Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2001, 19:57
Meidje
Meidje is offline
haaaaai mensjes, ik heb nou 2 jaar Latijn en da gaat steeds beter, heb nou gemiddelde van 7,5 en da was vorig jaar nog een 4,7. Heb sinds dit jaar Grieks en dat kan ik dus helemaaaaaal niet!!! ik sta nou een 3,9 gemiddeld ehhh... ja... iemand leertips voor Grieks toevallig??! We zijn nou bij hfst 11 van eerste boek van Pallas. Thx alvast
Oud 17-12-2001, 11:25
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Veel meer dan je leer- en huiswerk bijhouden kun je niet doen denk ik.
Oud 18-12-2001, 13:53
Lateralus
Lateralus is offline
in 't werkboek van pallas staat per tekst een kolom met woordjes (ergens achterin) Trek met een potlood een lijn na iedere 5of6 woordjes en lees die woorden 5X door en overhoor jezelf dan. je moet niet alle woorden van een hoofdstuk tegelijk proberen te leren, dat lukt niet.

*is blij dat ie geen woorden meer hoeft te leren, is al ver in 't derde boek van pallas*
Met citaat reageren
Oud 18-12-2001, 20:12
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
System of a Deftone schreef:
in 't werkboek van pallas staat per tekst een kolom met woordjes (ergens achterin) Trek met een potlood een lijn na iedere 5of6 woordjes en lees die woorden 5X door en overhoor jezelf dan. je moet niet alle woorden van een hoofdstuk tegelijk proberen te leren, dat lukt niet.

*is blij dat ie geen woorden meer hoeft te leren, is al ver in 't derde boek van pallas*

Ja, en kruisjes zetten voor de woordjes die je niet kent. En vaak herhalen, deed ik ook, en het scheelt echt.

Oud 19-12-2001, 14:02
lnenrvn
lnenrvn is offline
of gewoon met Grieks stoppen, das het meest verstandig
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 20:16
Gothic
Gothic is offline
computerpramma woordjes overhoren , werkt prima...
Oud 06-01-2002, 20:56
Witch Lover
Witch Lover is offline
gewoon je huiswerk doen: dan is Grieks best easy..
Oud 16-01-2002, 20:03
Sophietje12
Sophietje12 is offline
Nu lukt Grieks mij helemaal niet, als ik een halfuur 10 woordjes leer. Weet ik er na een uur nog maar 6 of 7. Ik heb heel lang geleerd op heel veel woordjes en mijn vader overhoorde me maar ik wist meer dan de helft niet Latijn lukt mij ook wel. Dus ik heb hetzelfde als jij......
Oud 16-01-2002, 21:26
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Sophietje12 schreef:
Nu lukt Grieks mij helemaal niet, als ik een halfuur 10 woordjes leer. Weet ik er na een uur nog maar 6 of 7. Ik heb heel lang geleerd op heel veel woordjes en mijn vader overhoorde me maar ik wist meer dan de helft niet Latijn lukt mij ook wel. Dus ik heb hetzelfde als jij......

Gewoon doorzetten en er veel tijd instoppen, ik had hetzelfde probleem. Ik moest voor elk proefwerk weer alle oude woorden herhalen om een voldoende te halen, maar op een gegeven moment zitten ze er wel echt goed in.
Oud 17-01-2002, 13:31
Joseph
Joseph is offline
Ik krijg Grieks en Latijn allebei al in de tweede (best bijzonder dat ze bij mij op school daar al zo vroeg mee beginnen, geloof ik). Het viel me op dat iedereen in de vierde toch voor Latijn koos, terwijl Grieks toch aanzienlijk makkelijker was.

Maar de woordjes moet je inderdaad per vijftallen leren, dat helpt echt! Gewoon de eerste vijf, vervolgens de tweede vijf en dan alle tien bij elkaar etc etc. Na een tijdje leer je ze dan heel snel (ik leer nu ongeveer 30 woorden in 10 minuten).
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 19:55
Verwijderd
Precies, wij hadden ook Grieks en Latijn allebei in de tweede en het was toen allebei even makkelijk, grammatica bestond nog niet
Nu heb ik alleen nog Grieks en het valt op zich wel mee, je moet vooral goed de grammatica leren maar als je genoeg teksten maakt krijg je heel veel al mee (ik leerde praktisch nooit maar ik ken toch heel veel, nu leer ik wel maar het is nauwelijks nog nodig omdat we bijna alle grammatica al hebben gehad).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten