Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als kind spaarde ik veel. Postzegels (ik heb ronde en ruitvormige en vreemde dingen uit het voormalig Oostblok), Magic the Gatheringkaarten, (half)edelstenen, spellen, bijzondere knikkers, jokers, mooie dingen uit de natuur (slakkenhuizen en stenen met kristalletjes erin bijv.) stickers, boeken, poëzieplaatjes, kralen, de bolletjes uit vullingen en doosjes.
Tegenwoordig spaar ik enkel nog kinderboekenweeksgeschenken, maar ik denk eraan daar mee te stoppen want de laatste jaren zijn ze zo slecht. |
![]() |
|
Vroeger spaarde ik knuffels, flippo's, pokemonstickers en gewone stickers, beeldjes, parfumflesjes, knikkers en die dingen die in de kindersurprise zitten.
Tegenwoordig spaar ik niet echt iets meer behalve rommel die ik eigenlijk niet nodig heb. ![]()
|
Schelpen, stenen, mineralen, edelstenen, stickers, knikkers, de bolletjes uit vullingen (waarom in godesnaam?), héél even postzeges en natuurlijk posters van de Backstreet Boys.
|
Vroegah spaarde ik stickers en die plakte ik dan in van die stomme stickerboeken. (garbage-pail kids, tazmania, iets van cyberdino's ofzo). Ook spaarde ik zo'n blad over dinosaurussen, want elke week zat er iets bij om je eigen glow-in-the-dark T-Rex in elkaar te zetten.
Wat later begon ik met het sparen van boomerang kaarten en de gratis boekjes die erbij stonden (zoals de Freeload en de Torch). Ik heb er denk ik een stuk of 3000, al doe ik er natuurlijk helemaal niks mee. Verder heb ik nog heul veul jaargangen OOR en andere muziekbladen liggen (de Samsonic bijv. dat was echt een cool blad!) en die gooi ik ook echt niet weg. M'n Britse tienerblaadjes als Top Of The Pops en Smash Hits heb ik ook nog bewaard. En nu natuurlijk CD's en DVD's. M'n Britcom collectie is al flink, maar er moet nog heeeel veel meer bij. Ik heb ook nog veel videobanden liggen met series die ik heb geteept van TV (stuk of 100), maar inmiddels zijn veel series ook op DVD uitgebracht. Ik zou alles wel willen kopen, maar dat is zo duur. ![]() En ik wil heel graag van die designertoys sparen. Ik heb er al een aantal, maar die dingen zijn ook eigenlijk te duur voor een arme student.
Spoiler
Laatst gewijzigd op 02-07-2009 om 23:19. |
![]() |
|
Mijn portemonnee is tot barstens toe gevuld met bonnetjes en pasjes en kaartjes en andere meuk behalve geld. Verder spaarde ik vroeger jojo's, inderdaad die bolletjes uit de vullingen (
![]() ![]() En ik had een aanzienlijke collectie buitenlandse muntjes.
|
Verwijderd
|
Vroeger spaarde ik pm's. Toen bewaarde ik van iedereen in elk geval de laatste pm en had ik er toen ik pas een tijdje lid was al zeker 30 ofzo. En dat vond ik toen heel leuk. Maar toen vanwege stommiteiten zijn die weggegooid.
maar nou spaar ik nog steeds pm's alleen het functioneert niet zo goed momenteel ![]() |
![]() |
|
Vroeger spaarde ik elastieken, (edel)stenen, bloemen, takjes, boeken en pokemonkaarten. Maar pokémon mocht niet van mijn mammie dus heb ik er nooit meer dan 9 gehad. Tot kort spaarde ik ook badeendjes. Maar tegenwoordig heb ik niet echt veel ruimte meer dus die heb ik weggedaan en ik spaar op dit moment niet actief.
Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat mijn vriend een badeendjesdouchegordijn heeft gekocht. Ik vind het nog steeds leuk om naar badeenden te kijken. |
![]() |
|
![]() |
een hoop dingen die hierboven al genoemd zijn; flippo's, postzegels, buitenlands geld, lege pringlesbussen, lege parfumflesjes, kaartjes van het ov, boeken, cd's, dvd's, boomerangkaarten, panini-albums, stickers etc.
vroeger spaarde ik ook nog munten van 5 cent. die heb ik ooit een keer ingevroren aan iemand cadeau gedaan, was ik er meteen vanaf. in een vreemde bui heb ik ook een tijdje overleden insecten enzo "gespaard", ik bewaarde ze in een doosje, allemaal bij elkaar. tot mijn moeder er achter kwam en ze weggooide ![]() ![]() ik bewaar(de) eigenlijk sowieso veel te veel, weet niet of je dat echt sparen kunt noemen. heb een poos lege deo's bewaard en lege kartonnen verpakkingen van parfumflesjes etc. nu spaar ik o.a. tweety knuffels ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Tweewekelijks] Op welke partij ga jij stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen? #2 Axel11 | 99 | 24-06-2012 11:02 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederlands zorg- en pensioenstelsel Mark52 | 60 | 22-06-2012 14:25 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Verhalen & Gedichten |
niet zelf geschreven, maar Verwijderd | 13 | 25-03-2004 22:08 |