Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2009, 21:19
sojamelk
sojamelk is offline
Er is een jongen aan wie ik min of meer de liefde heb verklaard, maar hij heeft mij keihard afgewezen. Hij zei dat het te snel voor hem ging en dat hij mij niet dezelfde gevoelens kon toezeggen. Iets later zei hij verder dat hij er niet meer over wilde praten. Met andere woorden: flikker op. Ik vind het zwaar irritant, want daardoor ben ik hem nog leuker gaan vinden. Blijkbaar trekken onbereikare jongens mij meer aan. Ik weet dat ik hem moet vergeten, maar het lukt echt niet..

Iemand suggesties? En niet zeggen dat ik meer om moet gaan met mijn vrienden. Ik heb leuke vrienden en ga al veel met ze om, maar zij kunnen nu eenmaal niet elk moment van de dag bij mij zijn. Een deel van de dag ben ik toch alleen en dan kan ik niet om die jongen heen. En zelfs als ik bij anderen ben, denk ik vaak aan hem.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2009, 21:30
anoniem93
anoniem93 is offline
ik denk niet dat dit raar is (ik ben nog nooit afgewezen) maar ik heb gehoord dat het goed is om een paar keer flink emotioneel te worden en je gewoon te focussen op de slechte kanten van hem (die heeft hij sowieso, maar dat zie jij niet omdat jij waarschijnlijk verliefd op hem bent) Als je ze echt niet kan ontdekken, stel hem zich dan voor als hij in zn neus peutert ofzo. Begin een beetje een hekel aan hem te krijgen zou ik zo zeggen.

Je zou natuurlijk ook altijd nog kunnen proberen hem te kunnen krijgen, maar dan heb je het risico dubbel zo hard afgewezen te worden en dat hij dan alles aan zijn vrienden vertelt.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 21:50
sojamelk
sojamelk is offline
Citaat:
ik denk niet dat dit raar is (ik ben nog nooit afgewezen) maar ik heb gehoord dat het goed is om een paar keer flink emotioneel te worden en je gewoon te focussen op de slechte kanten van hem (die heeft hij sowieso, maar dat zie jij niet omdat jij waarschijnlijk verliefd op hem bent) Als je ze echt niet kan ontdekken, stel hem zich dan voor als hij in zn neus peutert ofzo. Begin een beetje een hekel aan hem te krijgen zou ik zo zeggen.

Je zou natuurlijk ook altijd nog kunnen proberen hem te kunnen krijgen, maar dan heb je het risico dubbel zo hard afgewezen te worden en dat hij dan alles aan zijn vrienden vertelt.
Bedankt voor je reactie. Ik ben al vaak emotioneel geweest en ben het nog steeds, maar daardoor verzink ik alleen maar in ellende en zelfmedelijden. Hem vergeten doe ik daardoor niet. Haha, als ik hem voorstel dat hij in zijn neus aan het peuteren is, dan vind ik hem alleen maar schattig. Maar er zijn wel dingen die ik wat minder aan hem vind, maar dat maakt me niet uit. Ik vind hem daardoor niet minder leuk. De redenen waarom ik hem wel leuk vind, zijn veel overheersender. Ik zou het niet erg vinden als hij een foute shirt draagt of iets oncharmants doet. Integendeel, dat maakt hem juist menselijk.

Hem te kunnen krijgen? Hmm, dat gaat moeilijk worden, aangezien hij in een andere stad woont en we elkaar verder weinig zien. Als we samen zouden studeren of iets anders gemeenschappelijks zouden hebben, dan zou het makkelijker zijn. Maar ik zou echt met hem af moeten spreken als ik hem weer zou willen zien. Maar dat initiatief zou ik nu liever niet willen nemen, aangezien de kans groot is dat hij nee zegt. Dan zou ik een paar maanden moeten wachten, zodat het wat zou bezinken en ik niet al te stalkerig overkom.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 22:35
Alyssia
Alyssia is offline
Schrijf het van je af, of maak eens zo'n lekker agressief schilderij ofzo. Ik weet niet of je erg creatief aangelegd bent (hoeft op zich ook niet, maar dan is het wel makkelijker om te doen enzo) , maar zoiets zou je kunnen doen.
Bij mij komt er altijd zo'n stroom van gedichten en proza dingen enzo.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 22:38
MartinV
MartinV is offline
Het nog een keer proberen heeft weinig zin natuurlijk, zijn boodschap was duidelijk.

Je zult nog wel een tijdje met je gevoel rondlopen, maar dit zal vanzelf afzwakken. Verder gaan met je leven is toch altijd nog de beste manier, daarom wordt het ook zo vaak gezegd. Er zijn niet echt 'trucjes' ofzo of er vanaf te komen. Doen alsof je iemand niet leuk vindt is alleen jezelf voor de gek houden. Vergeten is de enige optie.
Oud 22-05-2009, 01:55
sojamelk
sojamelk is offline
Citaat:
Het nog een keer proberen heeft weinig zin natuurlijk, zijn boodschap was duidelijk.

Je zult nog wel een tijdje met je gevoel rondlopen, maar dit zal vanzelf afzwakken. Verder gaan met je leven is toch altijd nog de beste manier, daarom wordt het ook zo vaak gezegd. Er zijn niet echt 'trucjes' ofzo of er vanaf te komen. Doen alsof je iemand niet leuk vindt is alleen jezelf voor de gek houden. Vergeten is de enige optie.
Die jongen kent mij verder niet, of althans niet goed. Ik heb hem maar één keer gesproken. Ik denk dat ik hem gewoon heb afgeschrikt, door na één afspraakje over gevoelens enzo te beginnen. Ik had dat achteraf niet moeten doen. Niet dat ik gelogen heb, want ik vertelde hem enkel de waarheid, maar het had achteraf niet zo snel gehoeven. Dus ik weet niet of nog een keer proberen zin heeft. Nu in ieder geval niet, omdat ik hem sowieso tijd wil geven. Maar ik weet niet hoe hij over mij zou gaan denken als hij mij beter zou kennen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 06:38
Verwijderd
je vriendje kan ook niet elk moment van de dag bij je zijn. ten minste: ik hoop voor hem van niet....
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Die jongen kent mij verder niet, of althans niet goed. Ik heb hem maar één keer gesproken. Ik denk dat ik hem gewoon heb afgeschrikt, door na één afspraakje over gevoelens enzo te beginnen. Ik had dat achteraf niet moeten doen. Niet dat ik gelogen heb, want ik vertelde hem enkel de waarheid, maar het had achteraf niet zo snel gehoeven. Dus ik weet niet of nog een keer proberen zin heeft. Nu in ieder geval niet, omdat ik hem sowieso tijd wil geven. Maar ik weet niet hoe hij over mij zou gaan denken als hij mij beter zou kennen.
Als ik die jongen was zou ik ook keihard wegrennen, als iemand die mij helemaal niet kent om de een of andere vreemde reden helemaal verliefd op me denkt te zijn
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Als ik die jongen was zou ik ook keihard wegrennen, als iemand die mij helemaal niet kent om de een of andere vreemde reden helemaal verliefd op me denkt te zijn
dramatisch, ja

ik zou eerst hard lachen en als je vervolgens echt serieus blijkt te zijn keihard wegrennen

hoe leuk je er ook eventueel uitziet, dit gaat natuurlijk nooit goedkomen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 16:12
sojamelk
sojamelk is offline
Citaat:
Ik had al wel een tijdje contact met hem via mail. En heb verder één keer met hem afgesproken, dat heeft iets van een paar uurtjes geduurd. Ik heb verder ook niet gezegd dat ik verliefd op hem was. Alleen dat ik hem heel leuk vond. Maar hij heeft daarop gezegd dat hij mij niet dezelfde gevoelens kon toezeggen, dus blijkbaar ziet hij het wel als liefde.

En mensen, geloven jullie niet in liefde op het eerste gezicht ofzo?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 16:13
sojamelk
sojamelk is offline
Citaat:
dramatisch, ja

ik zou eerst hard lachen en als je vervolgens echt serieus blijkt te zijn keihard wegrennen

hoe leuk je er ook eventueel uitziet, dit gaat natuurlijk nooit goedkomen
Geloof mij, ik zie er leuk uit.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 20:51
Verwijderd
Citaat:
En mensen, geloven jullie niet in liefde op het eerste gezicht ofzo?
zeker wel, maar gezien zijn desinteresse is daar in dit geval sowieso geen sprake van eh

en ik geloof je hoor, maareh dat maakt dus niets uit
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 20:54
sojamelk
sojamelk is offline
Conlcusie?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 21:04
Verwijderd
Denk niet dat je dat nog hoeft te vragen, haha. Gewoon afstand nemen (maar dat heb je volgens mij al) en proberen te vergeten. Misschien, als je toch vrienden met hem wilt blijven en het mail-contact wilt houden, over een tijdje iets van je laten horen.

