Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2009, 16:54
emiel01
emiel01 is offline
Ik ben bijna klaar met mijn opleiding MBO 4 Grafische Vormgeving. Hierna wil ik een creatie HBO opleiding gaan doen. Maar niet op een kunstacademie, heb wel op de open dagen van verschillende academies gekeken maar het is niks voor mij.

Ook heb ik gekeken voor de opleiding Product Vormgeving op regulier HBO scholen, maar dit is te technisch.

Weet iemand een creatie HBO opleiding die niet op de kunstacademie is en niet te technisch is.

Wat me leuk lijkt:

Grafische vormgeving
Interieur Vormgeving
Film
Media
Communicatie
enz...

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2009, 21:35
Neutie
Neutie is offline
Er bestaat gewoon een opleiding HBO vormgeving, dat is zo te horen waar je naar op zoek bent. Maar dat is dan weer wel op een kunstacademie. Maar er zijn volgens mij wel een heleboel HBO opleidingen die gericht zijn op één van de onderwerpen waarin jij bent geïnteresseerd. Op sites zoals schoolweb.nl (link) kun je zoeken op trefwoord & opleidingsniveau, dat is misschien handig om even te doen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 15:11
Verwijderd
http://www.studiekeuze.schoolweb.nl/...media%20design

En op welke academies ben je geweest? Want er zijn genoeg academies die echt toegepaste opleidingen aanbieden.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 22:06
Pater Noster
Pater Noster is offline
De opleidingen van heel dat lijstje wat je opnoemt zijn alleen te vinden op kunstacademies. Dit zijn over het algemeen prima opleidingen en geven je een grote kans op een baan na afstuderen. Waarom wil je niet naar de kunstacademie? Dit is meestal gewoon een dependance van een hogeschool, meestal wel met een eigen sfeertje. Zelf heb ik twee semesters gestudeerd aan de Willem de Kooning Academie (onderdeel van de Hogeschool Rotterdam), en ik heb het er goed naar mijn zin gehad.
Als je een creatieve opleiding wilt volgen, maar niet aan een kunstacademie, kom je toch meer terecht bij de wat technischere opleidingen, zoals 'Industrieel Product Ontwerpen' of 'Communication & Multimediadesign". Of wil je juist creatief zijn in de zorg? Google dan eens op 'creatieve therapie'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten