Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2009, 08:02
Verwijderd
Hallo.

Ik heb al eerder gereageerd in een topic over moedervlekken, maar omdat een moderator het vervolgens nodig vond om de topic resoluut te sluiten open ik maar een nieuwe.

Mijn vraag is simpel: ik heb de laatste tijd een aantal moedervlekken erbij gekregen en nu zou ik willen weten wat ik er tegen kan doen?

Als ik ga zonnen smeer ik me goed in.

Zijn er ook middelen/manieren om bestaande moedervlekken te verwijderen of de zichtbaarheid ervan te verminderen?

Ab Normaal.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 08:12
Verwijderd
Voor de duidelijkheid: ik heb een aantal moedervlekken op mijn buik en die zijn van een afstand nauwelijks zichtbaar, maar ik heb ergens anders een grote moedervlek en die zou ik liever weg willen hebben of in ieder geval wat minder zichtbaar.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 09:06
Pluis
Pluis is offline
Met moedervlekken is niets mis, wat betekent dat als je ze weg zou willen laten halen het een cosmetische ingreep wordt, en het je dus aardig wat euro's kan gaan kosten. (en daarmee loop je ook het risico op littekens)

Waarom wil je ze eigenlijk zo graag weg hebben? Ik heb zelf minstens 150 moedervlekken, vooral op mijn armen, maar ik vind ze alles behalve lelijk.

Je kan het altijd proberen met iets van foundation ofzo weg te werken maar dat is a. niet echt heel mannelijk en b. kan het vlekken in je kleding en dekt het waarschijnlijk ook niet helemaal goed.
Oud 25-05-2009, 09:23
Verwijderd
Moedervlekken kan je toch alleen weg laten halen als een arts het nodig vindt? Als je er echt zo mee zit zou ik langs je huisarts gaan en hem om advies vragen. Dan hoef je je niet meer druk te maken om hoe ze er ineens komen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 10:07
Verwijderd
Van die kleine moedervlekken op mijn lichaam heb ik geen last, alhoewel ik me wel afvraag hoe ze er komen aangezien ik ze vroeger niet/nauwelijks had.

Ik heb wel een grote moedervlek op een andere plaats (halve centimeter doorsnee ofzo), een behoorlijke aparte plaats, en die zou ik liever weg willen hebben.

Ik snap dat mensen geen poppen zijn en dat er niks mis is met moedervlekken, maar persoonlijk vind ik het niet zo mooi (kleine moedervlekjes in het gezicht of op de armen kunnen best mooi zijn overigens).
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 10:10
Verwijderd
Ik heb ook sproeten op mijn neus (al van jongs af aan, die ik trouwens wel mooi vind), dus misschien ben ik gewoon wat gevoeliger voor pigmentvlekken?

Ik ben ook niet superijdel en ik ben allesbehalve het type dat urenlang voor een spiegel staat (ben vrij nuchter altijd), maar ik vroeg me af of er een manier is om een "ongewenste" moedervlek op een rare plaats eenvoudig en discreet te verwijderen (dus zonder dat een arts het moet weghalen).
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 18:44
marrel
marrel is offline
Het is niet vreemd om er moedervlekken bij te krijgen, dat schijnt gewoon te kunnen. Als je die grote niet mooi vind kun je hem wel weg laten snijden, maar wel op eigen kosten vermoed ik (althans ik hoor je niet over medische belangen als dat ie van vorm is veranderd ofzo?). Op een andere manier vervagen is volgens mij niet mogelijk, tenzij je idd kunsten gaat uithalen met makeup maar of dat echt mooi resultaat geeft betwijfel ik ook zeer ernstig. Overigens zou ik er over het algemeen niet zo'n probleem mee hebben maar weet ook niet hoe ie zit.
Oud 26-05-2009, 10:00
janosch
janosch is offline
Je kan moedervlekken gewoon bij de huisarts laten weghalen hoor, dat is geen dure ingreep. Je hebt alleen wel kans dat er een witte streep achterblijft, maar dat hoeft niet altijd. Als je dat mooier vind zou ik het doen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 17:56
Verwijderd
Allereerst bedankt voor de reacties!

Ik heb hier nu wel iets voor huidverzorging bij pigmentvlekken & littekens, maar of daar een pigmentvlek van verdwijnt?

Ik wil het graag weghebben.
Een kleine ingreep bij de arts? Zou eventueel een mogelijkheid zijn, alleen is dat niet een gewenste oplossing aangezien de pigmentvlek op een nogal intieme plek zit

Nog suggesties?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 17:30
Pluis
Pluis is offline
als je je niet schaamt voor die moedervlek, en je hebt er verder geen last van, zie ik niet echt reden om er iets aan te doen.

Dat wordt dus een kwestie van accepteren.
Oud 29-05-2009, 23:33
Hulk
Hulk is offline
Gewoon weg laten halen, wordt vergoed door de verzekering. Bel de dokter maar ff op dat 'je hem niet vertrouwd'.

Heb ik ook gedaan, maar die wond spatte open toen de hechtingen eruit gingen. Wel lelijk litteken geworden, maar altijd beter dan de moedervlek vind ik en ook een onopvallende plek.

Wat je ook kan doen als je van beetje experimenten houdt... Een piepklein stukje knoflook erop plakken met van dat pleisterband. Ff nachtje laten zitten en hij bladdert vanzelf af.

Bestaan ook wel professionele middeltjes voor, je loopt wel 2 weken met een lelijke wond rond en daarna hou je alleen een wit plekje over.
Oud 01-06-2009, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Gewoon weg laten halen, wordt vergoed door de verzekering. Bel de dokter maar ff op dat 'je hem niet vertrouwd'.

Heb ik ook gedaan, maar die wond spatte open toen de hechtingen eruit gingen. Wel lelijk litteken geworden, maar altijd beter dan de moedervlek vind ik en ook een onopvallende plek.

Wat je ook kan doen als je van beetje experimenten houdt... Een piepklein stukje knoflook erop plakken met van dat pleisterband. Ff nachtje laten zitten en hij bladdert vanzelf af.

Bestaan ook wel professionele middeltjes voor, je loopt wel 2 weken met een lelijke wond rond en daarna hou je alleen een wit plekje over.
Je reactie begint hoopvol, alleen kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat deze reactie niet helemaal serieus is
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 19:27
Hulk
Hulk is offline
Jawel bloedserieus.. Ik heb een keer heel serieus overwogen melanotan te gebruiken, en een bijwerking daarvan kunnen moedervlekken zijn.

Hele volksstammen verwijderen die zelf met dat soort middeltjes.
Oud 01-06-2009, 19:52
Verwijderd
Bedankt voor je reactie iig, maar een stukje knoflook op een moedervlek plakken?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2009, 20:30
Hulk
Hulk is offline
Ja daar zit knoflookzuur in, probeer het maar eens op een klein onopvallend moedervlekje
Oud 02-06-2009, 10:36
hmm-hmm
hmm-hmm is offline
Hey Ab,

ik krijg er als ik in de zon zit ook altijd 'sproeten' bij, die uiteindelijk ieder jaar iets groter worden, waardoor ik ieder jaar een paar moedervlekjes erbij krijg.
zelf heb ik ook een aantal keer een moedervlek weg laten halen, dit was niet vanwege het 'niet mooi vinden' maar doordat de moedervlek steeds ietsjes dikker werd.
ik heb het gewoon bij de huisarts weglaten halen, die je verdooft en vervolgens de moedervlek binnen een paar seconden wegsnijd. ik heb een heel klein wit streepje er aan overgehouden.
ook ik heb een moedervlek gehad op een intieme plek, ik heb daar zelf geen problemen mee gehad om het de huisarts dáár te laten wegsnijden. hier heb ik ook een minimaal litteken[tje] aan over gehouden, dat haast niet te zien is.

verder zou ik persoonlijk alleen de moedervlekken weg laten halen waar je echt last van hebt. {bijvoorbeeld een moedervlek in je lies die wat dikker is, en daardoor steeds tegen je broek/ andere been aan schuurt. kan behoorlijk irriterend zijn)

ik hoop dat je hier wat aan hebt =)
Oud 02-06-2009, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook sproeten op mijn neus (al van jongs af aan, die ik trouwens wel mooi vind), dus misschien ben ik gewoon wat gevoeliger voor pigmentvlekken?

Ik ben ook niet superijdel en ik ben allesbehalve het type dat urenlang voor een spiegel staat (ben vrij nuchter altijd), maar ik vroeg me af of er een manier is om een "ongewenste" moedervlek op een rare plaats eenvoudig en discreet te verwijderen (dus zonder dat een arts het moet weghalen).
Voor zover ik weet: hoe lichter de huid, hoe meer moedervlekken. Maar misschien vallen ze ook wel gewoon meer op?

Ik heb er ook wel een paar laten weghalen toen ik jonger was, omdat die idd wat dikker waren (geworden), dat werd gewoon vergoed door de verzekering... maar was dan ook niet (alleen) cosmetisch. Werden er gewoon afgesneden, nu klein littekentje van...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 13:18
Verwijderd
Ik heb ook eens een moedervlek weg laten halen, hij zat op m'n lies, dusja, ik heb nog steeds een litteken omdat hij na het hechten weer open ging, maar dat komt meer door de locatie en door de sport die ik beoefen.
Maar ik vraag me af of het natuurlijk is dat je er moedervlekken bij krijgt, maar als je er geen last van hebt moet je ze ook niet weghalen, tenzij je een litteken mooier vindt dan een moedervlek.

En ja, die intieme plek waar je het over hebt, ik had hetzelfde, maar een arts is eraan gewent dat daar ook dingen gebeuren denk ik.

En als je het echt niet wilt, dan moet je als het kan er een touwtje om heen binden, zo'n tandenflos touwtje. Als je die een poosje kunt blijven laten zitten (Ik heb het over dagen, niet minuten), dan sterft de moedervlek af, maar je blijft nog wel wat van de moedervlek overhouden.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 08:20
Verwijderd
Heel erg bedankt hmm-hmm, Freyja en Rubykuby voor de reacties.

Ik heb lichamelijk geen last van de moedervlekken, ik vind ze alleen niet mooi.
Dus weg laten halen zou een puur cosmetische ingreep zijn.

Ik heb overigens (waarschijnlijk vanwege mijn Indische vader) niet zo'n lichte huid (ben wel blank, maar niet heel licht), maar de laatste tijd zijn er gewoon een paar moedervlekken bij gekomen.

En ik weet inderdaad niet of ik een littekentje mooier vind dan een moedervlek.
Ik denk dat ik het voorlopig gewoon accepteer.
Mocht ik nog van gedachte veranderen, dan zal ik een afspraak gaan maken met mijn huisarts.

Iig erg bedankt voor de waardevolle reacties!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 16:17
Verwijderd
Ik heb een hele vieze die ooknog eens uitsteekt, ik ga 'm binnenkort weg laten halen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten