisje waar de topicstarter over vertelde?
Oud 20-09-2005, 18:12
Kimisa
Kimisa is offline
Naar mijn weten is er nog niets met dat meisje gebeurd. Ik zal het wel hier neerzetten als ze opnieuw post.

@Blood Fire Rage; Welk onderzoek is dat dan?
Oud 21-09-2005, 07:51
lady of the dark
lady of the dark is offline
Ik vind het wel een beetje een te mooi verhaal als ik het zo hoor. Het doet me eigenlijk denken aan een griezelfilm. Het is ook lastig het te beoordelen omdat we het uit de tweede hand horen. Het kan natuurlijk best zo zijn. Ik ken wel het verhaal van mijn schoonmoeder die al een naar gevoel had toen ze de telefoon opnam toen haar broer belde om te vertellen dat haar vader was overleden. De meeste paranormale zaken die ik zelf heb meegemaakt of die mensen die dicht bij mij staan hebben meegemaakt zijn helemaal niet zo spectaculair of griezelfilmachtig. Zelf heb ik nog nooit iemands dood aan voelen komen. (nou ja, misschien die ene keer toen ik aan het sterfbed van mijn oma tegen mijn moeder zei dat ik nog vijf minuten zou blijven, en prompt binnen die vijf minuten overleed ze) Maar misschien is het ook wel waar. Ik vind het jammer dat we niet rechstreeks contact met dat meisje hebben.
Oud 21-09-2005, 14:47
Akilina
Akilina is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 13-09-2005 @ 15:37 :

Ik geloof wel dat mensen voorspellingen kunnen doen over wanneer iemand zal gaan sterven. Ik geloof sowieso wel dat toekomstvoorspellingen (in zekere mate) te doen zijn. Het is wel zo dat alles wat er op dit moment gebeurt weer effect heeft op de (nabije) toekomst, maar ik geloof ook dat soms bepaalde dingen al vast liggen en waarvan in veel gevallen niet meer aan te ontkomen is, doordat ze teweeggebracht zijn door ervaringen/handelingen/daden in het verleden.

Het lijkt mij ook dat er verschillende manieren zijn waarop mensen deze voorspellingen 'ontvangen'. Ik denk dan vooral aan visioenen, dromen met bepaalde aanwijzingen of het hebben van heel sterke voorgevoelens of het doorkrijgen 'boodschappen' bij bijvoorbeeld het zien van de persoon in kwestie.

Maar dat iemand dan deze nog levende persoon als geest (in verminkte toestanden en wat al nog niet meer) aan het raam hoort kloppen, dan komt dit wel een beetje frappant op me over. Je moet het me niet kwalijk nemen, maar ik persoonlijk denk dan eerder aan een psychose of zo. Het is niet onmogelijk natuurlijk, maar wel uitzonderlijk. Het lijkt me hoe dan ook geen prettige ervaring.
Oud 22-09-2005, 13:40
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik had een vaag voorgevoel dat iemand dood zou gaan, al veel verder terug en hij ging dood. gelukkig komen die voorgevoelens niet altijd uit, maar gebeurd het wel dan wil de mens nou eenmaal wel eens denken dat er wel meer achter moet zitten. maar het komt niet altijd uit - waar komen die gevoelens dan vandaan. dromen is ook het verwerken van dingen waar jijzelf veel mee bezig bent. niet helemaal ontopic, maar als ik dat meisje was, zou ik er maar eens wat aan gaan doen.
Oud 22-09-2005, 22:10
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
ik ben het eens met akilina, dat ik er ook best in geloof. en dat het meisje waar de TS het over heeft er misschien teveel mee bezig is geweest en er gewoon zich te druk om heb gemaakt.

Regels voor berichten