Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2008, 11:50
MH
MH is offline
Hoewel Turkije maar voor enkele procenten in het geologische Europa ligt (cultureel ligt de grens vager), toch maar hier plaatsen, want een verre bestemming is het ook niet.
Over zeven weken kiest mijn vliegtuig het luchtruim op weg naar Bodrum, voor een vakantie van twee weekjes naar Marmaris. Er zijn mij nog redelijk wat zaken onduidelijk, misschien weten jullie een antwoord op de volgende vragen:

- Hoe lang duurt de bustocht Bodrum-Marmaris? Deze bus is "privé", dus rechtstreeks van vliegveld naar hotel. Ik ving iets op over 2,5 uur rijden...

- Wat zijn dingen die ik écht moet doen in die omgeving? Ben al eerder in de omg. Dalaman geweest, maar dat is ook al zes jaar geleden. Ik ben altijd wel in voor een cultureel verantwoord uitje. Banaanvaren is dus niet bepaald mijn ding, mocht dat je suggestie zijn

- Hoe is het prijspeil daar inmiddels? Zes jaar geleden was het heel dolle pret, maar ik kan mij voorstellen dat er in de tussentijd gekke dingen zijn gebeurd, zoals het schrappen van zes nullen op de bankbiljetten.

Alvast bedankt voor het beantwoorden!

Groet,

MH
Advertentie
Oud 24-05-2008, 19:58
xxChange
xxChange is offline
Ben vorig jaar en het jaar daarvoor in Marmaris geweest.

De tocht van Bodrum naar Marmaris is zo ongeveer 2 uur rijden denk ik. Ik vond het beide keren reuze meevallen omdat je genoeg te zien hebt vanuit je raampje, waaronder enkele afgronden waar zo nu en dan weer een steen van af rolt

Een ding wat je écht moet doen, vind ik, is duiken! Het is niet duur en ontzettend leuk, veel te zien enzo! Zorg wel dat je in de haven op zoek gaat naar een beetje kleine boot, daar krijg je over het algemeen de meeste begeleiding en mag je het langst duiken enzo. Die grote boten zijn over het algemeen bepakt met luidruchtige engelsen en mag je voor 15 minuten duiken ofzo. Ik heb vorig jaar 2x 45 minuten gedoken, echt heel leuk!
Ooh, en in de overdekte bazaar, aan de kant van de grote weg vrijwel direct tegenover de burgerking is ook een nederlands eettentje met de lekkerste döner kebab en cappuchino, ik hang er ook nog aan de wand met foto's

Prijspeil is inmiddels wel minder, afdingen gebeurt niet meer overal. Prijzen beginnen wel een beetje Nederlands te worden! Maar zeker afdingen als het kan natuurlijk!

Veel plezier!!
Oud 25-05-2008, 12:47
MH
MH is offline
En hoe duur is een biertje bijvoorbeeld op een gemiddeld terras? En met name het avondeten is iets, aangezien dat dit jaar niet bij de prijs in zit.
Ik denk dat ik iemand anders uit mijn groep maar naast het raam plaats tijdens de bustocht, als ik het zo hoor. Beetje hoogtevrees... Probleem is dat je op internet alles vanaf Dalaman ziet. Dat ligt dichterbij dan Bodrum.
Lijkt me in elk geval een heerlijke bestemming voor een welverdiende vakantie.
Oud 25-05-2008, 14:49
xxChange
xxChange is offline
Ik weet niet de exacte gemiddelde prijzen van bier en avondeten, maar het is hoe dan ook nog steeds (aardig) wat goedkoper dan hier! Goed kijken of de prijzen staan aangegeven op een bord voor het restaurant, staat dit er niet dan zijn het meestal hoge prijzen.
Oud 26-05-2008, 15:09
J-roenn
J-roenn is offline
prijspeil is qua kleding e.d. nog steeds laag, qua eten en drinken + dagelijkse boodschappen is het echter al een stuk gestegen. leuke dingen om te doen daar zijn sowieso een boottocht ( je hebt ongeveer 100 verschillende tochten, moet je daar gewoon even in de haven kijken ) voor 20 lira zit je inclusief een maaltijd een hele dag aan boord.

een tip is sowieso om niks te boeken via je eigen reisorganisatie, maar dit te doen bij de "propppers" die ze daar ter plekke verkopen, dat is een stuk goedkoper.
Oud 27-05-2008, 14:18
MH
MH is offline
20 Lira, da's een tientje. Dat valt inderdaad mee. Zit daar dan ook een strandbarbecue bij in? (Voor wie mij decadent vindt na die opmerking: een strandbarbecue is in die contreien vaak bij een boottocht ingegrepen)
Sowieso zit ik wel te denken aan de hamam, even goed laten schrobben enzo. En ik wil nog in die buurt naar een schildpaddenstrand varen, schijnt ook mogelijk te zijn.
Oud 28-05-2008, 18:43
Verwijderd
Dagtrip naar Rhodos. Retourtje met de boot is een euro of 30.
Oud 29-05-2008, 12:57
MH
MH is offline
Zat ik al te denken, maar ben er twee jaar geleden ook geweest. Dus ik overweeg nog even of ik het waard vind. Is die €30 trouwens voor zo'n klein schommelbootje of echt de draagvleugelboot?
Oud 30-05-2008, 23:54
Verwijderd
Was een redelijke boot (3 of 4 verdiepingen), maar ook die schommelde aardig met de zijwind, met als gevolg veel misselijke mensen
Oud 01-06-2008, 11:56
*amélie*
*amélie* is offline
Vorig jaar ben ik met een snelle, grote katamaran naar Rhodos gevaren. In een uurtje stonden we op Rhodos. Daar kun je voor 3 euro ofzo met een treintje het eiland over via alle toeristische toestanden. Leuk als je er maar ee ndagje bent!
Naar de schildpaddenstranden van Dalyan is er ook een boottocht via een of ander modderbad iets en een tapijtknoperij. Was een erg leuke tocht.
En natuurlijk op zo'n houten vissersboot langs alle baaien en overal lekker zwemmen. Lekker relaxed!
Ons werd afgeraden om de Hamam in te gaan, omdat je bovenste huid eraf geschrobt wordt, wat natuurlijk zorgt voor een lekker zacht huidje, maar ook dat je binnen no-time daarna verband als een gek. Wat je ook smeert. Ik en een vriendinnetje hebben wel een heel lichte huid, misschien werd het daarom afgeraden.
Mij leek het ook heel leuk om daar een dorpen tocht te doen. Je gaat dan door de bergen struinen en bij locals eten enzo. Helaas was het vorig jaar te warm om dit te doen, maar misschien een idee als je wat cultuur wilt zien!
Oud 03-06-2008, 16:12
MH
MH is offline
Citaat:
Was een redelijke boot (3 of 4 verdiepingen), maar ook die schommelde aardig met de zijwind, met als gevolg veel misselijke mensen
Daar was ik dus bang voor. Ben in 2005 op Kos geweest en wilde een dagje naar Nisyros, een eiland net zuidelijk van Kos. Heen ging het, met de altijd straffe noordenwind in de rug, heerlijk en was het goed toeven op het achterdek. Maar dan moet je nog terug... Hetgeen mij niet beviel in het binnenvertrek, met een ruftige diesellucht erbij. Dus toch maar even het dek op en SPLASH! Een golf over mijn hele lijf. Maar ach, je wordt er binnen een halfuur droog met die zon.
Oud 12-05-2009, 10:09
Ferdii
Ferdii is offline
Wow, echt zooo mooi daar:
Foto's marmaris

Hoe zouden wij daar met zn vieren het goedkoopste heen kunnen??
Advertentie

Regels voor berichten