Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2008, 17:57
AdoraBat
AdoraBat is offline
Ik ben nu 17 (in oktober geworden), en ben ongeveer 1.60.
Ik wil graag wat cm's groeien, dus wat voor voeding is goed voor de groei?

Maakt melk je langer?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2008, 19:16
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Gewoon gezond eten is goed voor de groei, maar dan wel vanaf de geboorte. Maar je bent nu 17 en ik denk niet dat je nog veel zal groeien als meisje zijnde. Accepteren maar.
Oud 28-12-2008, 19:21
Verwijderd
Waarschijnlijk groei je niet meer, als je 17 bent.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2008, 20:21
DeepOceans
DeepOceans is offline
ik zelf groeide ik tot ik 21 was (maar ik was dan ook erg lang. )
maar ik ben dan ook nu al redelijk lang,
om maar heel simpel te zeggen: Ja, je kunt nog groeien (ik verwacht zeker van wel) en als je je voeding aanpast kan je dit verschil in lengte groter maken. het belangrijkste om te groeien is, eiwitten en proteinen.
dus vis en vlees (veel vlees!!!) het leuke aan dit dieet is dat het ook goed help als je in de breten wilt groeien, en dat is vaak wel iets dat wat kleinere mensen wel willen.

veel succes er mee, en verwacht er niet te veel van.
ps, als je uberhoud pas laat in je pubertijd ben gekomen, helpt het ook. dan kun je nog behoorlijk wat gaan groeien.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2008, 20:47
xxChange
xxChange is offline
Idd, don't give up all hope. Ben het laatste jaar ook weer mooi een centimeter gegroeid
Met citaat reageren
Oud 30-12-2008, 16:00
hahaha
hahaha is offline
Citaat:
ik zelf groeide ik tot ik 21 was (maar ik was dan ook erg lang. )
maar ik ben dan ook nu al redelijk lang,
om maar heel simpel te zeggen: Ja, je kunt nog groeien (ik verwacht zeker van wel) en als je je voeding aanpast kan je dit verschil in lengte groter maken. het belangrijkste om te groeien is, eiwitten en proteinen.
dus vis en vlees (veel vlees!!!) het leuke aan dit dieet is dat het ook goed help als je in de breten wilt groeien, en dat is vaak wel iets dat wat kleinere mensen wel willen.

veel succes er mee, en verwacht er niet te veel van.
ps, als je uberhoud pas laat in je pubertijd ben gekomen, helpt het ook. dan kun je nog behoorlijk wat gaan groeien.
Bij mijn weten is je groei genetisch bepaald en ga je echt niet langer worden door bepaalde vitaminen/stoffen in te nemen.
Ga naar je dokter, laat een botonderzoek doen en je weet al meteen of je botten volgroeid zijn of niet.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2008, 17:19
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
niets mis mee toch klein zijn? ik ben zelf ook 17, word in april 18 en ben ook maar 1.64 ( net nog gemeten )
ik groei nog steeds omdat ik pas laat ongesteld ben geworden etc. ik wil ook welleens groter zijn, maar wees gewoon blij met je lengte. het heeft vele voordelen die je nu nog niet ziet misschien, maar straks wel.
ik heb bijvoorbeeld dat ik wel kinderbroeken aan kan soms. deze zijn plaats van 70 euro al gauw 30 euro, en zijn dan bijna het zelfde ook nog.
Ook hoef jeje nooit zorgen te maken dat een jongen kleiner is dan jij zelf bent.
Ook word ik door dat ik niet zo groot ben, vaak jonger geschat. gelukkig heb je hier een id kaart om te bewijzen dat dit niet zo is, en kan je zeggen bij bepaalde dingen dat je jonger bent waardoor entree bijvoorbeeld goedkoper is.

en je zal nog wel even groeien. doe ik namelijk ook nog!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 16:24
Verwijderd
Ik ken een meisje van 17 die nauwelijks 1.50 is !
en dat vind ze niet leuk...
En als die veel gaat eten. wordt ze alleen maar dikker.

Laatst gewijzigd op 05-01-2009 om 16:25. Reden: foutje moet kunnen, baas.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Ik ken een meisje van 17 die nauwelijks 1.50 is !
en dat vind ze niet leuk...
En als die veel gaat eten. wordt ze alleen maar dikker.
Net wat het zegt:

NIET meer eten, daar word je vies, dik en vadsig van en dat druist in tegen het schoonheidsideaal van de maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 22:30
BlackTiger
BlackTiger is offline
ik wist niet dat mensen er problemen mee hadden om klein te zijn, ik ben zelf net 16 jaar en nu al 1,97 m!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2009, 01:29
Verwijderd
Je hebt een maximum in je eigen genen liggen en je hebt beperkingen door je omgeving waardoor je het maximum niet haalt. Dat is ook waarom mensen gemiddeld niet langer worden dan 2.20 ofzo uiteindelijk, dat kan gewoon niet.

Je komt maximaal proberen geen beperkingen meer te hebben maar je hebt al een volwassen vrouwenlichaam, vanaf hoe oud was je ongesteld?

En dat geen beperkingen hebben is voornamelijk genoeg vitaminen en mineralen neem ik aan. En andere voedingsstoffenbla.

Maar och, 1.60 voor een meisje is echt niet dramatisch.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 14:07
crazycat
crazycat is offline
ik krijg altijd groeispurten in vakanties, ik denk dat het komt omdat ik dan lang uitslaap en heel veel sport
maar kort zijn is helemaal niet erg hoor, zelf val ik op kortere meisjes, (150-170) dus blijf maar liever kort, want ik neem aan dat de meeste jongens niet vallen op grootere meiden
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 16:27
Sens.
Sens. is offline
1.60m is toch echt zo klein niet. Of misschien denk ik dat omdat ik zelf nog 9 centimeter kleiner ben. Dus maak je geen zorgen
.

En wat Lisaaah zegt.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 20:06
Verwijderd
Je kunt een paar minuen per dag aan de trap gaan hangen. Dat schijnt wel een heel klein beetje te helpen, je laat de zwaartekracht op een andere manier op je werken. Of het de moeite waard is weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2009, 20:15
kuik
kuik is offline
1,60 is niet zo heel erg klein. maar als je er heel erg mee zit zou je kunnen overwegen om naar de kinderarts te gaan. ik heb zelf het omgekeerde probleem gehad, ik wilde namelijk niet langer worden. ik ben toen ook naar de kinderarts gegaan, maar ik was toen (zo goed als) uitgegroeid. aan de trap hangen lijkt me geen goede tip.
Oud 10-01-2009, 00:24
PatoLoco
PatoLoco is offline
Citaat:
Je hebt een maximum in je eigen genen liggen en je hebt beperkingen door je omgeving waardoor je het maximum niet haalt. Dat is ook waarom mensen gemiddeld niet langer worden dan 2.20 ofzo uiteindelijk, dat kan gewoon niet.
http://www.guinnessworldrecords.com/...llest_man.aspx

2m 72 cm

't Is wel uitzonderlijk natuurlijk

Just teasing
Met citaat reageren
Oud 10-01-2009, 00:50
Verwijderd
Gemiddeld
Met citaat reageren
Oud 10-01-2009, 09:42
PatoLoco
PatoLoco is offline
Met citaat reageren
Oud 13-01-2009, 08:04
Verwijderd
een jaar na de eerste ongesteld groei je niet meer. maximaal nog 5 cm.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2009, 20:00
Mobius
Mobius is offline
Je blijft tot in je kist 1,60 meter. Get used to it.
Oud 17-01-2009, 18:08
Tomkey
Tomkey is offline
Ik ben 15, 1.70 niet echt groot, maar ik groei tog nog he ?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 18:09
Tomkey
Tomkey is offline
Citaat:
Dus als je ongesteld bent geweest voor de eerste keer groei je nog maar een jaar?

Zal niet kloppen, ken een meisje wat in groep 6 ongesteld werd, en ze zit nu in 4e ?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 19:49
Verwijderd
ik heb het van mijn voormalig biologielerares vernomen, dus het zal wel kloppen.
of misschien zijn er wel uitzonderingen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2009, 22:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
Dus als je ongesteld bent geweest voor de eerste keer groei je nog maar een jaar?

Zal niet kloppen, ken een meisje wat in groep 6 ongesteld werd, en ze zit nu in 4e ?
En toch klopt het. Het feit dat een meisje al in groep 6 ongesteld werd, doet daar niks aan af. Waarschijnlijk is zij de afgelopen jaren nauwelijks langer meer geworden.

Je groeispurt heeft te maken met de ontwikkeling van het lichaam. Menstruatie is ook zo'n ontwikkeling en ontstaat doorgaans pas ná de groeispurt (en ook ná borstontwikkeling en en groei van lichaamsbeharing). Bij jongens is dat andersom. Daar volgt de groeispurt meestal pas aan het einde van de lichamelijke ontwikkeling die bij de puberteit hoort.
En ze worden natuurlijk ook niet ongesteld. Maar goed, dat weet je ook wel. Alleen stond mijn zin anders zo raar
Oud 20-01-2009, 13:12
Slaapkopf
Slaapkopf is offline

Oud 01-02-2009, 20:35
Angelzz
Angelzz is offline
1.60 is toch niet zo klein?
Ik ben 13 en 1.70 m, dat is ook niet altijd leuk, hoor . En ik moet nog groeien! (Nog maar een paar cm gelukkig, maar toch).
Maar ja, blijven hopen!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 19:05
maithe
maithe is offline
Citaat:
Echt waar?
Bah daar word ik ongelukkig van.
Ik ben 13 jaar en 1.56 en werd ongesteld toen ik 11 was.
Ik wil zó graag nog groeien.
Als ik de 1.60 nog zou halen zou ik echt heel erg blij zijn maar nu ik dit lees begrijp ik dat dit er voor mij dus niet inzit... balen
Is er echt geen manier hoe ik groter kan worden?
Ik ben ook al sinds mijn 10e vegetariër maar dat kan er toch niks mee te maken hebben of wel?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 11:50
31337
31337 is offline
Maak je anders ff druk om je lengte. Elke lengte heeft zo'n z'n charmes. Ik ben zelf 1.90m en heb een ex van 1.51m. Ik vond (en vind) haar best aantrekkelijk en vooral door haar lengte. (en ja, ze is van mijn leeftijd). En bovendien vallen de meeste mannen niet op vrouwen die veel groter zijn dan hen.
Oud 10-06-2009, 12:07
Volk
Volk is offline
Als er iets is waar je je niet druk om moet maken is het wel je lengte. Je kunt er namelijk niets aan veranderen. Ik word over iets minder dan een maandje 21 en ben al sinds mijn 16de 1.56. En dat is helemaal niet erg. Sterker nog, het heeft heel veel voordelen om wat korter te zijn. Maar daar kom je vanzelf wel achter.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 12:07
Verwijderd
Wat een onzin. Ik groeide tot mijn twintigste terwijl ik al sinds mijn dertiende ongesteld ben. Niet veel, maar toch.
En topicstarter: 1.60 is een prima lengte en er komen vast nog wel een paar centimeters bij.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 13:35
prulletje
prulletje is offline
Ik vind het juist jammer dat ik zo lang ben. Ik ben 1.77 en begin niet snel een relatie met een jongen die kleiner is dan mij. Gewoon omdat het raar staat en ik me er niet prettig bij zou voelen. Jij hebt daarentegen, met je 1.60 veel meer jongens waarmee een relatie zou kunnen beginnen.
Ik zou er blij mee zijn. Klein is fijn!
Oud 26-06-2009, 10:28
aron-player
aron-player is offline
klein is niet altijd fijn hoor..
als er meisjes met lange gebruinde benen en korte rokjes langslopen
dan vind ik dat wel mooier dat kleine meisjes met grote borsten ofzo
Met citaat reageren
Oud 26-06-2009, 15:15
maithe
maithe is offline
Citaat: