Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2010, 18:28
dianaotten
dianaotten is offline
Hey!

Om het lange verhaal kort te maken.
Ik moest vandaag naar het ziekenhuis toe.. Want ik heb schouder instabiliteit. Maar ik heb er een brief bij gekregen voor de fysio-therapeut(Waar hij nog op moet letten ofzo..)
Maar ik snap er geen snars van... En ben er wel benieuwd naar..
Zouden jullie kunnen kijken als jullie het snappen?

Diagnose:
Gaat anamnestisch wel beter, echter ik zie in anteflexie nog steeds een posterieure luxatie optreden. Dit verdwijnt wanneer de beweging ondersteund wordt met aanspannen van de infraspinatus.
Graag ook actief trainen infraspinatus, dus niet alleen isometrisch,maar met therabanden, deze kunnen dan steeds stijver gemaakt worden.
Overige informatie:
Bij persiterende luxaties retour fysiotherapie sze!!

Snapt iemand hier iets van??
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 19:08
Verwijderd
Ik kan het wel even voor je vertalen

Diagnose: De patiënt heeft verteld dat het wel beter gaat, maar als je de arm naar achter beweegt ziet de arts nog steeds dat je schouder uit de kom gaat naar voren toe. Dit gebeurt niet als je de arm vasthoudt en een laagzittende schouderspier aanspant. Graag ook trainen van die laagzittende schouderspier, niet alleen op zo'n manier dat je hem op spanning kan houden maar met elastieken waarmee je steeds moeilijkere elastieken moet gebruiken.
Overige informatie:
Als de schouder over een tijdje nog steeds uit de kom gaat, moet de patiënt terug naar de fysiotherapie in het SZE!!

Laatst gewijzigd op 17-03-2010 om 19:15.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 19:23
dianaotten
dianaotten is offline
Oh oke
Bedankt!

Nu snap ik het tenminste waar het over gaat
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 06:04
dianaotten
dianaotten is offline
Maar dan nog wel even een vraagje.
Ik mocht van die arts in het ziekenhuis wel gewoon mee gymen en weer rustig met tennissen beginnen....
Maar ik moest stoppen als ik pijn had. Dus ik ben direct gaan tennissen. Na 2 minuten had ik al pijn....
Moet ik dat gewoon elke dag opbouwen ??
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 13:46
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Diagnose: De patiënt heeft verteld dat het wel beter gaat, maar als je de arm naar achter beweegt ziet de arts nog steeds dat je schouder uit de kom gaat naar voren toe.
Is anteflexie niet het naar voren bewegen van je arm? Dus bij een beweging van de arm naar voren gaat de schouder naar achteren uit de kom? Ik dacht dat dat er stond, maar ik kan het mis hebben hoor
Oud 19-03-2010, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Is anteflexie niet het naar voren bewegen van je arm? Dus bij een beweging van de arm naar voren gaat de schouder naar achteren uit de kom? Ik dacht dat dat er stond, maar ik kan het mis hebben hoor
Huh ja ik heb het omgedraaid, je hebt gelijk
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten