Voordat ik begin, moet ik vertellen dat dit topic enorm veel liedjes kan verpesten, lezen is dus op eigen risico.
Oke ik leg het even uit. Een tijdje terug liet mn broer een youtubefilmpje zien. Een stukje van een comedian die zich uitlaat over Pachabels Canon in D. Kijk dit eerst even...
Je denkt nu misschien, ach dat valt toch wel mee? maar de waarheid is dat hij nog steeds wordt gebruikt. Nadat ik dit filmpje had gekeken hoorde ik in eens allemaal canons in D's langskomen. Check dit eens uit:
Tiziano Ferro feat. Kelly Rowland - Breathe Gentle
Paul & Fritz Kalkbrenner - Sky And Sand
Reclame Coca cola (hier in een andere taal, maar ik heb hem ook in het nederlands gezien)
Postbank naar ING reclame
Weet jij meer van dit soort liedjes? Post ze hier.
denk je dat dit het enige klassieke stuk is dat hedendaagse nummers bevatten? beethoven en zoveel andere componisten worden overal in meegenomen. zo kun je zien hoeveel invloed zulke muziek nu nog steeds heeft. ze vinden zon akkoordschema als van de canon van pachelbel gewoon mooi. aan de ene kant is het een manier om de bekendheid van die muziek hoog te laten, aan de andere kant is het wel onorigineel.
jezus dit filmpje is echt ouder dan de internets.Hier heb je er nog een, 36 nummers met dezelfde 4 akkoorden (alleen kloppen er een aantal niet, andere akkoorden maar ze maken hetzelfde punt)