![]() |
|
Hey Ab,
ik krijg er als ik in de zon zit ook altijd 'sproeten' bij, die uiteindelijk ieder jaar iets groter worden, waardoor ik ieder jaar een paar moedervlekjes erbij krijg. zelf heb ik ook een aantal keer een moedervlek weg laten halen, dit was niet vanwege het 'niet mooi vinden' maar doordat de moedervlek steeds ietsjes dikker werd. ik heb het gewoon bij de huisarts weglaten halen, die je verdooft en vervolgens de moedervlek binnen een paar seconden wegsnijd. ik heb een heel klein wit streepje er aan overgehouden. ook ik heb een moedervlek gehad op een intieme plek, ik heb daar zelf geen problemen mee gehad om het de huisarts dáár te laten wegsnijden. hier heb ik ook een minimaal litteken[tje] aan over gehouden, dat haast niet te zien is. verder zou ik persoonlijk alleen de moedervlekken weg laten halen waar je echt last van hebt. {bijvoorbeeld een moedervlek in je lies die wat dikker is, en daardoor steeds tegen je broek/ andere been aan schuurt. kan behoorlijk irriterend zijn) ik hoop dat je hier wat aan hebt =)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb er ook wel een paar laten weghalen toen ik jonger was, omdat die idd wat dikker waren (geworden), dat werd gewoon vergoed door de verzekering... maar was dan ook niet (alleen) cosmetisch. Werden er gewoon afgesneden, nu klein littekentje van... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb ook eens een moedervlek weg laten halen, hij zat op m'n lies, dusja, ik heb nog steeds een litteken omdat hij na het hechten weer open ging, maar dat komt meer door de locatie en door de sport die ik beoefen.
Maar ik vraag me af of het natuurlijk is dat je er moedervlekken bij krijgt, maar als je er geen last van hebt moet je ze ook niet weghalen, tenzij je een litteken mooier vindt dan een moedervlek. En ja, die intieme plek waar je het over hebt, ik had hetzelfde, maar een arts is eraan gewent dat daar ook dingen gebeuren denk ik. En als je het echt niet wilt, dan moet je als het kan er een touwtje om heen binden, zo'n tandenflos touwtje. Als je die een poosje kunt blijven laten zitten (Ik heb het over dagen, niet minuten), dan sterft de moedervlek af, maar je blijft nog wel wat van de moedervlek overhouden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Heel erg bedankt hmm-hmm, Freyja en Rubykuby voor de reacties.
![]() Ik heb lichamelijk geen last van de moedervlekken, ik vind ze alleen niet mooi. Dus weg laten halen zou een puur cosmetische ingreep zijn. Ik heb overigens (waarschijnlijk vanwege mijn Indische vader) niet zo'n lichte huid (ben wel blank, maar niet heel licht), maar de laatste tijd zijn er gewoon een paar moedervlekken bij gekomen. En ik weet inderdaad niet of ik een littekentje mooier vind dan een moedervlek. Ik denk dat ik het voorlopig gewoon accepteer. Mocht ik nog van gedachte veranderen, dan zal ik een afspraak gaan maken met mijn huisarts. Iig erg bedankt voor de waardevolle reacties! ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
moedervlek meisjke | 8 | 30-06-2006 10:41 | |
Lichaam & Gezondheid |
moedervlekken poetic_tragedy | 3 | 13-01-2006 14:47 | |
Lichaam & Gezondheid |
meer moedervlekken duivelaartje | 12 | 15-05-2004 22:22 | |