Advertentie | |
|
![]() |
|
even google en je vindt veel van dit soort sites:
http://financieel.infonu.nl/diversen...en-sector.html |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Bedenkt ook even dat er bij 2000 euro bruto al grofweg 1/4 deel direct naar de staatskas gaat. Daarnaast kom je niet of nauwelijks meer in aanmerking voor kwijtscheldingen (denk aan gemeentelijke belastingen) en toeslagen (huurtoeslag kun je wel vergeten met 2000 euro bruto). Daarnaast moet je ook gaan denken aan bijvoorbeeld je pensioenopbouw en het aflossen van je eventuele studieschuld. En hoppa, je bent weer 100 tot 150 euro van je netto salaris kwijt.
Niet dat er slecht van te leven is hoor, ik doe het met net iets minder (geen diploma, nu werk op MTS/HTS niveau) en kan er heel goed van rondkomen. En ja, het is heel wisselend wat mensen als startsalaris kunnen krijgen na het afstuderen. In een sector waar veel werk is en weinig mensen kun je nu eenmaal meer verdienen dan in een sector waar veel werkzoekenden zijn, zeker als starter die zich nog moet bewijzen. |
![]() |
|
Ja, dat zei ik dus al, dat je ook hogere kosten hebt (bedoelde inderdaad (gemeentelijke) belastingen en zo), alles wordt gewoon méér en dat lijkt me best wennen, al die in- en uitstroom van je geld.
|
|