Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Want als in theorie alleen perfecte mensen gelukkig kunnen zijn, en perfectie is in de praktijk nauwelijks haalbaar, hoe kunnen wij, normale mensen, dan gelukkig worden? De bedoeling is een discussie hiermee uit te lokken.. en ik denk dat er wel mensen zullen zijn met wat tegenargumenten. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
je schept nu zelf de voorwaarden voor een discussie waarin jij dus gelijk hebt. maar die voorwaarden zijn niet onweerlegbaar. onderbouw die "theorie" waar je het over hebt, want mij heb je bijv. totaal niet overtuigd. je doet veel aannames. ik denk bijv. niet dat je gelukkig bent als je alles al bereikt hebt. "willen" is iets heel menselijks, dus als je niets meer te willen hebt, ben je dan gelukkig? verlangen kan een mooier gevoel zijn dan het vervuld hebben van al je verlangens. (sporten is soms leuker als je nog aan het spelen bent dan wanneer je de wedstrijd al gewonnen hebt) Citaat:
|
![]() |
als ik wat voorstellen mag doen voor een stelling:
- perfectie is (wel/niet) nodig om gelukkig te zijn. - perfectie leidt tot geluk hier kun je over discussiëren zonder al uit te moeten gaan van discutabele uitgangspunten (over perfectie).
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien kun je ook gelukkig zijn (aangenomen dat de definitie waar is) als je onder de 80 bent. Er wordt niets gezegd over de duur van het geluksgevoel. Al ben je maar voor een paar minuten gelukkig. Dat je denkt dat je op dat moment alles hebt wat je hartje begeert. Ik denk trouwens ook dat er bij geluk sprake van evenwicht moet zijn. Als je niet weet wat ongeluk is, besef je niet dat je gelukkig bent. |
![]() |
|
Ja de perfecte mens is altijd gelukkig. Helaas is dit op aarde niet mogelijk.
Want hoe kan men geluk op deze wereld ervaren als je niet weet wat ongeluk is? Ditzelfde geld voor blijheid (verdriet), pijn (genot), etc. Als je altijd gelukkig bent, zou je dit als normaal gaan beschouwen. En zelfs eraan gaan twijfelen op den duur. De aardse mens heeft immers altijd wat te klagen. Als je ook weet wat ongeluk is, dan herken je ook het geluk in je leven. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Aarde: oerknal of in 7 dagen?? Stanley | 332 | 19-01-2009 07:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Chrisje Angeles | 17 | 29-01-2003 19:29 | |
ARTistiek |
De Rots Hannibal | 11 | 21-09-2001 20:52 |