Mijn informatie is wel een beetje gedateerd, het is alweer twee jaar geleden dat ik het reguliere programma volgde en sindsdien hebben ze een hoop omgegooid.
Naar mijn mening is het qua studielast/moeilijkheid goed te doen, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die er problemen mee hebben. Vooral statistiek is voor veel mensen een probleem, maar als je gewoon vwo hebt gedaan en niet ál te veel problemen met wiskunde hebt gehad is het echt niet zó moeilijk. De hoeveelheid is ook niet te vergelijken met andere sociaal wetenschappelijke studies als psychologie of politicologie.
Contacturen zijn er niet zo veel, ligt er een beetje aan natuurlijk maar ik denk dat ik in een normale week zo'n 12 uren had. Begeleiding kan ik niet zo heel veel over zeggen, ik heb het niet echt nodig gehad. Je krijgt in je eerste jaar wel een tutor maar die was bij ons alleen voor de begeleiding van je eerstejaarsscriptie, al geloof ik dat ze dat ook veranderd hebben en het nu meer een soort mentor is. Begeleiding van papers ed ligt natuurlijk maar net aan je docent.
In het buitenland studeren heb ik niet gedaan, ken wel wat mensen die het deden maar niet in mijn directe omgeving. Maar volgens mij is dat altijd wel te doen, maakt niet zoveel uit wat je voor studie doet. Ja je hebt in de master natuurlijk het veldwerk, maar ik neem aan dat je nu vooral in de bachelor geïnteresseerd bent en ik doe ook niet de master.
Andere studie, tja dat is altijd lastig. Ligt vooral heel erg aan jezelf, en wat er roostertechnisch mogelijk is. Het moet in principe kunnen denk ik, maar uitloop heb je dan iig altijd.
Als je verder nog vragen hebt hoor ik het wel.