Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2009, 13:35
Verwijderd
Voordat ik begin, moet ik vertellen dat dit topic enorm veel liedjes kan verpesten, lezen is dus op eigen risico.

Oke ik leg het even uit. Een tijdje terug liet mn broer een youtubefilmpje zien. Een stukje van een comedian die zich uitlaat over Pachabels Canon in D. Kijk dit eerst even...

Je denkt nu misschien, ach dat valt toch wel mee? maar de waarheid is dat hij nog steeds wordt gebruikt. Nadat ik dit filmpje had gekeken hoorde ik in eens allemaal canons in D's langskomen. Check dit eens uit:

Tiziano Ferro feat. Kelly Rowland - Breathe Gentle

Paul & Fritz Kalkbrenner - Sky And Sand

Reclame Coca cola (hier in een andere taal, maar ik heb hem ook in het nederlands gezien)

Postbank naar ING reclame

Weet jij meer van dit soort liedjes? Post ze hier.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2009, 16:28
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Helden filmpje, heb hem zelf vorig weekend ontdekt.
Oud 05-06-2009, 22:01
luchtloper
luchtloper is offline
denk je dat dit het enige klassieke stuk is dat hedendaagse nummers bevatten? beethoven en zoveel andere componisten worden overal in meegenomen. zo kun je zien hoeveel invloed zulke muziek nu nog steeds heeft. ze vinden zon akkoordschema als van de canon van pachelbel gewoon mooi. aan de ene kant is het een manier om de bekendheid van die muziek hoog te laten, aan de andere kant is het wel onorigineel.
Oud 06-06-2009, 13:46
Verwijderd
jezus dit filmpje is echt ouder dan de internets.Hier heb je er nog een, 36 nummers met dezelfde 4 akkoorden (alleen kloppen er een aantal niet, andere akkoorden maar ze maken hetzelfde punt)

Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 17:07
EleventhHour
EleventhHour is offline
Die zang xD (Dr Aep filmpje)

Ik heb hier een boek pop-formules liggen De hele Top40 geschiedenis samengevat in 12 formules. Deze progressie staat in het eerste hoofdstuk behandeld
Oud 06-06-2009, 17:21
EleventhHour
EleventhHour is offline
Overigens staat die progressie van Pachelbel (hij heette echt Johann ) in hoofdstuk 2

Met een beetje theoretische kennis kom je een heel eind bij het schrijven van dat soort progressies.
Oud 07-06-2009, 15:37
Verwijderd
Je zou eens tekenfilms moeten kijken. Dan zie je pas hoeveel klassieke muziek er nog steeds wordt gebruikt daarin.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten