Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2009, 07:53
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Piraten Partij in het Europarlement

De Zweedse Piraten Partij heeft een zetel in het Europees Parlement.

De Piraten Partij, die ijvert voor gratis downloaden, kreeg 7,1 procent van de stemmen en won daarmee een van de achttien Zweedse zetels.

De steun voor de partij nam een flinke sprong nadat een Zweedse rechter vier oprichters van de website The Pirate Bay had veroordeeld wegens schending van de auteursrechten. The Pirate Bay wisselt online illegale bestanden uit. De Piraten Partij is vooral populair onder jonge kiezers.

De Piraten Partij zal zich inzetten voor het aanpassen van de copyright-wetgeving voor internet, het afschaffen van patenten en het vergroten van privacyrechten voor EU-burgers.
WIN! Nu hopen dat ze zich niet bij de Chirstelijke fracties aansluiten als echte Pastafarians.
Oud 08-06-2009, 08:20
Gatara
Gatara is offline
en jij geeft zo af op de dierenpartij maar dit vind je dan wel goed
Oud 08-06-2009, 09:12
hookee
hookee is offline
Citaat:
WIN! Nu hopen dat ze zich niet bij de Chirstelijke fracties aansluiten als echte Pastafarians.
- aanpassen van de copyright-wetgeving voor internet; Ik geef ze weinig kans
- het afschaffen van patenten;
Totdat ze zelf een miljoenen-uitvinding hebben gedaan.
- het vergroten van privacyrechten voor EU-burgers; DIT is wel een goed plan, voor zover het om kruimelcriminelen gaat.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 10:05
Lorelei
Lorelei is offline
Het beeld wat ze geven in dat stuk over de Piratpartiet is niet helemaal volledig. Het lijkt nu net alsof ze alleen maar voor gratis downloaden zijn.
Oud 08-06-2009, 10:42
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
en jij geeft zo af op de dierenpartij maar dit vind je dan wel goed
Ik vind het eigenlijk een beetje onzinnige partij, maar blijkbaar kwam dat niet duidelijk over.
Oud 08-06-2009, 11:32
T_ID
T_ID is offline
Tja, ze zullen vast niet veel voor elkaar krijgen, maar het is wel mooi dat er tenminste iemand is om hun boodschap uit te spreken.
Oud 08-06-2009, 13:48
Zaina
Zaina is offline
Ik vind hier weinig politieks aan. Dit is gewoon een idee die op een zolderkamer is bedacht, per ongeluk zich hebben ingeschreven voor de verkiezingen ipv het songfestival of groot zweeds forum. Maar ja, met 7,1% van de stemmen hebben ze blijkbaar veel te zoeken in de Zweedse politiek. Ik had het nog leuker gevonden dat het over echte piraten ging op de zeeen. (vandaar dat ik deze topic opende en nogal teleurgesteld post nu)
Oud 08-06-2009, 15:24
arPos
arPos is offline
Citaat:
aanpassen van de copyright-wetgeving voor internet; Ik geef ze weinig kans
Onderschat dit niet; de meeste muziekuitgevers willen van copyright '95 af omdat ze juist veel hebben aan distributie via internet; hetzij legaal hetzij illegaal.

Maar inderdaad; zolang sony het er niet mee eens is zal het best nog wel ff duren.
Oud 08-06-2009, 15:29
Verwijderd
Goed dat dit op de politieke agenda wordt gezet.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 15:30
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Oud 08-06-2009, 15:32
Verwijderd
Tja goed. Volgens mij zijn er wel belangrijkere problemen op te lossen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 16:52
Verwijderd
Zet de Somaliers maar op de agenda!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 17:30
Verwijderd
Sowieso beste partij van heel europa.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Ik vind hier weinig politieks aan. Dit is gewoon een idee die op een zolderkamer is bedacht, per ongeluk zich hebben ingeschreven voor de verkiezingen ipv het songfestival of groot zweeds forum. Maar ja, met 7,1% van de stemmen hebben ze blijkbaar veel te zoeken in de Zweedse politiek. Ik had het nog leuker gevonden dat het over echte piraten ging op de zeeen. (vandaar dat ik deze topic opende en nogal teleurgesteld post nu)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 22:32
Verwijderd
Gratis downloaden? Ik vermoed dat er dan niet veel muzikale artiesten zijn die nog graag door willen gaan met hun vakgebied.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 22:47
arPos
arPos is offline
Citaat:
Gratis downloaden? Ik vermoed dat er dan niet veel muzikale artiesten zijn die nog graag door willen gaan met hun vakgebied.
Ehm jawel want je hebt met 1 muisklik een miljoenenpubliek en in potentie fans, waarmee concerten nu veel beter verkopen...

Het is niet te tellen hoe veel artiesten nu muziek kunnen maken dankzij internet, en gelukkig houdt dat dankzij internet en downloaden in dat het ook niet meer de saaie door platenmaatschappijen ontwikkelde 4 tonen beatjes uit de jaren 90 zijn waar men inclusief de artiesten zelf niet goed van werden.

nog los van het gegeven dat er erg veel mensen zijn met kasten vol CDs puur omdat ze het orgineel willen...

Door alá P. Diddy net te doen of je het ineens slecht hebt en verplicht nevenactiviteiten moet ontplooien zoals luchtjes e.d. is hetzelfde als een dikke middelvinger naar je fans me dunkt, daar worden ze voor gestraft in de verkoop.

Ik herinner me hier een mooie Southpark aflevering over :')

Overigens hoeven legale downloads niet gratis te zijn... maar data is tegenwoordig gewoon niet veel meer waard.
Oud 09-06-2009, 06:14
hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik had begrepen dat van de € 20 dat we voor een CD betalen iets van € 1 of € 2 naar de artiest zelf ging.
Laat de huilende artiesten daar eerst maar eens beginnen.
En nog wat; waarom kost een recente CD bij Bol.com € 20 en bijvoorbeeld bij tower.com omgerekend zo'n € 8,70 ?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 07:24
Mobius
Mobius is offline
Ach, artiesten verdienen hun geld wel door het geven van interviews, concerten en licenties. Hier bestaat ook nog een mooie South Park ep van.
Oud 09-06-2009, 08:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Artiesten verdienen het meeste door optredens, merchandising enz. Artiesten verdienen juist meer door illegaal downloaden.

Het zijn de platenkartels die baat hebben bij het verbieden van downloaden.
Oud 09-06-2009, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Ach, artiesten verdienen hun geld wel door het geven van interviews, concerten en licenties. Hier bestaat ook nog een mooie South Park ep van.
Not a big deal?!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 18:35
Verwijderd
Mag ik de link naar die sp-ep? of is dat die van die dat Cartmen een christelijke band opricht?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Mag ik de link naar die sp-ep? of is dat die van die dat Cartman een christelijke band opricht?
Ja, die is het.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Mag ik de link naar die sp-ep? of is dat die van die dat Cartmen een christelijke band opricht?
Christian Rock Hard

Maar het afschaffen van patenten zou best kunnen werken
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 11:37
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
En nog wat; waarom kost een recente CD bij Bol.com € 20 en bijvoorbeeld bij tower.com omgerekend zo'n € 8,70 ?
omdat iets als Brein de grootste, meest kleverige strijkstok is die je je kunt indenken.
prima dat artiesten een vergoeding willen, maar Stichting Brein (en al haar activiteiten) zelf moet ook ergens van betaald worden.

ik sprak ooit een kroegbaas die een week lang zijn playlist bij ging houden om daarna de artiesten zelf te benaderen voor een vergoeding weet niet hoe het afgelopen is, maar het plan was wel aardig (en onwerkbaar uiteraard, maar toch).
Oud 10-06-2009, 12:01
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik had begrepen dat van de € 20 dat we voor een CD betalen iets van € 1 of € 2 naar de artiest zelf ging.
Laat de huilende artiesten daar eerst maar eens beginnen.
Omdat mensen er toch wel voor betalen. CD's van onbekende artiesten zijn vaak ook veel goedkoper.
Reageren

Regels voor berichten