Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2009, 09:10
anouk1994
anouk1994 is offline
Hoii,

Wij moeten in de proefwerkweek taaldorp kennen van engels en frans. (3de klas havo/vwo)
Alleen ik weet niet hoe het werkt. De juffen die wij hebben voor engels en frans hadden de jaren hiervoor alleen maar 1ste en 2de klassen en die hebben bij ons nog geen taaldorp en volgens mij snappen hun het ook niet Voor frans weet ik het wel een beetje want we hebben dan een boekje met 4 onderwerpen (eigen verhaal, de weg vragen, in het restaurant en bij de dokter) Je gaat dan ongeveer 5 minuutjes per onderdeel naar een leraar toe. (per onderdeel 1 leraar) en dan moet je met hem/haar praten over dat onderdeel. Alleen ik weet niet of ze dan alles uit het boekje vragen, en of ze ook dingen vragen die niet in het boekje staan.

Met engels snap ik ook niet wat ze nou gaan doen. wij hebben de onderdelen (At the doctor's, in het restaurant, reizen en vakantie, op de camping, politie en aan de telefoon.

Hoe doen ze dat bij jullie op school??
en vragen ze ook dingen die niet in het boekje staan (woordjes/zinnetjes)

alvast bedankt!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2009, 09:40
Caviamax
Caviamax is offline
Hoi,

Ik krijg dat soms ook. Op mijn school is het zo dat je ''echte'' situaties uit het dagelijks leven krijgt, wat jij ook al aangaf. Wij oefenen dan ongeveer 4 weken met zinnetjes en gesprekjes, daarna krijg je een proef. Je krijgt dan bijvoorbeeld twee tafels en dat moet een winkel voorstellen. Als jij bijvoorbeeld een dokterskraam hebt, komt je docent misschien wel binnen en begint ze in het Engels/Frans te zeggen wat ze mankeert. Het is eigenlijk een soort rollenspel waarbij je de uitspraak van de taal beter leert. Althans, zo doen ze 't bij mij.

Begrijp je het idee?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 09:56
anouk1994
anouk1994 is offline
Citaat:
Als jij bijvoorbeeld een dokterskraam hebt, komt je docent misschien wel binnen en begint ze in het Engels/Frans te zeggen wat ze mankeert.
Begrijp je het idee?
oké, maar dat kan (bij de dokter) ook andersom. Dus dat de docent binnen komt en vraagt (in het engels/frans) wat er aan de hand is en dan moet ik antwoorden wat ik allemaal heb.

Maar nog een vraagje..

vraagt de docent bij jullie ook woordjes/zinnetjes die niet in het boekje staan??

en krijg je een blaadje wat op staat wat je moet zeggen of moet dat allemaal uit je hoofd?
ik denk het laatste maar ik hoop het niet!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 11:51
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
oké, maar dat kan (bij de dokter) ook andersom. Dus dat de docent binnen komt en vraagt (in het engels/frans) wat er aan de hand is en dan moet ik antwoorden wat ik allemaal heb.

Maar nog een vraagje..

vraagt de docent bij jullie ook woordjes/zinnetjes die niet in het boekje staan??

en krijg je een blaadje wat op staat wat je moet zeggen of moet dat allemaal uit je hoofd?
ik denk het laatste maar ik hoop het niet!
Bij ons is het zo dat je gewoon moet leren waar je de afgelopen periodes mee geoefend hebt. Ik vrees voor je dat je 't uit je hoofd moet doen. Aan de andere kant...het gaat erom dat je je zelf duidelijk kan maken, dus volgens mij hoef je het niet exact te doen zoals het in het boekje staat. Maar dit weet ik niet zeker. Vraag het anders even aan je docent, ook al weet die er niet veel van af (wat ik ook weet typisch van school vind)

Succes met leren!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 12:15
anouk1994
anouk1994 is offline
bedankt voor het antwoorden!
en ik ga het aan een andere docent (engels) vragen, want die we nu hebben voor engels, vind ik niet echt fijn en als je iets vraagt krijg je een antwoord waarbij je nog steeds precies dezelfde vraag hebt. want ze snapt er zelf volgens mijn niks van alleen het lijkt alsof ze dat zelf niet wil zeggen.

maarja ik heb het pas over 19 dagen!!
en het zijn 32 blz's en ik ken nu al blz 1 t/m 9
en ik ben bezig om vandaag t/m blz 15 te kennen
Met citaat reageren
Oud 20-06-2009, 14:43
Tink*
Tink* is offline
Oh ik heb heel vaak meegeholpen aan taaldorp, maar toen ik zelf meedeed of meehielp had ik geen boekje waaruit je dingen moest leren. Je had gewoon een onderwerp en volgens mij kreeg je dan een vel waarop stond wat je ongeveer moest gaan zeggen of waar het over moest gaan en daar werd je dan op beoordeeld. Volgens mij was het nog best wel precies allemaal en van tevoren wist je dan wel dat het standaarddingen zouden zijn zoals bij de dokter/restaurant etc. dus je moest jezelf maar voorbereiden.
Oud 20-06-2009, 21:53
Pimpelmees1992
Pimpelmees1992 is offline
Wij hadden een gebouwtje eigenlijk bij school.. zo'n noodgebouw...
Daarin waren er 5 havo/6vwo leerlingen die kraampjes ofzo hadden...
Je kreeg een boekje met waar je allemaal naartoe moest.. en er over moest praten... per tafel kreeg je een cijfer en je gemiddelde was een proefwerk....
maar je moest dus ook echt rondlopen enzo..
Dus..
Groet...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 19:21
aquarium93
aquarium93 is offline
wij kregen gewoon een rollenspel wat je alleen maar hoefde te vertalen
Negens voor engels en duits en 10 voor frans
Met citaat reageren
Oud 26-06-2009, 14:37
Verwijderd
Taaldorp hebben wij in de 1e en 2e gedaan. Dat was altijd ontzettend leuk. Er zaten dan oudere leerlingen achter een tafel waar een bordje met 'Schoenenwinkel' ofzo boven hing. Dan moest je voor die tafel staan en gingen de bovenbouwers vragen stellen (wat voor maat heb je?). Ik geloof niet dat wij blaadjes of zinnetjes hadden. Je hebt je eigen woordenschat en daar moet je het mee doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten