Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2009, 18:21
sojamelk
sojamelk is offline
Vandaag was toch de finale? Op de site van Write Now staat nog niet wie er gewonnen heeft. Is er iemand die op de uitreiking aanwezig was? Zo ja, hoe was het? Wie heeft de juryprijs gewonnen, en wie heeft de publieksprijs gewonnen? Ik ben erg benieuwd..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2009, 09:40
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
http://www.writenow.nu/home/

Het staat nu op de site! Ik was er overigens niet bij. Ik vind het overigens een bizar idee dat nu pas de finale plaats heeft gevonden, de voorronde waar ik aan mee deed is al meer dan een jaar geleden!
Oud 23-06-2009, 10:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wow wat een verhaal
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 10:51
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Is dat positief of negatief?

Ik vind dat er wel leuke dingen in zitten, de invloed van Murakami is wel héél duidelijk zichtbaar (maar ik houd van Murakami ), maar het verhaal is veel te vaag, vind ik.
Oud 23-06-2009, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Is dat positief of negatief?

Ik vind dat er wel leuke dingen in zitten, de invloed van Murakami is wel héél duidelijk zichtbaar (maar ik houd van Murakami ), maar het verhaal is veel te vaag, vind ik.
Ik vond het veel te veel Murakami, ik vind Murakami echt heel goed, maar als iemand 'm zo duidelijk na probeert te doen is het een beetje jammer. Ik vind het ook te veel lijken op iets wat iemand schrijft als hij stoned of dronken is, gewoon associaties op papier zetten en daar een beetje iets omheen breien. Dat is een tijdje heel grappig, maar daarna wordt het saai en meer van hetzelfde (iets dat de echte Murakami helemaal niet heeft).
Ik vond 't niet echt een goed stuk...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 22:50
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat was wel positief, maar vooral verbaasd. Ik ken dat soort schrijven helemaal niet
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 08:28
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
O, ik vind het op zich wel een heel erg writenowachtig verhaal, geloof ik. Daarnaast ben ik het ook wel met Andijvie eens. Ik vind het vooral schokkend dat hij eigenlijk tweede in Leiden was en dus met een wildcard gewonnen heeft! Had ik ook wel gewild
Oud 25-06-2009, 20:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat is een wildcard? Ja ik ken het hele writenow niet dus voor mij is het allemaal nieuw
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 20:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind dat terugkeer van dinges-verhaal heel vet en dat andere verhaal heel akelig. Woordkeuzes als 'mijn vagina reinigen na het urineren'. Ik reinig mijn vagina ook niet na het urineren. Maar als ik heb geplast veeg ik wel af. Dat is toch wat anders.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 21:23
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Wat is een wildcard? Ja ik ken het hele writenow niet dus voor mij is het allemaal nieuw
Je hebt eerst voorrondes. De winnaars van de voorrondes gaan naar de finale. Maar daarnaast heb je ook wildcards, ik weet ook niet precies hoe het werkt, maar in elk geval was de winnaar dus eigenlijk tweede in Leiden, maar mocht hij toch meedoen aan de finale.
Oud 26-06-2009, 00:10
MartinV
MartinV is offline
Over Kiriko: Ik vind het erg jammer dat deze stijl van schrijven blijkbaar de enige manier is om echt indruk te wekken. Ik houd niet zo van kunst, en dat is het enige waar dit eigenlijk om draait. Het is alsof ik een schilderij aan het lezen ben. Mij kan het niet boeien, maar dat is natuurlijk een mening.
Oud 26-06-2009, 09:17
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vond het verhaal van Roel van Meerendonk (die de publieksprijs heeft gewonnen) waarmee hij in de finale kwam wel beter dan dit verhaal. Al kan hij wel echt schrijven. En gisteren heb ik de gedichten van Anna gelezen en nu ben ik jaloers, ik wil ook zo schrijven
Oud 29-06-2009, 09:12
Verwijderd
Ik vind het winnende verhaal maar bagger Maar goed, dat heb ik vaker bij Write Now - soms zitten er heel goede dingen tussen, en andere keren denk ik, mijn hemel, dit verhaal hangt van de flauwe trucjes aan elkaar, wat voor jury is dat die dat niet doorheeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten