![]() |
|
![]() |
Hallo. Naar aanleiding van http://forum.scholieren.com/showthre...377&highlight= topic, heb ik nog een vraag.
De studieadviseur was vrij vaag. Zei dat mijn brief niet duidelijk was en op basis daarvan de kans nihil is dat de examencommissie mijn verzoek ingewilligd word. Hij kon mij weer niet vertellen wat er niet "duidelijk" aan was. Misschien iemand nog tips om enkele aspecten te verduidelijken? Vielen dank |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Je moet het zien vanuit perspectief van de commissie. Als jij schrijft "Door persoonlijke omstandigheden kon ik niet naar college en dus wil ik een extra herkansing", kan dat wat hen betreft net zo goed betekenen "Wegens te veel zuipen en brakheid kan ik nooit op tijd opstaan, mis ik colleges, en ik wil graag misbruik maken van de regelingen zodat ik daardoor geen vakken mis". Ze zijn niet telepathisch begaaft, en kunnen met een algemene bewoording dus niet zien of jouw verzoek terecht en oprecht is.
||
![]() |
Citaat:
Hoe zit het met de verklaring die een studentenpsycholoog afgeeft? Is dat een schriftelijk iets of moet de persoon een verklaring afleggen? (Want in dat geval kan ik de brief insturen en een afspraak maken voor later de week als er niet zo snel een plek vrij is). Bedankt voor de tip! Zo stom dat ik er niet aan gedacht heb joh. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Heb nu 4 pagina's. Is dat niet overdreven? Want ik had er 2, nu 4
![]() Of is het verstandiger om de aanvraag voor 2 hertentamens te scheiden van de oorzaken die invloed hadden om mijn studie. Dus: Pagina 1 en 2 -Verzoek -Wat er de oorzaak was Pagina 3 en 4 -bijlage met wat de oorzaak met mijn studie doet. -eventuele overige bijlagen Laatst gewijzigd op 24-05-2009 om 01:15. |
![]() |
||
Citaat:
Uiteraard dan daarbij schrijven dat die verklaring er nog niet is vanwege tijdsdruk, en ze die krijgen zodra je hem hebt.
|
![]() |
Hopelijk doe ik goed hier. Heb 4 pagina's. Zo ziet het er uit:
-Inleiding tot verzoek -hoofdlijnen problemen en achtergronden -invloed op mijn studie (depressief, verdriet, fysieke klachten) -verzoek tot extra herkansingen en nog kort dat ik gemotiveerd ben om het te halen! Eigenlijk wou ik de achtergronden en bepaalde dingen (emoties, depressies etc) weglaten, omdat ik hier waarschijnlijk over ga praten met de studentenpsycholoog (over 2 weken). Toch heb ik het alvast een beetje beschreven zodat zij alvast een beeld kunnen vormen (of is dit juist niet verstandig?). Heb er ook ingezet dat ik het moeilijk vond om deze situatie uit te leggen. Maar goed. Is deze opzet goed? Of geef ik nu te veel informatie. Want het zijn wel 4 a4 pagina's. Morgen uiterlijk 3uur moet ik het inleveren, dus feedback en tips zijn welkom voor die tijd ![]() |
![]() |
|
![]() |
Hallo allen.
Mijn verzoek is afgewezen ![]() ![]() |
![]() |
|
Waarom is het verzoek dan afgewezen? En zat er dan al een verklaring bij van de studentenpsycholoog?
Sowieso kan je best beroep aantekenen lijkt me. Dat laat in ieder geval zien dat je niet zomaar wat probeert. Heb je trouwens in je brief concreet laten zien waarom je de tentamens wel gehaald zou hebben als de omstandigheden er niet zouden zijn? Dat mis ik een beetje in je globale opbouw. Als je dit verwerkt, verwijs dan bijvoorbeeld naar de studieresultaten die je geboekt hebt toen de persoonlijke omstandigheden nog niet speelden.
||
![]() |
Citaat:
Weet alleen niet of het gesprek met de studentenpsycholoog nog van enige invloed zou kunnen zijn. En zijn er nog dingen waarbij ik de nadruk moet leggen in dit gesprek? Bedankt voor alle feedback ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
NBSA LauraJansen | 1 | 21-06-2015 09:39 | |
Studeren |
Propedeuse niet gehaald! LauraJansen | 3 | 14-06-2015 21:00 | |
Algemene schoolzaken |
brief examencommissie shertjev | 1 | 23-06-2013 22:27 | |