Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2009, 16:30
Bananensplit
Bananensplit is offline
Doe jij het ?
En wat vind je er van ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2009, 22:34
Methuselah
Methuselah is offline
Nooit gedaan, op school vroeger af en toe een les erin gekregen maar 't boeide me nooit echt zo hard...
Oud 25-04-2009, 10:53
Bananensplit
Bananensplit is offline
Wij kregen een keertje zelfverdedegingsles en mij boeide het wel xD
Met citaat reageren
Oud 25-04-2009, 18:11
honkballertje
honkballertje is offline
mij boeide het ook niet net als methuselah. ik ren liever achter een bal aan enzo maar alles is beter dan dansen
Met citaat reageren
Oud 27-04-2009, 10:12
arPos
arPos is offline
zelfaanvalslessen eerder, maar als je iets wil doen dan is jujutsu wel fijn.
Oud 27-04-2009, 22:20
Verwijderd
Eens, beste manier van verdedigen is om de ander eerder stuk te maken dan hij jou.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 21:27
kevah
kevah is offline
ik kreeg het op de basisschool, toen moest ik een plankje door slaan.

maar ik zit bijna me hele leven (behalve paar jaar er tussen uit steeds) op:

JUDO
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 21:29
kevah
kevah is offline
Citaat:
Eens, beste manier van verdedigen is om de ander eerder stuk te maken dan hij jou.
een betere manier is gewoon zorgen dat je niks gebeurd en als je iets gebeurd slim zijn. Anticiperen op je tegenstander.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 17:07
Verwijderd
Citaat:
een betere manier is gewoon zorgen dat je niks gebeurd en als je iets gebeurd slim zijn. Anticiperen op je tegenstander.
Bij dat eerste ben je echter ook afhankelijk van anderen en 'real life' heeft de neiging je soms een situatie voor te schotelen waar een 'point of no return' in zit.
Ik denk dat er hier weinig mensen zullen zitten die het gaan promoten om je als een achterlijk, opgefokt straatschoffie te gaan gedragen, maar er is een verschil tussen dat doen en gewoon bereid zijn jezelf te verdedigen op welke manier je dat nodig acht.

Eer bestaat niet op straat.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 23:57
kevah
kevah is offline
Citaat:
Bij dat eerste ben je echter ook afhankelijk van anderen en 'real life' heeft de neiging je soms een situatie voor te schotelen waar een 'point of no return' in zit.
Ik denk dat er hier weinig mensen zullen zitten die het gaan promoten om je als een achterlijk, opgefokt straatschoffie te gaan gedragen, maar er is een verschil tussen dat doen en gewoon bereid zijn jezelf te verdedigen op welke manier je dat nodig acht.

Eer bestaat niet op straat.
Het is maar in hoeverre jij eer, eer noemt. Stuk maken kan ik niet geheel eervol noemen, en hoewel jij zegt dat eer op de straat niet bestaat. Is stuk maken een te groot woord, je kan iemand flink toe takelen, of hem voldoende geven tot stoppen. Bij dat laatste noem ik je eervol, weten wanneer je kan/moet stoppen. Je kan iemand wel zijn leven uitschoppen, of invalide maken, maar daar wordt je later niet vrolijk van.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 22:07
Verwijderd
Neem het niet te letterlijk Het is inderdaad heel cru gezegd maar de situatie zal tegen die tijd ook al geëscaleerd zijn tot redelijk 'cru'. Het ligt gewoon aan de situatie, gepast geweld is de clue, maar in de context van de TS: 12, V, ga ik ervanuit dat als ze in een situatie komt waarin het telt -dus geen gekibbel op school- is er geen grens aan wat 'gepast is'.
Als je 's avonds van je fiets afgesleurd wordt dan doe je wat nodig is. Ogen eruit klauwen, op oren meppen, je hakken in de knieën planten -het maakt niet uit p dat punt-. Dat is een compleet andere situatie dan iemand die je strontlazarus een mep verkoopt.

Zelfverdediging =/= vechtsport op de mat.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 15:20
$moky
$moky is offline
ik heb 2 jaar op judo gezeten en 2 jaar op taikwando
en een half jaar kick boksen(wat te pijnlijk)
maar het is heel handig als je je zelf kan verdedigen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 21:50
Carn
Carn is offline
ik neem aan dat je taekwondo bedoelt.
Oud 24-05-2009, 21:36
$moky
$moky is offline
Citaat:
ik neem aan dat je taekwondo bedoelt.

ja ik wist niet hoe je het moest schrijven