Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Advertentie
Oud 08-08-2002, 20:28
Boogie
Boogie is offline
Oud 08-08-2002, 21:31
konflict
konflict is offline
Hoe het zo kwam? DJ Tiësto, ooit begonnen in Breda als discjockey in swingcafé de Lendte, draaide tot 1999 enkel in kleine clubs, maar brak door op Innercity in de Amsterdamse RAI. Nietsvermoedend maakte hij de compilatie-cd van het dance-festijn, werd gevolgd door een cameraploeg, en daarna wilde iedereen hem hebben.

die cd heb ik ergens liggen, is de beste trance cd die ik heb. de enige cd met trance die ik nog wel 'ns opzet
Oud 08-08-2002, 21:42
fibonacci
fibonacci is offline
Komkommertijd ten top: Tiësto op de voorpagina

Het artikel staat bol van de lofuitingen en onwetenheden, zo schijnt Tiësto het voor de lol te doen, en verderop staat: "over de salariëring van de Stones hoorde je toch ook niemand klagen?"
Die gast spoort niet, hoe kun je jezelf nou met zulk soort artiesten gaan vergelijken..

Wel mooi voor hem, alle onnozele burgers nemen dit lyrische gewauwel voor zoete koek aan dus heeft hij er in een klap weer een aantal duizend bewonderaars bij.

Toen ik voorbij de zin "van andere dj's kan ik niets meer leren" kwam verslikte ik me bijna in m'n boterham. Knul, koop een een cd'tje van pakweg Howells/Sasha/Digweed/Remy/Kleinenberg/wie dan ook...

De Innercity cd heb ik een aantal weken weer eens opgedoken. Niet slecht, was ooit wel een van m'n favorieten.

Elvis remixen en Junkie XL trachten te evenaren? Ik hou m'n hart vast. Dat zal wel weer een hit worden
Oud 08-08-2002, 23:01
Bor
Bor is offline
goed voor NL, ikzelf heb nooit zo'n hoge pet op van m..
Oud 09-08-2002, 01:00
Verwijderd
Citaat:
fibonacci schreef:
*verhaal*
Mijns inziens doe je hem nu wel te kort. Ik geef ook toe dat er genoeg DJs zijn die hem qua talent en ervaring ruimschoots voorbij streven...denk idd maar aan Remy, Marcello, Oakenfold, Digweed en (vooral) Pete Tong. Toch, hij is één van de beste Nederlandse DJs ooit, vooral internationaal gezien.
Oud 09-08-2002, 04:40
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
k vind Tiësto zwaar roeleren
Oud 09-08-2002, 10:20
fibonacci
fibonacci is offline
Citaat:
nare man schreef:
Mijns inziens doe je hem nu wel te kort. Ik geef ook toe dat er genoeg DJs zijn die hem qua talent en ervaring ruimschoots voorbij streven...denk idd maar aan Remy, Marcello, Oakenfold, Digweed en (vooral) Pete Tong. Toch, hij is één van de beste Nederlandse DJs ooit, vooral internationaal gezien.
Oakenfold en Marcello zijn op hun huidige niveau ook nogal discutabel (ver over hun top heen dus). Pete Tong heeft veel voor de scene gedaan maar is m.i. geen erg goede dj.

Desondanks vind ik het mooi wat Tiësto bereikt heeft, hij heeft er hard voor gewerkt. Als ik hem live zie met wat bier op vind ik het ook wel goed, maar thuis zou ik het nooit draaien.

Waar ik me aan stoor is het feit dat ik hem qua techniek noch qua platenkeuze ver boven het maaiveld vind uitsteken, en dat hij tóch de top bereikt heeft, terwijl ik zoveel kleinere dj's in NL zie die ik het veel meer zou gunnen om op zijn plaats te staan. Maar zo werkt het nou eenmaal in de muziekbusiness..

Ik weet niet of je het volledige artikel hebt gelezen (volgens mij las je wel de Volkskrant?) maar het neemt hier en daar de vormen van een epos aan. Vooral in de stukken waar hij zelf aan het woord is straalt de arrogantie er vanaf. Moby (waar hij mee tourt) vind ie maar niets, zelf gaat hij het misschien wel beter doen in de toekomst. Dat soort uitspraken..
Oud 13-08-2002, 19:00
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Oakenfold blijft de beste DJ ter wereld. Daar valt weinig aan te veranderen. Live in Oslo (Live @ Cosmopolite Club, te Oslo, 1997) blijf ik erg cool vinden.

And by the way, fibonacci: Thijs vergelijkt zichzelf niet met The Stones, dat waren backstage grapjes over het geld wat hij met draaien verdiende.

