Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2009, 21:39
junjelle
junjelle is offline
hoi

ik ben jelle en ik zit met een mega probleem
ik heb me aangemeld voor een niveau 3 opleiding en ik hoor eigelijk een niveau 2
te doen maar ik was toch aangenomen en ben uitgenodicht voor kennismaking met alle deelnemers van de opleiding en je klas (ik ben dus aangenomen)
maar nou kreeg ik vandaag een telefoontje van de opleiding dat ze mij toch niet konden aannemen wegens een te laag niveau

kan dit gewoon nadat ze me aangenomen hebben?
en kan ik hier nog wat tegen doen?

Thnx !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2009, 16:20
iamsuchaslag
iamsuchaslag is offline
Weet je zeker dat ze zeiden dat je bent aangenomen? Want als je wordt aangenomen ergens, dan vermelden ze dat ook per post neem ik aan. En verdere informatie.
Als ze echter toch tegen je hebben gezegd dat je bent aangenomen, dan vind ik het wel enorm lullig..
Zeker als je al bent uitgenodigd voor een kennismaking Vrij onverantwoordelijk als school, want naar je niveau hadden ze als eerst moeten kijken.

Enfin,
Wat je kan doen is vragen of je op intake mag, of hun een test aflaten nemen bij jou, zodat je kan laten zien dat het jouw niveau is. Laat je in elk geval horen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 16:25
Sherlock
Sherlock is offline
Ja dat is kut... idd slecht van de school ik heb juist tegenovergestelde daarvan ik heb aangemeld voor niveau 4 opleiding ben ook aangenomen en dan komen ze er nu mee dat ik eerst half jaar niveau 3 moet doen(terwijl niveau 4 eigenlijk al onder mijn niveau is) dus nu zit ik een half jaar niks te doen.... Maar ik vind dat die school je moet aannemen want nu heb je geen tijd meer om ergens anders in te schrijven..
Oud 19-06-2009, 12:21
Allure
Allure is offline
Wat iamsuchaslag zegt, laat het er niet bij zitten. Als ze je eerst aangenomen hebben, moeten ze je toch op zijn minst tegemoetkomen door je een niveautest te laten doen bijvoorbeeld.

Jasper: wat is je vooropleiding dan? Als je vmbo-tl hebt gedaan mag je toch altijd naar niveau 4?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 12:41
Pater Noster
Pater Noster is offline
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 12:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat iamsuchaslag zegt, laat het er niet bij zitten. Als ze je eerst aangenomen hebben, moeten ze je toch op zijn minst tegemoetkomen door je een niveautest te laten doen bijvoorbeeld.
Nee, want dat betekend dat het overtreden van de regels lonend zou worden. Op het moment dat ze iemand die niet in aanmerking komt via die weg aan zouden nemen is dat oneerlijk naar alle mensen die niet in aanmerking komen maar zich wel netjes aan de regels houden.

Wat een epic fail is het trouwens om je in te schrijven voor een opleiding waarvan je weet dat je niet aan de eisen voldoet en er even hard weer af gegooid zal worden?
Oud 20-06-2009, 16:34
iamsuchaslag
iamsuchaslag is offline
Citaat:

Wat een epic fail is het trouwens om je in te schrijven voor een opleiding waarvan je weet dat je niet aan de eisen voldoet en er even hard weer af gegooid zal worden?

true.. true..
Maar natuurlijk kan je altijd proberen om je alsnog hoger aan te melden.
We spreken over niveau 1/2 naar niveau 3/4, niet over met een vmbo diploma naar hbo kunnen. Het is altijd mogelijk. Met een hele goede intake gesprek kan je zelfs zonder diploma op niveau 4. aangenomen worden. Maar goed, dan moet je wel een hele goede intake geven.

Enfin,
kloten op niveaus is altijd mogelijk.

Vraagje.
Waarom heb je eigenlijk niet op meer scholen je ingeschreven?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten