Advertentie | |
|
![]() |
|
We hebben ooit wel een jury idee gehad, maar dat was meer omdat er zoveel verhalen waren dat het amper in een poll paste.
Wat mij betreft is het best eens te proberen, maar het lijkt me dan wle voor de hand liggend dat de jury zelf niet mee doet, maar dat is ws ook weer niet goed voor het aantal verhalen. Zelf stem ik nooit omdat ik de polls moet controleren en weet van wie wat is. Hoeveel mensen moeten er dan in zitten, wie moeten dat dan zijn etc?
|
Kan de bedoeling niet zo zin dat mensen wel gewoon hun kritiek geven om de verhalen, en dat de jury daar dan op ingaat? Ik weet niet zo goed hoe ik het anders uit moet leggen, maar ik hoop dat jullie het snappen
![]()
|
Ik denk dat het een heel goed idee is.
Er moeten natuurlijk niet te veel mensen in, anders worden er inderdaad geen verhalen geschreven, misschien 3 of 4? Het is daarnaast belangrijk dat er van te voren wordt bepaald waar op wordt gelet, zodat niet alleen de persoonlijke mening van het jurylid meetelt. Een aantal criteria en punten om op te letten kunnen dan opgesteld worden.
||
Citaat:
|
Ik vind een jury dus superleuk! Ik doe nooit meer mee aan verhalenwedstrijden want thema's tijd op opdracht schrijven blaa *insert nog honderdduizend andere zinloze excuses* maar ik vind beoordelen wel heel leuk. We kunnen evt. ook allebei doen, dat je én kunt stemmen én dat de jury een winnaar bepaalt? Als daar dan hetzelfde verhaal uit komt, heb je natuurlijk wel ultiem gewonnen.
Ik denk dat drie, vier mensen inderdaad genoeg is. En we zijn volwassen & groot genoeg om die zelf aan te kunnen wijzen, denk ik. Wie zouden dat überhaupt willen, in de jury? Naast mezelf bedoel ik dan. Vogelvrij wil dus ook wel, concludeer ik uit haar posts. Wie nog meer? Ik wil verder wel beloven dat ik een verhaaltje zal schrijven voor de volgende wedstrijd, als ik niet in de jury zit!
|
Dit lijkt me ook een goed idee. Ik vind verhalen schrijven heel erg leuk maar jureren lijkt me ook ontzettend leuk. Dus hierbij stel ik me kandidaat om jurylid te worden.
En even over promoten. Ik vind het heel jammer dat we in onze 'handtekeningen' geen links kunnen zetten, hoewel ik begrijp waarom het niet mag. Ik had al eerder voorgesteld om op de homepage van scholieren.com te gaan adverteren maar dat vond iemand geen goed idee. Maar misschien kunnen we alsnog in onze 'handtekening' zetten dat er een schrijfwedstrijd gaande is en ander kan er toch ook ergens op 't forum een topic geopend worden waarin staat dat er een schrijfwedstrijd gaande is?
|
Drie juryleden lijkt me eigenlijk wel genoeg. Ik stel voor dat daar sowieso de winnaar van de laatste verhalenwedstrijd in komt te zitten. En dan nog twee anderen, er zijn blijkbaar genoeg gegadigden...
Het is inderdaad wel een nadeel dat mensen die in de jury zitten niet mee kunnen doen, maar er is ook nog een andere optie en dat is dat mensen niet één stem uitbrengen, maar punten. Drie punten voor het beste verhaal, twee voor de tweede, een voor de derde, zoiets. Volgens mij is dat op DoP wel eens gedaan...?
|||
Citaat:
Veel zin om het op andere fora hier te zetten heeft het niet en dat vind ik ook een soort van vervuiling. Ik hoef hier ook de DoP wedstrijd niet. Citaat:
Meer dan 3 zeker niet en wmb is een van de 3 een van de fb's oid. Anders trek je het forum leeg met mensen die ook kunnen schrijven en heb je weer te weinig deelnemers. Ik stel voor dat de leden die in de jury zitten ook iedere keer wisselen zodat iedereen een keer kan. Maar hoe zien jullie de rest? Verhalen op het forum posten, jury x dagen in beraad en dan een winnaar?
|
Dramatisch? Zo moeilijk is het toch niet? Het leuke daaraan is juist dat het er een eerlijker uitslag ontstaat, omdat veel mensen nu twijfelen tussen twee of drie verhalen en dan uit armoe zomaar ergens op stemmen, maar op deze manier kun je meerdere verhalen je waarderen laten blijken, waardoor ook meer mensen tevreden zullen zijn over de uitslag.
Van mij mogen mensen best in hun sig zetten dat er een verhalenwedstrijd aan de gang is overigens, maar meer reclame lijkt me niet echt nodig, er zullen toch niet zoveel mensen zijn die zin hebben om al die dingen te lezen. En als er een jury wordt aangesteld, dan lijkt het me inderdaad dat de verhalen gepost worden, dat de juryleden een weekje in beraad gaan en dat dan de winnaar bekend wordt gemaakt dmv een juryrapport (maar wel wat positiever dan die van writenow hoor!). Ieke, wat bedoel je in hemelsnaam met wmb?
|||
Citaat:
![]() Flayaway of ik, met 2 leden die zich aanbieden en iedere wedstrijd wisselen. Niet iedereen heeft ook altijd evenveel tijd. Citaat:
||
Citaat:
@Ieke: Oké, sorry hoor ![]()
|
Mensen, mensen, internet. Ik zou er geen te grote jury van maken, want dat vertraagt alleen maar en dan heb je inderdaad minder wedstrijddeelnemers. My two cents.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Ik vind het idee van punten geven voor verhalen ook niet slecht.
Ik denk alleen dat dat niet echt een oplossing is, aangezien er weinig mensen stemmen. Er zullen dus ook weinig punten worden gegeven. Het beeld wordt alleen wat duidelijker. Ik vind een jury van 3 personen het proberen wel waard. Natuurlijk een fb, de winnaar van vorige keer is ook best leuk, en een vrijwilliger. De jury moet niet alleen een stem uitbrengen, maar alle verhalen van uitgebreid commentaar voorzien. Andere kunnen ook commentaar geven. Is er al behoefte aan een nieuwe wedstrijd of stellen we een datum voor over een maand ofzo?
|
Nee nee, de jury moet natuurlijk een juryrapport schrijven, net als in 'het echt'. Maar in dit geval wel leuk als elk verhaal daarin behandeld wordt, ja.
|
![]() |
|
Hm... ik vind het prima als er nu meteen een wedstrijd aangekondigd wordt, alleen weet ik niet wat anderen ervan vinden. Ik denk dat het inderdaad over een maand of zo beter is.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Thema Sprookjes flyaway | 63 | 02-12-2011 13:08 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: de verhalen! flyaway | 80 | 31-10-2009 19:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Columnwedstrijd Verwijderd | 48 | 01-09-2004 12:27 | |
Verhalen & Gedichten |
De columnwedstrijd, sluitingsdatum 1 mei. Ieke | 0 | 08-04-2004 19:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Het voorstel voor de nieuwe versie van de verhalenwedstrijd. Ieke | 9 | 22-03-2004 20:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Discussie verhalenwedstrijd: Hoe verder? Ieke | 28 | 09-03-2004 14:51 |