Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb echt enorm sacherijnig en verdrietig lopen doen, want dat had ik nodig. Mijn vrienden en familie hebben dat van mij geaccepteerd, en zelfs me daar in gesteund. Je moet zoiets verwerken en dat kost tijd. Het wegstoppen zorgt er gewoon voor dat het weer terug komt en dat je er opnieuw mee moet worstelen. Neem je tijd. Echte vriendschappen gaan 2 kanten op en die zet je niet op het spel er mee.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Misschien moet je het ze gewoon eens uitleggen, dat je er helemaal genoeg van hebt. Ze moeten je accepteren zoals je bent, niet zoals ze willen dat je bent. Ik denk dat als je je ouders de keus geeft tussen een psychisch wrak dat toneel speelt, of een sterke jonge dame die goed in haar vel steekt, ze het laatste toch meer willen. Ze houden vast van je.
||
Citaat:
Praten over gevoelens gebeurd haast niet binnen ons gezin. Mijn moeder heeft bij mij vader gecheckt hoe hij tegenover relaties staat enzo. Toen zei hij dat hij het NOOIT zal accepteren dat ik een relatie zou hebben en dat ik hem hiermee ten schande breng. De Marokkaanse cultuur is collectivistisch, waardoor aanzien belangrijk is. Ik hou zielsveel van mijn ouders en andersom houden ze ook van mij, maar het is voor mij kiezen tussen mijn ouders of mijzelf en wellicht verstoting. |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast moet je hem dan maar vertellen wat een enorme schande het is dat hij door zijn gedrag zulke schade toebrengt aan zijn dochter. Daar zou ik me in ieder geval heel diep voor schamen als ik hem was.
||
Citaat:
Persoonlijk vind ik liefde iets wat heel mooi is en dat uitgedragen moet worden. Mijn ex en ik waren de laatste maanden vooral bezig met mij loskoppelen van de verstikkingen. Hij wilde dat ik weg zou gaan, maar dat was en is voor mij niet makkelijk. Heel veel mensen hebben geadviseerd dat ik weg moet gaan, maar dan zou ik terecht komen in een opvang en dan?! Dat is echt verschrikkelijk! Dan zou ik nooit meer thuis kunnen komen, de mensen waarvan ik hou verliezen en allemaal problemen veroorzaken. Op de een of andere manier durfde ik met mijn ex wel aan die stap te denken, omdat ik dan niet alleen was, maar nu maakt die stap mij bang. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat je met twee problemen zit. Ten eerste de gevangenis waarin je thuis zit, en ten tweede je liefdesverdriet om je ex. Door je liefdesverdriet voel je je nu alleen, en heb je veel minder zelfvertrouwen om uit die situatie thuis te komen. Je ex gaf je namelijk een zekerheid, iets om je aan vast te houden. Iemand om op te leunen terwijl die grote en angstaanjagende stap zou nemen. Nu is dat weg en lijkt die stap opeens onmogelijk groot.
Je moet voor jezelf sterk genoeg worden om uit de situatie te komen, ook zonder dat je iemand hebt om op te leunen (en zelfs zonder je ex heb je ook nog vrienden!), want uiteindelijk doe je het voor jezelf en niet voor een ander. Nu ben ik echter ook net uit een relatie en ik begrijp dondersgoed hoe ontzettend uitzichtloos het er allemaal uitziet als je ineens weer alleen bent. Misschien is het dus handig om eerst over je ex heen te komen en weer sterk te worden als single, en wanneer je dan eindelijk sterk genoeg bent, proberen toch uit die gevangenis te komen, want hier ga je aan onderdoor. Wat je natuurlijk ook kunt doen is vast gaan zoeken naar bijvoorbeeld een baan, zorgen dat je the means hebt om bijvoorbeeld op jezelf te gaan, wanneer je uiteindelijk besluit toch los te breken van je Marokkaanse heritage. Als je die dingen goed hebt geregeld wordt het vanzelf een stuk makkelijker, en minder eng. |
![]() |
||
Citaat:
Ik studeer en werk momenteel dus ik heb wel afleiding, maar hoe ik mijzelf ook afleid hij blijft altijd in mijn gedachten. Met name als ik in bed lig. Ik mis zijn geruststellende woorden, zijn mooie lach, eigenlijk mis ik alles van hem. Eigenlijk is het heel bizarre dat ik mij zo afhankelijk maak van hem, maar door hem voelde ik dat ik leefde. Ik heb altijd voor mijzelf moeten zorgen en toen ik met hem was zorgde iemand ook voor mij. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Want vergeet niet: Zodra je daar weg bent, heb je meer vrijheid, hoef je geen masker meer op te houden, kun je doen en laten wat je wilt. En geloof me, zelfs zonder je ex zou je je alleen daarom al een stuk beter voelen. Dan heb je een 'thuis' waar je jezelf kan zijn en dat is veel waard. En je liefdesverdriet.. Ja ik zit er nu zelf ook helemaal in, sinds gisteren officieel, maar eigenlijk al ruim 2 weken en ik weet echt helemaal hoe je je voelt. Het voelt leeg, alsof alles zinloos is. Ik had mijn toekomst al met hem geplanned en nu lijkt er geen toekomst meer te zijn, of nouja, zo voelt het in ieder geval. Maar ik ben al twee keer uit een relatie gekomen (de kortste was 1.5 jaar) en iedere keer voelde het zo uitzichtloos. Maar geloof me maar, het komt uiteindelijk allemaal goed. En terwijl ik dit type, denk ik bij mezelf "Waar heb je het over?" want ik voel me echt verschrikkelijk, maar ik wéét het. En dat moet jij ook vertrouwen. ![]() |
![]() |
|
Dat je snel opstaat nadat je valt is opzich een goede eigenschap. Natuurlijk is het goed om je verdriet te voelen als je het hebt, maar je moet er niet in zwelgen of verdrinken. Daar wordt je niet sterker of gelukkiger van.
Kan je niet op jezelf gaan wonen zonder helemaal met je ouders te breken? Dan heb je meer vrijheid om te doen en laten wat je wil, maar kan je toch een band met je ouders houden. Dat vinden ze misschien niet fijn, maar zullen ze je echt verstoten als je uit huis gaat wonen?
||
Citaat:
Als ik de stap zou zetten zou ik zeker meer vrijheid hebben, maar ik ben echt zo'n familiemens. Juist omdat ik hier nauwelijks familie heb. Het zijn echt zulke gemixte gevoelens! De liefde van mijn familie vs mijzelf en vrijheid. Ik hoop en ik weet gewoon dat ik ooit de stap ga nemen en dan kies ik voor mijzelf. Maar om het alleen te doen vind ik te eng. Het is eigenlijk ook belachelijk dat ik mijzelf zo afhankelijk stel van anderen! en betreft het liefdesverdriet: wat rot voor je ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
relatiecrisis; weet het echt niet meer groovy | 33 | 06-12-2005 15:13 | |
Psychologie |
Ik weet het even niet meer!!!! mira_love | 13 | 01-07-2005 15:25 | |
Psychologie |
ik weet het even niet meer. my iron lung | 4 | 21-05-2005 18:22 | |
Psychologie |
ik weet het allemaal niet meer...wat nu? dark princess | 8 | 27-03-2005 19:18 | |
Liefde & Relatie |
Verliefd op een leraar mira_love | 29 | 22-05-2004 11:19 | |
Liefde & Relatie |
ik weet het even niet meer groezel538 | 15 | 14-10-2003 15:53 |