Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2009, 20:26
Verwijderd
hallo,

mijn moeder zoekt een nieuwe desktop. Van computers ben ik de laatste tijd niet meer echt op de hoogte, dus wat zal ik voor haar gaan kopen??
De huidige is alweer ruim 7 jaar oud, met een single core processor en 1gb geheugen

doel:
spelletjes (zylom spelletjes, lekker simpel :cool)
internetten
niks

wat gaat het worden?
dual core?
quad core?
4 gb geheugen?

vertel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2009, 21:34
Verwijderd
http://www.dixons.nl/De_online_winke...5/default.aspx

is da wa?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 09:32
M@rco
M@rco is offline
Dan zou ik gewoon het allergoedkoopste systeem nemen, bijv. deze:

http://www.dixons.nl/De_online_winke...3/default.aspx
Oud 21-06-2009, 12:03
Verwijderd
hey marco

bedankt voor je reactie!
ik heb nog even verder zitten kijken

http://www.mycom.nl/Products/View/My...909.aspx#Specs
is dat niet beter? muis en toetsenbord hebben we al goede dus dat heeft geen meerwaarde
verder is de prijs hetzelfde!

groetjes,
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 12:20
Verwijderd
alleen de videokaart is kud
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 14:00
M@rco
M@rco is offline
Ook prima Videokaart boeit natuurlijk totaal niet als je alleen maar internet.
Oud 21-06-2009, 15:03
Verwijderd
maar ook spelletjes! iig zylom spelletjes, en misschien doe ik er ook af en toe een spelletje op
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 20:16
WolterB
WolterB is offline
Dan nog heb je geen goede/dure videokaart nodig. Het goedkoopste van het goedkoopste moet kunnen voldoen en wanneer je zelf heel soms spelletjes wilt spelen hoeft dat natuurlijk niet op een hoge resolutie.
Oud 22-06-2009, 08:27
Verwijderd
ik koop wel gewoon wat
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 10:16
pc fluisteraar
pc fluisteraar is offline
neem dan gewoon een goedkoop amd systeempje. In de chipset van amd zit al een hd 3200 of 3300 die sterk genoeg is voor het afspelen van hd content. kan je als je meer prestaties wilt altijd nog een extra graka erin bouwen en in hybrid crossfire laten draaien. dan neem je gewoon een athlon|| x2 550 oid of een phonom|| als processor. neem je een mobo met am3 socket kan je later altijd nog upgraden. let wel op dat je voeding sterk genoeg is en dat je een pci x16 poort hebt dan kan die jaren mee. helaas zijn die laatste twee (mobo en voeding) onderdelen waar veel fabrikanten op besparen. Het hangt er gewoon vanaf of je een OEM computer neemt of een zelfbouw. succes.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 08:16
Verwijderd
ik denk gewoon een OEM kast
of is zelfbouw veel goedkoper ?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 09:24
WolterB
WolterB is offline
Bij zelfbouw krijg je meer waar voor je geld is mijn mening. En je weet zeker dat er kwalitatief goede onderdelen in je kast zitten. Grote fabrikanten willen nog wel eens 2e rangs voedingen/moederborden/schijven/videokaarten in een kast stoppen en alleen het soort product vermeleden, niet het merk.

Dit is mij één keer overkomen en sindsdien bouw ik altijd zelf mijn pc's.
Oud 23-06-2009, 10:37
M@rco
M@rco is offline
Mwah, grote fabrikanten zullen in de regel ook gewoon merkonderdelen gebruiken. Vaak is het wel zo dat het moederbord custom-made is en dan heb je wat dat betreft weinig uitbreidingsmogelijkheden. Voedingen zijn kwalitatief ook altijd wel in orde (een fabrikant heeft er immers geen baat bij als een cheap ass voeding ontploft en het systeem sloopt ), maar laten vaak ook niet zo heel veel ruimte voor uitbreiding.

Zelfbouw is in die prijsklasse vaak wel wat duurder, plus je moet er een hoop tijd aan besteden (en je moet het zelf fixen als er iets kapot gaat). Dus ja, het is maar net waar je zin in hebt
Reageren

Regels voor berichten