Maar dat terzijde, het gaat immers over Tiesto aka Thijs himself. Ik vind dat die jongen het erg ver heeft geschopt voo 'zomaar' een DJ uit Breda. Die oude Sunrisejes (In Search of Sunrise, het liefst de eerst) zijn nog wel de beste dingen van hem. Voor de nieuwste Magik loop ik niet heel erg warm. Kvond Live in L.A. zelfs wat zwakjes.

Mijn persoonlijke mening hierboven, maar al met al: we kunnen niet om Thijs heen. Over heel de wereld blijft hij het goed doen, erg bekend in Australie, maar in Japan draait ie ook voor overvolle zalen. This was a live session of DJ Tiesto, make some noise.
Oud 13-08-2002, 23:46
fibonacci
fibonacci is offline
Citaat:
StijnSpoortNiet schreef:
Oakenfold blijft de beste DJ ter wereld. Daar valt weinig aan te veranderen. Live in Oslo (Live @ Cosmopolite Club, te Oslo, 1997) blijf ik erg cool vinden.
Typisch. Baseer je je mening op de Oakenfold van nu of de Oakenfold van toen? In het verleden was hij goed (legendarische Goa mix uit '94, sydney essential mix uit '99, de door jou genoemde global underground cd kan er ook wel mee door). Ik vind hem nu nogal tegenvallen. Technisch gezien is hij al niet veel bijzonders maar z'n platenkeuze is zo ongelofelijk saai en onorigineel. Maandenlang dezelfde platen. Maar dat is mijn mening dan weer.

Citaat:
And by the way, fibonacci: Thijs vergelijkt zichzelf niet met The Stones, dat waren backstage grapjes over het geld wat hij met draaien verdiende.
Misschien dat het een grapje was, maar ten eerste vond ik het niet grappig en ten tweede plaatst hij zich dan nog steeds naast de Stones, grap of niet.

Citaat:
Maar dat terzijde, het gaat immers over Tiesto aka Thijs himself. Ik vind dat die jongen het erg ver heeft geschopt voo 'zomaar' een DJ uit Breda.
Beetje vage opmerking natuurlijk. Elke DJ was vroeger "zomaar" en doodnormale jongen.

Citaat:
Die oude Sunrisejes (In Search of Sunrise, het liefst de eerst) zijn nog wel de beste dingen van hem. Voor de nieuwste Magik loop ik niet heel erg warm. Kvond Live in L.A. zelfs wat zwakjes.
Ik heb me doodgelachen om de tracklisting van ISOS2. "Ik wil ook progressive zijn, maar ik durf niet goed, en kies daarom de 15 meest gehypte en toegankelijke platen die het afgelopen jaar verschenen zijn, liefst met vocalen want dat doet het goed bij de vrouwen", dat gevoel bekroop me zo'n beetje.
Kom op zeg, kom eens met tracks die ik nog nooit gehoord heb, in plaats van zo'n hitlijstje.

Citaat:
Mijn persoonlijke mening hierboven, maar al met al: we kunnen niet om Thijs heen. Over heel de wereld blijft hij het goed doen, erg bekend in Australie, maar in Japan draait ie ook voor overvolle zalen. This was a live session of DJ Tiesto, make some noise.
Ik ontken zijn populariteit niet, maar zet slechts vraagtekens bij zijn kwaliteiten.

Ieder zijn smaak.
Oud 14-08-2002, 01:52
Verwijderd
Maar toch is het bij Tiësto eigenlijk meer een kwestie van talent en muzieksmaak, niet echt een kwestie van techniek. Als we kijken naar de échte 'turntable junkies' zoals Dave Clarke en DJ Rush, dan zien we dat die een véél betere techniek hebben.
Oud 14-08-2002, 16:17
Bor
Bor is offline
Citaat:
nare man schreef:
Als we kijken naar de échte 'turntable junkies' zoals Dave Clarke en DJ Rush, dan zien we dat die een véél betere techniek hebben.
jammere van Clarke alleen is is dat ie heel soms iets teveel staat te "trucen", waardoor het minder dansbaar wordt..

maar over t algemeen OHHHHHHHHHHHHHHHHH MAMMMMMMMMMA WAT HEERLIJK..

Oud 21-08-2002, 14:20
Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
Ja is inderdaad waar, de beste man wordt hier de hemel in geprezen, en als ik zeg dat ik het niet zo heb op Tiesto-trance hier in Amerika word ik bijna door villagers met brandende fakkels het dorp uitgejaagd! Nou ja, bij wijze van spreken dan... In ieder geval Tiesto is het helemaal in Amerika, en al mijn amerikaanse vrienden willen met me mee terug naar Nederland, omdat ze dus helemaal gek zijn van Nederlandse trance
Oud 22-08-2002, 14:41
Verwijderd
Ik ga naar Tiesto zondag! Op beachbop Heb er heel veel zin in.
Maar dat terzijde
Advertentie

Regels voor berichten