Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2009, 21:35
Rivka
Rivka is offline
Beste mensen,

Ik heb een leraar Frans (Remco) en hij is echt heel erg stom.
Ik zat eerst op een andere school met een te gekke, jonge lerares (ze was ook mijn mentor) en nu heb ik een stomme ouwe uil
Ik ben de beste van de brugklas met Frans en doe met veel dingen ook mee van 3 vwo (ik zit in de 1ste).
Ik ben zijn lievelingetje, maar desondanks is hij nogal kut () en hij is echt een slechte leraar. De rest van mijn klas bakt helemaal niks van Frans.
Ik vind Frans leuk, maar ik ben nu echt ongemotiveerd. Remco geeft me stomme opdrachten die hij toch niet nakijkt
Anybody help?
Oud 18-06-2009, 15:05
tromort
tromort is offline
Zeg het hem.
Dat je je afvraagt of er ook leuke opdrachten zijn omdat je deze nogal saai en demotiverend vindt.
je vindt frans zo leuk dat je er extra opdrachten voor wil maken? gewoon voor je plezier? wow.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 15:26
Verwijderd
Even hem erop aanspreken is misschien het handigste inderdaad .

En vind je hem een slechte leraar, of bakt hij er echt helemaal niets van? Ik bedoel, legt hij grammatica dingen uit etc. Als dat namelijk gewoon zo is heb je namelijk gewoon pech dan heb je een leraar die je niet aardig vind. Maar dat soort dingen kom je wel vaker tegen. Legt hij niets uit, snapt hij er zelf niet eens iets van, dán heb je een punt met 'hij is een slechte leraar' .
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 19:05
DBZ
DBZ is offline
Hahaha, ik begrijp je probleem Maak je maar geen zorgen, over 3 jaar doe je niks meer voor school en kom je flink in de problemen
Nja, dat zou kunnen Zo is het nu bij mij iig. Ik was ook erg gemotiveerd. Ik wilde ook altijd extra opdrachten doen en vooruit werken, alleen nu ben ik in gaan zien dat het allemaal geen nut meer heeft. Die docenten kunnen geen les geven en ze zijn idd vreselijk dom. Ik doe nu ook niks meer voor school en ik ga misschien twee jaar in 1 doen op een speciale school voor meer motivatie.

Je denkt vast ''oke, fijn, maar wat heb ik er aan?''. Nou dit:
Ga naar een andere school!!! Je hebt vast hetzelfde bij andere vakken(dat je het maakelijk vindt enzo). Als je onder je niveau blijft zitten, haal je sowieso het maximale er niet uit en het zorgt er misschien voor dat je op een gegeven moment niks meer doet voor school. (je denkt misschien dat dat echt niet kan, maar dat dacht ik bij mij ook. Ik vond school zo belangrijk en ik was zo gemotiveerd... Nu niet meerXD)
Maar kerel, als je andere vakken ook erg makkelijk vindt, moet je echt er voor zorgen dat je op een hoger niveau komt(stedelijk gymnasium, maar dat is niet veel beter dan een normaal gymnasium, of een klas over slaan. Of twee, aangezien je nu ook dingen voor de derde doetXD)

Maar doe iig iets.

Owja, en iets meer OT
Zeg tegen hem dat je geen zin hebt in die opdracht en dat je hem een slehcte docent vindt. Vertel alles wat je ons hebt verteld
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 18:08
Rivka
Rivka is offline
Citaat:

Owja, en iets meer OT
Zeg tegen hem dat je geen zin hebt in die opdracht en dat je hem een slehcte docent vindt. Vertel alles wat je ons hebt verteld
Ja, dat zal echt helpen. Hem een slechte docent noemen verergert de zaak alleen maar (hij is het wel hoor, maar als ik dat zeg krijg ik echt problemen)...
Oud 24-06-2009, 10:26
Frankrijk
Frankrijk is offline
Ga in je vrije tijd wat Franse boeken lezen. Is goed voor je leesvaardigheid en vocabulaire.
Oud 24-06-2009, 15:31
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Ja, dat zal echt helpen. Hem een slechte docent noemen verergert de zaak alleen maar (hij is het wel hoor, maar als ik dat zeg krijg ik echt problemen)...
Je bent slim genoeg om het tactisch aan te pakke Gewoon een beetje eromheen lullen, zodat je in principe zegt dat ie dat is. Zeg gewoon dat je liever wat veranderingen ziet.
En trouwens, als je zegt dat hij een slechte docent is, zal dat zeker helpen... Misschien zelfs wel beter dan wanneer je aardig doet.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 18:43
Verwijderd
Waarom naar een andere school gaan? Vraag liever om een andere, goede, docent!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 19:04
DBZ
DBZ is offline
Kan natuurlijk ook, maar misschien zijn die er niet ofzo... Maarja,volgend jaar andere docent misschien he.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten