Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2009, 17:33
Willoww
Willoww is offline
Hallo,

Ik heb al een tijdje een oppasbaantje ( ben 16 jaar ) en pas op 3 kinderen, een jongetje van 6 maanden een jongetje van bijna 2 jaar en een meisje van 5. Ik verdien daarmee rond de 7 euro per uur, ik vind het een beetje veel en ik voel me zo hebberig als ik het geld aanneem maar vind het ook zo ombeleefd om te zeggen dat ik niet zo veel hoef. Deze kinderen zijn super leuk en helemaal niet moeilijk, ik vind het leuk om op te passen want mag ze eten geven met ze wandelen alles. Bij mijn vorige oppasbaan kreeg ik 2.50 betaald ook voor 3 kinderen maar voor die 2.50 moest ik schoonmaken hond uitlaten kinderen onderhouden ( die kinderen waren een ramp )! maar wat vinden jullie is 7 euro niet wat te veel???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2009, 22:24
Adore
Adore is offline
Als de ouders je dit hebben aangeboden, waarom niet? Of is de afspraak om dit per uur te verdienen heel vreemd of vervelend tot stand gekomen?
Eerlijk gezegd zou ik het niet vervelend vinden als ik 16 was, het verdient op die manier goed. Het is inderdaad vrij veel voor een 16-jarige, maar als je het werk leuk vindt en er zijn geen problemen of verdere bezwaren.. Bedenk ook dat je overdag met deze kinderen bezig bent, en niet 's avonds als zij al liggen te slapen en jij lekker gemakkelijk tv kan kijken of huiswerk maken.

Ik verdiende destijds (wat voel ik me oud nu..) 6 gulden per uur, dan lagen de kinderen al op bed. Werd het na 0.00u, dan kreeg ik voor die tijd het dubbele. Dat was toen ook niet weinig.

Je zou er nog eens over in gesprek kunnen gaan met de ouders, als je dat een prettiger gevoel geeft.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 23:21
PV
PV is offline
je bent heus nog altijd een stuk goedkoper dan echte kinderopvang hoor niets om je schuldig over te voelen. en het geld kun je apart op een rekening zetten zodat je er later iets van kan kopen waar je echt wat aan hebt, een rijbewijs bijv.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 10:14
Stefanie
Stefanie is offline
Zeven euro is juist een goed bedrag, vind ik. Je hebt wel de verantwoordelijkheid over drie kinderen. Dat is de ouders vast veel waard!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 15:12
Verwijderd
Ik kreeg gewoon een uurtarief en als ik met de kinderen moest eten en ze naar bed brengen en dergelijke kreeg ik wat extra's. Geen idee meer wat dat precies was.
Als je met die mensen de afspraak hebt dat je 7 euro per uur krijgt, is dat toch prima? Ik heb nog nooit een 16-jarige gehoord die teveel loon kreeg en daarover klaagde eerlijk gezegd
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 18:03
Lente
Lente is offline
het is best veel, maar dat maakt toch niet uit? ik zou het ook niet vergelijken met dat andere oppasbaantje. want 2,50 voor oppassen op 3 kinderen, schoonmaken en de hond uitlaten is heel weinig.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 18:35
Ivo
Ivo is offline
7 euro per uur is in mijn ogen ook best een redelijk bedrag als jij goed met die kinderen om kan gaan. Je krijgt zeker niet te weinig betaald, maar die ouders zullen maar al te graag willen dat jij je baantje serieus neemt. Een baby van 6 maanden en een peuter van 2 jaar vragen veel aandacht van je en dan is er ook nog eens een zus van 5 jaar die het ook naar d'r zin moet hebben. Je kan gewoon niet tussendoor je huiswerk maken ofzo, wat wel kan als je oppast op kinderen die al wat ouder zijn. Bij oudere kinderen gaan ze immers voor een deel van de tijd wel hun eigen gang zonder dat je er echt de hele tijd met je neus bovenop moet zitten.
Kennelijk vertrouwen en waarderen de ouders jou wel als oppas voor hun kinderen en kunnen ze het geld best missen. Ik zou me dan ook niet schuldig voelen, maar gaan zeuren om meer geld zou in dit geval voor een 16 jarige wel ongepast zijn.
Die €2,50 was in elk geval veel te weinig. Als je de hele tijd voor die mensen bezig bent (op hun kinderen letten, schoonmaken etc) dan mag je van mij toch zeker wel 5 euro verwachten. Nu heb je het geluk dat je nog iets meer krijgt. Wees blij en ga sparen van het geld wat je nu 'te veel' verdient in jouw ogen.

En jezelf onbeleefd voelen om het geld aan te nemen, dat is echt niet nodig. Die ouders die dat geld aan jou geven, krijgen zelf elke maand een nog veel groter bedrag van hun werkgever. En die zullen ook echt niet zeggen "doe deze maand maar wat minder".
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 22:13
MartinV
MartinV is offline
Die ouders denken waarschijnlijk: 'gelukkig betalen we nu maar 7 euro per uur, bij de creche had het veel duurder geweest.'
Oud 23-05-2009, 20:27
Verwijderd
Ik heb ook een tijdje op 3 kinderen gepast en dan was het €2,50 per kind. Kom je op €7,50, dus ik denk je je niet schuldig/hebberig er over hoeft te voelen , wat de rest dus al zegt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten