Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2002, 08:16
Verwijderd
Ik zoek stenen, vloeistoffen of van mijn part gassen die lichtgeven. Zonder enige invloed van de zon, dus ook in het donker
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2002, 08:46
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Ik zoek stenen, vloeistoffen of van mijn part gassen die lichtgeven. Zonder enige invloed van de zon, dus ook in het donker
Nou pak een vis, leg deze in een bakje met zout water, leg dan het bakje met de vis erin op een pleke waar het donker is. Laat het een paar dagen liggen, kijk dan: En je hebt een lichtgevende vis (en ook een stinkende volgens men). Maar dat komt omdat de bacterien dan gaan lichtgeven of zoiets, k'heb ooit bij groot licht gezien.
Oud 02-08-2002, 09:30
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Nou pak een vis, leg deze in een bakje met zout water, leg dan het bakje met de vis erin op een pleke waar het donker is. Laat het een paar dagen liggen, kijk dan: En je hebt een lichtgevende vis (en ook een stinkende volgens men). Maar dat komt omdat de bacterien dan gaan lichtgeven of zoiets, k'heb ooit bij groot licht gezien.
Een vis is geen steen, vloeistof of gas. En ik heb geen zin in die rottende lucht
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 11:01
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Een vis is geen steen, vloeistof of gas. En ik heb geen zin in die rottende lucht
Ja okee.
Oud 02-08-2002, 17:56
Kupu
Kupu is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Neem een brokje fluoriet, of een ander mineraal(zoek maar op op een website) en doe het onder een UV-lamp... succes verzekerd. Of neem wat uranium!!!
Oud 02-08-2002, 18:49
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Kupu schreef:

Neem een brokje fluoriet, of een ander mineraal(zoek maar op op een website) en doe het onder een UV-lamp... succes verzekerd. Of neem wat uranium!!!
Uranium? Daarmee kun je leuke explosieve dingen doen hehehe.
Oud 02-08-2002, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Uranium? Daarmee kun je leuke explosieve dingen doen hehehe.
Jah... Zal het dan wel gaan halen in frankrijk, daar staat zat van dat spul.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Kupu schreef:

Maar dan moet het materiaal zichzelf toch eigenlijk opladen
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 19:13
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

Maar dan moet het materiaal zichzelf toch eigenlijk opladen
volgens mij wel, maar enig logisch nadenken geeft je die conclusie zowieso. licht is een vorm van energie en als stoffen licht geven, kost dat energie. stoffen bevatten geen oneindige energiebron, dus stopt het licht geven na verloop van tijd, lijkt mij. en iemand hier had een uv-lamp als soort "oplader" genoemd....

ik studeer scheikunde en een paar mensen van mijn jaar hebben luminol gemaakt en daar iets mee gedaan en dat gaf ook licht. ik weet niet precies hoe dat zat, ik deed zelf een ander project.
Oud 06-08-2002, 10:47
Verwijderd
Citaat:
skatefamke schreef:

volgens mij wel, maar enig logisch nadenken geeft je die conclusie zowieso. licht is een vorm van energie en als stoffen licht geven, kost dat energie. stoffen bevatten geen oneindige energiebron, dus stopt het licht geven na verloop van tijd, lijkt mij. en iemand hier had een uv-lamp als soort "oplader" genoemd....

ik studeer scheikunde en een paar mensen van mijn jaar hebben luminol gemaakt en daar iets mee gedaan en dat gaf ook licht. ik weet niet precies hoe dat zat, ik deed zelf een ander project.
thnx
Jah, das waar nutuurlijk dat een stof zich moet opladen, foutje
Maar die stoffen die zijn genoemd; Fluoriet en luminol, in hoevere is daar aan te komen?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 15:14
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

thnx
Jah, das waar nutuurlijk dat een stof zich moet opladen, foutje
Maar die stoffen die zijn genoemd; Fluoriet en luminol, in hoevere is daar aan te komen?
dat van dat luminol zou ik na kunnen vragen bij die 2 mensen uit mijn jaar die dat project deden. maar volgens mij zijn ze met een bepaalde stof begonnen en hebben ze op het lab wel minstens 3 dagen lopen synthetiseren... dus niet echt iets om huis-tuin-en keukenachtig na te doen, lijkt mij.
Oud 06-08-2002, 15:21
Verwijderd
Citaat:
skatefamke schreef:

dat van dat luminol zou ik na kunnen vragen bij die 2 mensen uit mijn jaar die dat project deden. maar volgens mij zijn ze met een bepaalde stof begonnen en hebben ze op het lab wel minstens 3 dagen lopen synthetiseren... dus niet echt iets om huis-tuin-en keukenachtig na te doen, lijkt mij.
ok
Iig alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten