![]() |
|
Het zal onderhand niemand zijn ontgaan dat er iemand inreed op de menigte om daarna bijna de koninklijke bus te rammen, maar uiteindelijk tegen 'de Naald' te eindigen.
Paar nieuws url's: http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...9_ongeluk.html http://www.ad.nl/binnenland/3186785/...ciesrsquo.html Mja, je kan het nooit met zekerheid zeggen zo vroeg, maar een ongeluk lijkt me toch wel uitgesloten. Er zijn op internet echter wel een paar foto's te vinden van de dader vlak nadat de auto het monument ramde die nog niet echt in de media zijn. Wel moet ik daarbij waarschuwen dat ze als schokkend ervaren kunnen worden. De man is behoorlijk bebloed in de foto's. Ziet er uit als een blanke man, gemillimeterd haar, wijkende haarlijn, leeftijd ergens 25-40, lastig te zeggen. http://twitpic.com/49pbw http://www.jaggle.nl/index.php/V2/co...ag_op_bea_iii/ http://www.geenstijl.nl/archives/images/dader477.jpg Volgens het journaal 2 doden, 21 gewonden waarvan één zwaar. Een van de gewonden is een kind in de leeftijd 7-8 jaar. ![]() Edit: in het kader 'de macht van het internet', zelfs al informatie van de auto; http://twitpic.com/49jtj
Laatst gewijzigd op 30-04-2009 om 14:43. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De naam is ook al een tijdje bekend trouwens,
http://www.geenstijl.nl/archives/ima...ndagnieuw.html |
![]() |
||
Citaat:
Op het 8 uur journaal werd trouwens net gezegd dat de man al hersendood zou zijn en de behandeling gestaakt zou zijn.
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|
nja.. ik moet eerlijk zeggen.. ik was in Amsterdam en toen ik het nieuws hoorde via de telefoon was bij mij de feeststemming best omgeslagen. Je weet natuurlijk sowieso nog niks.. je weet ook niet of het in meerdere steden moest gaan gebeuren o.i.d. Maaar ik vond het een raar gevoel om door te feesten terwijl er net 4 andere dood zijn gereden in Apeldoorn. Tuurlijk gaan er elke dag mensen dood terwijl jij gewoon je ding doet. Maar ik vond het best raar om met z'n alle te doen alsof er niks gebeurd was.
Ik was daarna ook vrij snel weer naar huis gegaan
|
![]() |
idd. en als er in Amsterdam vier mensen waren vermoord in de drukte, dan was er in Rotterdam of Utrecht ongetwijfeld niets afgelast. Dit is iets anders. Dit was de officiële viering, dit was een aanslag op het staatshoofd en daarmee symbolisch op (een belangrijk deel van) Nederland. En dat op de meest "nationale dag" die we hebben.
verder idd wel massahysterie. RTL en NOS gingen op CNN-modus: niets nieuws te vertellen maar toch blijven uitzenden met de honderdste opsomming van de feiten/geruchten. en @ weervrouw Marion de Hondt: ik hoef niet van jou ook nog eens te horen dat het "een dag was die mooi begon, maar daarna ineens werd overschaduwd." je bent weervrouw. geen aanslagdeskundige, en geen nationaal traumacentrum. toppunt van nieuwsuitzending: buurtbewonertje van dader staat naast een "verboden te schijten voor honden"-bord te vertellen dat er wel "tien polities waren bij het huis van de man die dat had gedaan in Den Haag." hiermee wil ik overigens niets af doen aan de ernst van de gebeurtenis! maar het woord "overschaduwd" is al zo vaak gebruikt in de media vandaag dat het zijn mening verloren heeft.
||
Citaat:
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe gaar de rapen waren geweest als het een relifreak betrof.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het beloofde een mooie dag te worden,... Wat een prachtige dag had moeten zijn,... Het feest dat in volle gang was,... ...is uitgelopen in een ware tragedie. ...liep uit op een nachtmerrie. ...werd overgeschaduwd door een verschrikkelijke gebeurtenis. *gaap* |
![]() |
|
Nou, er zijn wel vijf mensen dood nu. Ik vind dat jullie wel iets meer respect mogen tonen. Ik snap het als je vindt dat het huichelarij is, maar zie dan ook even in dat er mensen voor niets zijn gestorven.
+ Lijkt me ook vervelend voor Bea. Er is een 'aanslag' op haar gepleegd en zij leeft nog en die andere niet.
||
Citaat:
||
Citaat:
Überhaupt, een aanslag plegen door met een auto tegen een bus te botsen.. Geloofde die dude het zelf eigenlijk wel? ![]()
|
Of misschien probeerde hij met zijn auto wel dichterbij te komen om daarna met een AK47 zijn wagen uit te springen en de hele koninklijke familie neer te jagen....
Speculaties ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Dus wordt de inzet van die mensen zoveel mogelijk vermeden/verborgen. Persoonlijk ben ik daar blij mee, hoe naief dat ook mag klinken. Hetzelfde geldt voor de sloten op je auto /huis /fiets; stel je eens voor dat je zonder kon, dat zou toch een fantastisch "John Lennon" gevoel geven? Wat dat betreft ben ik 't wel met Balkie eens, je kan echter niemand normen en waarden afdwingen door het netjes te vragen, dat spreekt namelijk de mensen die het NIET hebben totaal niet aan. |
![]() |
|||
Citaat:
Maar goed, het hielp wel mee dat heel Nederland het live zag op tv en dat het gericht was op het koninklijk huis, ja. Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
theorie/speculatie over het motief:
meneer T. was onlangs ontslagen als beveiliger. door zijn actie wilde hij laten zien dat hij "onmisbaar" was in de beveiliging. de zwaktes van de beveiliging aantonen. "zie je wel, jullie kunnen niet zonder mij, ha!" (dit verhaal uiteraard gelezen door de ogen van een "verward" persoon) zo was het ook niet zijn plan om Bea te doden oid (met zo'n auto...) maar gewoon om aandacht te krijgen...
||
![]() |
Citaat:
verder ben ik het er mee eens dat het iig "on-Nederlands" en onnodig is (moet zijn) om de Koninging te laten beveiligen door (zichtbaar) zwaarbewapende figuren. is misschien ook het verschil tussen en Koning(in) en een politiek leider.
|
haha, met een bashed up coupe tegen een bus aanrijden en dan?
polderterrorisme ![]() Mooi moment voor de koningin om af te blazen en het stokje door te geven aan prins blaaskaak van oranje-nassau. of gewoon heel die monarchie van uitkeringtrekkende duitsers eruit.
|
|