Ik dacht dat het misschien wel leuk zou zijn om een film topic te maken. Zijn er films die jouw kijk op het leven hebben veranderd? En hoe? Zijn er motto's of gevoelens die je aan films hebt overgehouden? Let's share!
TS begint:
Ik heb gisteren in een vreemde bui Meet Joe Black weer eens gekeken en ik vond het zo'n schattige film. Twee dingen raken me echt in die film. Susan komt er bijvoorbeeld achter dat je eigenlijk geen genoegen moet nemen met minder dan je wilt in de liefde. Ik zie om me heen zoveel mensen in relaties waar geen passie, vuur of gezellige spanning in zit. En zonder dat soort elementen is een relatie het eigenlijk niet waard, toch? Ik denk dat mensen in de liefde meer naar hun hart moeten luisteren en minder moeten denken. Jezelf verliezen is zo slecht nog niet soms. Vind ik tenminste.

Verder is het ook wel leuk om stil te staan dat wij in ons leven zoveel dingen als vanzelfsprekend zien. De smaak van eten, de geur van alles om ons heen, de manier waarop mensen met elkaar omgaan. Eigenlijk alles is zo normaal voor ons. Wanneer de Dood in de film meeloopt in het leven van Bill, ervaart hij alles voor het eerst. En dat is toch wel een goede manier om te proberen te leven: Alsof je alles voor het eerst ziet/hoort/ervaart. Dat houdt de magie erin.
Mijn god, wat kan ik toch zweverig doen.