Maar zijn boodschap was vrij duidelijk, lijkt me. Dit gaat nooit iets worden.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 00:24
candy1024
candy1024 is offline
zo jouw verhaal lijkt wel op die van mij maar dan ben ik die jongeskant

toen die jongen zei dat ie me leuk vindt ( we hadden daarvoor ook veel gemaild, gechat en 1X een afspraak) was k echt geschrokken. k wist gelijk dat hij niet mijn type is, en heb het hem verteld. en dat begrijpt hij wel, en waardeert het ook.
we chatten nog wel vaak etc. hij heeft me ook wel paar keer uit gevraagd, maar ik weigerde.

ik denk wat jij nu kan doen is gewoon beetje met hem kletsen etc. ipv echt achties ondernemen. je krijg zo het tegenovergestelde effect
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 12:03
sojamelk
sojamelk is offline
Citaat:
zo jouw verhaal lijkt wel op die van mij maar dan ben ik die jongeskant

toen die jongen zei dat ie me leuk vindt ( we hadden daarvoor ook veel gemaild, gechat en 1X een afspraak) was k echt geschrokken. k wist gelijk dat hij niet mijn type is, en heb het hem verteld. en dat begrijpt hij wel, en waardeert het ook.
we chatten nog wel vaak etc. hij heeft me ook wel paar keer uit gevraagd, maar ik weigerde.

ik denk wat jij nu kan doen is gewoon beetje met hem kletsen etc. ipv echt achties ondernemen. je krijg zo het tegenovergestelde effect
Bedankt voor je reactie. Ja, ik snap dat het raar en stalkerig overkomt, Maar als je iemand leuk vindt dan denk je meer aan je eigen belang dan aan het belang van de ander. Ik heb nu mijn lesje wel geleerd. Zal sowieso nooit meer zo eerlijk durven zijn naar een ander toe. Nee, ik zal ook geen contact meer opnemen met die jongen. Ook niet mailen of chatten. Heel misschien over een paar maanden, maar dan zal ik me sowieso afstandelijk op moeten stellen om niet weer stalkerig over te komen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 16:28
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Nadat ik eens was afgewezen besloot ik om gewoon iedere keer als ik aan hem dacht mijn gedachten op iets anders te richten. Wat niet spectaculair goed werkt maar dan doe je ten minste wat. Ik vond hem nog heel lang wel een beetje leuk of wilde heel graag vrienden met hem zijn en dat zou toch niet lukken want hij is toch mijn type niet enzovoort. Wat pas echt hielp om over hem te vergeten was een gesprek met een vriendin waarin ze me deed inzien dat hij heel erg kinderachtig was en onaardig was en dat soort dingen. Werkt perfect. Als je vriendinnen je niet zover kunnen krijgen om een hekel aan hem te krijgen moet je het zelf maar doen.
Als het niet wil lukken kan je je ook indenken dat hij maar een crush is, die je niet zo goed kent en je het ook prima redde zonder hem.
Oud 23-05-2009, 16:36
East
East is offline
Hmmm ik weet niet of het helemaal overeenkomt met jouw situatie, maar ik heb een jaar lang telkens af en aan met een jongen gerommelt. Nooit gezoend of wat dan ook, gewoon afwisselend flirten en daten en dan hoorde ik ineens 2/3 weken niets meer. Was verschrikkelijk verliefd, maar na 'n jaar heb ik (toen hij gvd met een ander meisje had gezoend) voor mezelf besloten er een punt achter te zetten. Dus gewoon verwijderen en blokkeren op msn, niet meer reageren op smsjes, hem niet meer gedag zeggen waar ik 'm ook tegen kwam, als vrienden er over begonnen, zeggen dat je geen zin hebt om het over 'die kneus' te hebben... Je richten op nieuwe dingen. Het hielp mij in ieder geval heel erg.

Ik weet niet of jij er wat aan hebt, maar anyhow succes! En er gaat altijd wel tijd overheen voordat je over iemand heen bent, dat moet je je ook realiseren
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 17:24
Verwijderd
Contact verbreken!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nu mijn lesje wel geleerd. Zal sowieso nooit meer zo eerlijk durven zijn naar een ander toe.
Nouja, je kán wel je gevoelens uiten en zeggen wat je voor iemand voelt, alleen niet al na de eerste (of tweede) date. Maar ja, woorden gebruiken om je gevoelens te uiten is maar suf. Als het wederzijds is merk je dat vanzelf wel in de manier waarop je met de ander omgaat (lichamelijk contact, goede gesprekken, intimiteit).
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 17:07
sojamelk
sojamelk is offline
Citaat:
Nouja, je kán wel je gevoelens uiten en zeggen wat je voor iemand voelt, alleen niet al na de eerste (of tweede) date. Maar ja, woorden gebruiken om je gevoelens te uiten is maar suf. Als het wederzijds is merk je dat vanzelf wel in de manier waarop je met de ander omgaat (lichamelijk contact, goede gesprekken, intimiteit).
Ja klopt, alleen uit niet iedereen het op dezelfde manier. Er zijn mensen die zich juist afstandelijk op gaan stellen als ze iemand leuk vinden. Aan non verbale communicatie kun je helaas niet altijd merken of iemand interesse in je heeft of niet. En het is inderdaad suf om tegen iemand te zeggen 'hey, ik vind je leuk', maar soms moet het gewoon.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 17:08
sojamelk
sojamelk is offline
Citaat:
Contact verbreken!
Nu wel, maar niet voorgoed. Over een half jaar ofzo neem ik weer contact met m op.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 17:12
sojamelk
sojamelk is offline
Citaat:
Nadat ik eens was afgewezen besloot ik om gewoon iedere keer als ik aan hem dacht mijn gedachten op iets anders te richten. Wat niet spectaculair goed werkt maar dan doe je ten minste wat. Ik vond hem nog heel lang wel een beetje leuk of wilde heel graag vrienden met hem zijn en dat zou toch niet lukken want hij is toch mijn type niet enzovoort. Wat pas echt hielp om over hem te vergeten was een gesprek met een vriendin waarin ze me deed inzien dat hij heel erg kinderachtig was en onaardig was en dat soort dingen. Werkt perfect. Als je vriendinnen je niet zover kunnen krijgen om een hekel aan hem te krijgen moet je het zelf maar doen.
Als het niet wil lukken kan je je ook indenken dat hij maar een crush is, die je niet zo goed kent en je het ook prima redde zonder hem.
Ik wil niet onterecht slecht over hem gaan denken, dus ik wil ook geen hekel aan hem krijgen. Het enige wat ik wil is hem nu ff vergeten en later misschien vrienden met hem zijn. Ik probeer mij ook wel op andere dingen te richten, maar het gaat echt moeizaam. Het is gewoon een fase waar ik over heen moet zien te komen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 18:12
emyh
emyh is offline
Citaat:
Nu wel, maar niet voorgoed. Over een half jaar ofzo neem ik weer contact met m op.
Citaat:
Ik wil niet onterecht slecht over hem gaan denken, dus ik wil ook geen hekel aan hem krijgen. Het enige wat ik wil is hem nu ff vergeten en later misschien vrienden met hem zijn. Ik probeer mij ook wel op andere dingen te richten, maar het gaat echt moeizaam. Het is gewoon een fase waar ik over heen moet zien te komen.
Het is wel goed van je dat je hem probeert te vergeten en ja dat kan afentoe heel moeilijk zijn en gewoon veel energie kosten. Alleen ik denk niet dat het verstandig is dat je hem eerst 6maanden niet spreekt, misschien ben je dan wel half over hem en dan spreek je hem weer. Waardoor je misschien hem weer begint leuk te vinden enz. Uit eigen ervaring raad ik je af, maar je moet zelf weten wat je tegen die tijd voor hem voelt.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 00:31
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Dan zul je elke dag weer denken, van: o, nog vier maanden, nu nog maar drie! etc. Hierdoor slijt je een half jaar aan niets.
Bovendien zal hij het ook wel heel raar vinden als je weer contact opneemt, terwijl zijn boodschap eigenlijk niet duidelijker kan (zonder onvriendelijk te worden).

Ook bestaat de kans dat je iemand anders vindt. Maargoed, als je het op deze manier kan laten rusten moet je dat doen.
Oud 25-05-2009, 05:41
Verwijderd
Citaat:
Er is een jongen aan wie ik min of meer de liefde heb verklaard, maar hij heeft mij keihard afgewezen. Hij zei dat het te snel voor hem ging en dat hij mij niet dezelfde gevoelens kon toezeggen. Iets later zei hij verder dat hij er niet meer over wilde praten. Met andere woorden: flikker op. Ik vind het zwaar irritant, want daardoor ben ik hem nog leuker gaan vinden. Blijkbaar trekken onbereikare jongens mij meer aan. Ik weet dat ik hem moet vergeten, maar het lukt echt niet..

Iemand suggesties? En niet zeggen dat ik meer om moet gaan met mijn vrienden. Ik heb leuke vrienden en ga al veel met ze om, maar zij kunnen nu eenmaal niet elk moment van de dag bij mij zijn. Een deel van de dag ben ik toch alleen en dan kan ik niet om die jongen heen. En zelfs als ik bij anderen ben, denk ik vaak aan hem.
Blijkbaar trekken onbereikare jongens mij meer aan.
dat zei je tenminste
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 14:33
I C U
I C U is offline
Move on. Shit happens, hij vindt je niet leuk.Zijn boodschap was duidelijk. De tijd doet een hoop en in het vervolg zal je misschien wat voorzichtiger zijn, wat op zich niet verkeerd is.

Kortom, even janken en weer doorgaan, bezig blijven, dingen ondernemen... Over een half jaar contact opnemen zou ik niet doen, omdat je dan gaat aftellen. Schiet niet écht op. Als je hem nog eens tegenkomt, kan je best een gesprekje aanknopen, maar anders... Nein.
Reageren

Regels voor berichten