Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2009, 11:43
bartieboy
bartieboy is offline
wat vinden jullie de beste internet povider?
eventjes bekijken welke de beste kwaliteit heeft, welke de beste prijs en welke de beste combinatie van die 3 heeft

kwaliteit:
-

prijs:
-

kwaliteits/prijsverhouding
-

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2009, 13:00
ILUsion
ILUsion is offline
Hier ga je echt weinig nuttigs uit halen; kwaliteit is geen meetbaar gegeven, tenzij je natuurlijk Q-factoren zou gebruiken (maar voor een ISP valt dat niet te berekenen). Kwaliteit voor een dienst zoals een internet-aansluiting zijn heel erg persoonlijk. Er zijn verschillende parameters, die bij iedereen anders doorwegen:
- maximale downloadsnelheid (en hoeveel daar nog van overschiet bij jou thuis)
- maximale uploadsnelheid
- gegarandeerde connectie
- lijnvertraging (bv. satelliet heeft wel hoge snelheden, maar ook grote lag)
- snelle connectie naar bepaalde internet exchange points
- maximaal toegestane download/uploadlimiet (in België vooral) of FUP
- behulpzaamheid van de helpdesk
- bereikbaarheid van de helpdesk (0800-nummer, 0900-nummer, hoe druk is het daar, ...)
- extra diensten (extra mailboxen, webspace, gratis installatie, virusscanner, spamscanner, toegang tot hotspots van die provider, eigen nieuwsbrieven, eigen portal, ...)
- poorten die al dan niet open staan (om een eigen server te draaien)
- QoS-diensten voor VoIP-traffiek (heeft internetbellen prioriteit op hun netwerk of niet?)
- QoS-diensten op P2P-traffiek (als in: vertragen ze moedwillig het verkeer van typische downloadnetwerken (bittorrent, usenet, ...))
- prijs
-beschikbaarheid in je regio

Wat voor mij misschien de beste keus is (bv. extreem snelle lijn met weinig beperkingen, maar hoger prijskaartje dan de gemiddelde connectie), is voor jou misschien te duur of eigenlijk gewoon te snel (om heel extreem te gaan: als je een connectie hebt die bv. op 10Gbps gaat, en je gebruikt daarvan maximaal 1Mbps normaalgezien, dan ben je gewoon in het loze aan het betalen; buiten het feit nog dat je duurdere hardware nodig gaat hebben om er werkelijk van gebruik te maken).

Je moet in de eerste plaats dus eens kijken naar waarvoor je de connectie wilt gebruiken; wat je met je internet wilt doen: veel gamen?, veel downloaden?, veel uploaden?, gewoon wat surfen/mail?, ... Nu tegenwoordig ben je meestal vrij goed af met om het even welke connectie als het gaat om gewoon huis-tuin-en-keukengesurf. Als je regelmatig gigantische bestanden wilt uploaden, heb je natuurlijk graag daar een deftige snelheid op (want als je zwaar aan het uploaden bent op een trage uploadconnectie, zal ook downloaden vele malen trager gaan).

Ik geloof dat je op Kieskeurig.NL wel genoeg vergelijk kan vinden van ISPs. Als je natuurlijk zegt waarvoor je je connectie gebruikt of wat je het belangrijkste vindt, dan kunnen we je al iets meer in de richting gidsen van een provider die misschien bij je past.
Oud 09-06-2009, 13:58
M@rco
M@rco is offline
Een 20 Mbit ADSL verbinding van Online/Telfort/Alice/CompuServe/Tele2 is meestal een prima keuze. Veel snelheid voor weinig geld (20-30 euro per maand). Kabel (UPC/Ziggo) kan tegenwoordig wel sneller dan ADSL (en die snelheid is dan ook gegarandeerd, i.t.t. ADSL waarbij het uitmaakt hoe ver je van de telefooncentrale woont), maar is over het algemeen ook een stuk duurder.
Oud 11-06-2009, 14:19
Bender
Bender is offline
Beste: xs4all
Goedkoopste: Alice
Snelste: OnsBrabantNet/Andere glasvezel netwerken
Oud 11-06-2009, 15:55
bartieboy
bartieboy is offline
ok... bedankt alvast voor de reacties, maar ik heb nu dus het probleem dat internet constant uitvalt.
nou als ik de fouten opzoek blijkt het dat ik contact moet opnemen met de internetprovider omdat mijn DSL niet goed werkt. ligt dit ook aan de internet provider?

en ik heb nu dus ziggo en ik heb niet echt het idee dat die goed werkt. wat vinden jullie daarvan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten