Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2009, 11:34
GozerT
GozerT is offline
Hallo,

Ik slik tegen acne nu 2 weken minocycline en op mijn penis komen nu witte plekjes en tijdens het vrijen is het best gevoelig. Heb ergens gelezen dat een schimmelinfectie kan optreden tijdens een kuur met antibiotica, iemand die dit kan bevestigen? En ook met minocycline ?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 12:25
Verwijderd
Volgens mij kan dat inderdaad, google zegt iig van wel en het zal ook in de bijsluiter staan.

Ik zou trouwens even wachten met vrijen tot je zeker weet dat het niet besmettelijk is...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 12:36
marrel
marrel is offline
Het zou heel goed kunnen, volgens mij komt het doordat de antibiotica je weerstand tegen die scimmels ook aan tast. Je bedpartner kan er ook last van krijgen, hoeft niet persee. Je kunt er ook wat voor gaan halen bij de dokter als het niet vanzelf over gaat, als je bedpartner er ook last van krijgt eventueel samen behandelen dan aakt het ook niet meer zo veel uit. Even rustig aan lijkt me wel verstandig.
Oud 09-05-2009, 17:40
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hm, volgens mij is dat zo omdat je met antibiotica bacteriën bestrijd en bacteriën weer zorgen dat je weinig tot geen last hebt van schimmels. Geen bacteriën, wel schimmel.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 00:11
GozerT
GozerT is offline
ok bedankt, zal het nog een aantal dagen aankijken, als het erger word zal ik naar de huisarts stappen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2009, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Hm, volgens mij is dat zo omdat je met antibiotica bacteriën bestrijd en bacteriën weer zorgen dat je weinig tot geen last hebt van schimmels. Geen bacteriën, wel schimmel.
Dat zei mijn huisarts ook De antibiotica zorgt ervoor dat ook de goede bacteriën gedood worden, waardoor de balans op je huid verstoord raakt en je dus inderdaad gemakkelijker een schimmelinfectie oploopt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten