Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2009, 18:09
Eend
Eend is offline
Vandaag had ik een gesprek met mijn psycholoog. Daaruit kwam, dat ik naast de symptomen van borderline ook symptomen van DIS heb.

Ik vroeg me af wat nou de precieze symptomen waren en of jullie er bekend mee zijn.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ik wissel wel van karakter en gezichtsuitdrukking, maar ik wissel niet zo heel vaak. Soms ben ik twee dagen lang Ashley en dan weer Taekema.
Ashley is heel bang en Taekema is juist kwaad op alles en iedereen en vernietigd de boel.

In mijn hoofd heb ik een huis waarin elke 'alter' een eigen kamer heeft. Soms zoeken ze elkaar op, de andere keer vechten ze met elkaar. Het is zeer vermoeiend de hele dag.

Ik heb het liever niet dan wel...dus zijn hier mensen die dit herkennen?
Oud 22-06-2009, 21:05
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb wel de precieze definities van DIS voor je. (Overigens, voor de kijkers thuis, DIS staat voor Dissociatieve Identiteitsstoornis)

300.14 Dissociative Identity Disorder (formerly Multiple Personality Disorder)

Diagnostic criteria for 300.14 Dissociative Identity Disorder

1. The presence of two or more distinct identities or personality states (each with its own relatively enduring pattern of perceiving, relating to, and thinking about the environment and self).
2. At least two of these identities or personality states recurrently take control of the person's behavior.
3. Inability to recall important personal information that is too extensive to be explained by ordinary forgetfulness.
4. The disturbance is not due to the direct physiological effects of a substance (e.g., blackouts or chaotic behavior during Alcohol Intoxication) or a general medical condition (e.g., complex partial seizures). Note: In children, the symptoms are not attributable to imaginary playmates or other fantasy play.
Oud 22-06-2009, 21:58
Verwijderd
goed topic
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 22:06
melovescrizzle
melovescrizzle is offline
nee, ik heb het zelf niet. ik ken wel mensen van opnames die dat hebben, maar voor de rest weet ik er niet zoveel van.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 23:35
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik heb zelf een driekwart jaar opgenomen gezeten voor behandeling in een kliniek voor dis problematiek. Sta nu op de wachtlijst voor deeltijd. Hoewel als ik het trok ik liever in de kliniek gebleven was.

Er wordt voor de diagnose vaakaltijd een SCID-D (diagnostisch onderzoek) gedaan en ze gaan nooit over een nacht ijs. Bedoel daarmee niet dat ze dat bij andere diagnoses wel doen, maar er is voor Dis vaak veel onderzoek nodig. Maar aangezien jij al een aantal diagnoses hebt, zal dat wel enigszins meevallen. De SCID-D is een interview, dus geen vragenlijst.

+ je hebt Pb.

Laatst gewijzigd op 22-06-2009 om 23:50.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 17:59
Eend
Eend is offline
Bedankt voor de antwoorden

Ik blijf het zolang ik geen officiële diagnose heb, stemmen noemen. Ik heb wel de kenmerken voor DIS. Je moet ook (dacht ik) een PTSS hebben, waardoor de DIS in stand gekomen is. Van voor mijn twaalfde kan ik niks meer herinneren. Maar ik heb ook dingen die ik niet weet en als ik dan een andere stem 'ben' juist heel goed weet.

Het is maar afwachten eh?
Oud 03-07-2009, 23:14
Sanne(F)
Sanne(F) is offline
Dat heb ik, dat heb ik, dat heb ik!!!!!!!!!!

Ik wil er graag eens met je ervaringen over uit wisselen, maar nu is het al te laat om nog veel te typen. Eens een keer PB'en? Lijkt me echt heel gaaf! Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die het ook heeft!

Wie weet tot spreeks!

Groetjes Sanne
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten