Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2009, 19:56
Koning
Koning is offline
Hey Hallo,

Sinds een aantal maanden merk ik dat ik steeds meer last heb van een soort benauwdheid. Als ik in bepaalde houdingen in wil ademen met ik dat ik pijn heb en ik niet volledig in kan ademen.

Deze klachten heb ik vooral als ik scheef lig, als ik onderuitgezakt op de bank zit of net heb geslapen. Vooral na het slapen duurt het lang voordat ik weer lekker kan ademen.

Opzich is dit niet heel storend maar ik merk ook dat ik er last van heb bij het sporten. Zodra ik mijn buikspieren gebruik in een bepaalde houding, bijvoorbeeld bij opdrukken, dan merk ik dat ik niet genoeg lucht krijg om het lang vol te houden.

Natuurlijk moet ik hier voor naar de huisarts maar dat duurt nog even. Dus vroeg ik me af of iemand hier iets in herkent.

Alvast bedankt.
Oud 13-06-2009, 20:16
[Martijn]
[Martijn] is offline
Ik weet er weinig van af, maar ik heb heel af en toe ook last van pijn als ik diep inadem (wil dan niet verder), maar dat gebeurt heel weinig en alleen als ik bijvoorbeeld heel lang in een verkeerde/beknelde houding heb geslapen.
Zoals je zelf al zegt is het verstandig om naar de dokter te gaan als je de klachten vaker hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 21:07
PatoLoco
PatoLoco is offline
Rook je?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 09:22
Koning
Koning is offline
Citaat:
Rook je?
Zeer weinig.
Oud 14-06-2009, 09:44
Verwijderd
Als het met je houding te maken heeft kan het iets zijn met onderste spierlaag van je rug. Die ligt namelijk dicht bij de longen, waardoor je daar met ademen last van hebt. Maar in dat geval zou je ook gewoon last van je rug moeten hebben, en daar zie ik niets over staan .
Verder heb ik eigenlijk niet zo snel een idee wat het zou kunnen zijn. Maar ik zou wel snel naar de huisarts gaan, het kan namelijk best irritant worden
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 10:23
PatoLoco
PatoLoco is offline
Citaat:
Zeer weinig.
Ik ken wel een aantal mensen die hetzelfde probleem hadden. Bij hen ging het geleidelijk aan weg als ze stopten met roken en kwam het terug als ze weer begonnen.

Nuja, verminderde longcapaciteit kan door heel wat dingen veroorzaakt worden, dus misschien toch eens naar de dokter gaan als het blijft duren...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 11:00
Sherlock
Sherlock is offline
Misschien ligt er ergens een spiertje niet goed of heb je er een goed verrekt. ff naar dokter gaan kijken wat hij denkt

Regels voor berichten