Advertentie | |
|
![]() |
|
Mondelinge huurovereenkomsten zijn mogelijk, maar is heel onverstandig. Je moet aantonen dat je gehuurd hebt en daarnaast dat je rechtmatig hebt gehuurd. Als zij haar handtekening niet onder het contract heeft gezet en jij alleen de huur hebt overgemaakt met haar naam erbij.. in principe heeft ze bewijs, maar als de verhuurder niet mee wil werken staat ze niet zo sterk.
De jongen bij het Juridisch Loket heeft wel gelijk, als je huisgenote niet betaalt voor de laatste maand, kun je haar een brief sturen waarin je haar in gebreke stelt. Als zij alsnog niet betaalt, zou je uiteindelijk met een advocaat de schuld kunnen verhalen bij de rechter. Daarvoor is dus eerst een ingebrekestelling nodig. Schiet je er iets mee op? Ik vraag het me af, want dat is volgens mij niet de essentie van je probleem. Als ik het goed begrijp ga jij er vooral moeite mee krijgen dat je zo plotseling de gehele huur op moet hoesten. Eerst zou ik proberen om te regelen dat de verhuurder de borg wil verrekenen. Nodig hem uit om de kamer(s) te controleren. De officiele brief van je huisgenote is ook een goed plan. Wil hij niet betalen? Ook hem in gebreke stellen. Moet je huisgenote doen. En verder een nieuwe huisgenoot zoeken? Ik weet niet waar je woont of dat het een studentenhuis is en hoe je nieuwe mensen werft? Ik zou er zo snel mogelijk mee beginnen, eerst even overleg met je verhuurder. Toon jezelf van je beste kant. Hij kan je er overigens niet zomaar uit het huis zetten als jij altijd de huur hebt betaald. Laat je niet misleiden! |
![]() |
|
Bedankt voor jullie reacties.
Mijn probleem is vooral een principe kwestie. Mijn huisbaas wens je niemand toe, het is gewoon een vreselijk lastige man en hij is niet te vertrouwen. Hoewel ik ontzettend veel aan het huis opgeknapt heb, is de kans aanwezig dat ie de borg (gedeeltelijk) niet terugbetaald. Ik wil dit risico niet alleen dragen, omdat mijn huisgenoot er natuurlijk ook gewoond heeft en eventuele schade ook door haar veroorzaakt kan zijn. Zij drukt nu gewoon dr snor, kruipt in een slachtofferrol en maakt mij zwart bij de huisbaas. Ik wilde gewoon even weten wat mijn rechten en plichten zijn in dit geval. |
![]() |
||
Citaat:
Het idee daarachter is een beetje dat wanneer uit afspraken is af te leiden dat er een constructie a la een contract bestond, en die afspraken uitgevoerd werden, dat gelijk staat aan een contract erover getekend hebben. Op dezelfde manier kan betaling worden afgedwongen van freelancers, of voor werkzaamheden van bedrijven die voor tekenen van een contract zijn uitgevoerd.
||
Citaat:
Ga in zijn/haar huiskamer zitten en doe een Goodfellas immitatie; "Business bad? Fuck you, pay me. Oh, you had a fire? Fuck you, pay me. Place got hit by lightning huh? Fuck you, pay me." ![]()
Laatst gewijzigd op 26-05-2009 om 20:32. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als jouw handelen een uitnodiging is om over je heen te lopen, dan is het niet helemaal miraculeus als er mensen zullen zijn die over je heen lopen. ![]()
|
![]() |
Dat er sprake is van een overeenkomst is zonder meer aantoonbaar, je beschikt immers over een brief waar haar naam onder staat met het verzoek de huur te verrekenen met de borg.
Middels schriftelijke correspondentie (voor de bewijslast) van jou naar je voormalig huisgenote en je huisbaas (ingebrekestelling) moet je aan hen kenbaar maken dat je niet akkoord gaat met de verrekening. Je huisbaas heeft vervolgens geen poot om op te staan... Immers heeft hij niet voldaan aan de zorgplicht (wel twee namen op het contract, slechts 1 handtekening). Laatst gewijzigd op 10-06-2009 om 23:31. Reden: Advies kan gewoon op het forum. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
ben ik verplicht om mee te batelen aan een wasmachine en droger? Verwijderd | 10 | 16-03-2014 16:19 | |
Werk, Geld & Recht |
Contract hoofdhuurder-medehuurder DSpijkerD | 7 | 15-04-2013 18:59 | |
Werk, Geld & Recht |
Huisbaas wil huurcontract opzeggen en veranderen naar een 'kale huur'-contract tuttebel | 16 | 22-09-2009 15:34 | |
Werk, Geld & Recht |
Gestegen energiekosten studentenhuis Verwijderd | 27 | 13-07-2009 14:52 | |
Werk, Geld & Recht |
Mijn huisbaas wil van me eruit zetten Verwijderd | 37 | 26-07-2006 11:51 |